Znaleźliśmy rozwiązanie
7 Oct 2021 11:43

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

W sierpniu w fabryce tonerów Konica Minolta w Tatsuno wybuchł pożar. Fabryka zmuszona była wstrzymać produkcję, w związku z czym należy liczyć się z przerwami w dostawach tonerów, również dla polskich klientów.

Należy dodać, że sierpniowy pożar nie był pierwszym tego typu zdarzeniem, jednak po nim produkcję szybko wznowiono. Dopiero drugi, spowodowany samozapłonem, uświadomił dyrekcji fabryki możliwe konsekwencje. Konieczne więc było wstrzymanie produkcji w dwóch japońskich fabrykach, by móc rzetelnie ocenić przyczyny zdarzenia i zapewnić bezpieczeństwo ich pracowników. We wrześniu do oddziałów Konica Minolta w poszczególnych krajach dotarły informacje o spodziewanych przerwach w dostawach tonera. Nie czekaliśmy na rozwój wypadków, na wznowienie produkcji, nie byliśmy bezczynni – deklaruje Mateusz Woźniak, dyrektor sprzedaży urządzeń produkcyjnych Konica Minolta Business Solutions Polska Sp. z o.o. - Wiemy, że tonera do maszyn produkcyjnych może zabraknąć od pierwszej dekady listopada i nie będzie on dostępny - w zależności od rodzaju - przez co najmniej kilka tygodni. Wiemy też, że to kolosalny problem nie tylko dla nas, ale i dla naszych klientów. Konica Minolta Business Solutions Polska dokłada wszelkich starań w celu zminimalizowania skutków pożarów. Z uwagi na fakt, iż proces produkcji tonera leży całkowicie poza naszą kontrolą, spodziewamy się, że nie będziemy w stanie zapewnić tonera do urządzeń na dotychczasowych zasadach. Podjęliśmy niezbędne działania, by utrzymać ciągłość produkcji w firmach naszych klientów. W ramach Konica Minolta Business Solutions Polska powołaliśmy specjalny zespół, który przygotował rozwiązania pozwalające uchronić zarówno firmę, jak i jej klientów przed skutkami wspomnianych wydarzeń. Od początku września nasi przedstawiciele informują o szczegółowych rozwiązaniach podczas spotkań z klientami.

Zależnie od charakteru produkcji danego klienta oferowany jest mu serwis Konica Minolta, który pomoże zrealizować zlecenia z wykorzystaniem urządzeń atramentowych. Poszukiwane są również zamienniki tonerów. Co ważne, klient nie poniesie w związku z tym żadnych dodatkowych kosztów.

W imieniu Konica Minolta przepraszamy za zaistniałą sytuację – dodaje Mateusz Woźniak. - Nie mamy wątpliwości, że niebawem powrócimy do niczym niezakłóconej współpracy, jak to miało miejsce dotychczas. Według ostatnich informacji obie japońskie fabryki wznowią produkcję 18 października i 8 listopada.

Opracowano na podstawie informacji firmy Konica Minolta Business Solutions Polska