Zapraszamy do lektury październikowego wydania „Poligrafiki”!
7 Oct 2021 14:59

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

To drukowi dziełowemu poświęcamy w tym wydaniu szczególną uwagę, także ze względu na 24. Międzynarodowe Targi Książki w Krakowie, które odbędą się w dniach 14-17 października.

A świat czyta coraz więcej; wynika to z analizy przeprowadzonej przez GfK Entartainment, a udostępnionej przez firmę Muller Martini. To przede wszystkim wpływ pandemii, która większość z nas uwięziła w domu.  Wiele osób poświęciło ten czas na lekturę i nie były to – jak mogłoby się wydawać – e-booki, które odnotowały spadek zainteresowania, lecz książki drukowane. Zyskały one na popularności dzięki temu, że praca zdalna na ogół wiązała się z wielogodzinnym siedzeniem przed monitorem komputera, co spowodowało swoiste zmęczenie cyfryzacją i powrót do papieru.

Znamienne jest też, że międzynarodowe rynki książki odnotowały znaczący wzrost sprzedaży także w I połowie br.

Jeśli chodzi o kluczowe trendy rynku dziełowego, to – jak wskazuje raport firm Memjet i Napco Research – jest to przede wszystkim zwrot w kierunku druku atramentowego. Wydawcy coraz bardziej doceniają druk cyfrowy jako rozwiązanie pozwalające obniżyć koszty produkcji, zmniejszyć zapasy magazynowe i rozszerzyć ofertę wydawniczą. W dzisiejszych czasach bowiem książka musi być aktualna, dostosowana do potrzeb odbiorcy, a przede wszystkim opłacalna w produkcji i sprzedaży.

Jak krajowe drukarnie dziełowe dostosowują się do ogólnych rynkowych trendów, pokazujemy na przykładach drukarni Sowa i Drukarni Read Me.

Z kolei nasz materiał okładkowy przeniesie Państwa w świat dekoracji wnętrz: dzięki technologii cyfrowej teraz dostępne są „Wnętrza na żądanie”.

Poza tym m.in.: stanowisko branży ws. zmian w ustawie o gospodarce opakowaniowej; 10. jubileuszowa edycja konferencji „Bezpieczne Opakowanie” w listopadzie w Warszawie; rozmowa z Ludwigiem Allgoewerem, szefem sprzedaży i marketingu w firmie Heidelberg; Arctic Paper przyjmuje strategię czterech filarów (4P), inwestując w dwa nowe obszary biznesowe – opakowania i energię – w których kluczową rolę odgrywają zrównoważony rozwój i zasoby odnawialne.

To oczywiście tylko część interesujących artykułów zamieszczonych w październikowej „Poligrafice” – do lektury wszystkich gorąco Państwa zachęcamy!