Nowe rozwiązania HP Indigo
3 Dec 2021 09:14

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

HP Indigo napędza cyfrową transformację i innowacje w branży 4.0, pomagając dostawcom usług poligraficznych w rozwoju ich biznesu. Firma HP oferuje nowe sposoby rozwoju cyfrowej działalności i wprowadza w życie idee Przemysłu 4.0. Poprzez udostępnienie zautomatyzowanych narzędzi poprawiających produktywność wspiera rozwój klientów w miarę, jak dostawcy usług druku przechodzą na działalność online.

Widzimy silną dynamikę rozwoju przedsiębiorstw naszych klientów w ubiegłym roku i ożywienie, które pojawiło się wraz z wyzwaniami branżowymi wywołanymi przez pandemię. Przemysł 4.0 jest siłą napędową wzrostu dla klientów Indigo, którzy stawiają na wysoką automatyzację i stosują praktyki biznesowe oparte na e-commerce oraz web-to-print – powiedział Haim Levit, wiceprezes i dyrektor generalny HP Indigo. HP przypisuje część tego trendu stałemu i wyraźnemu wzrostowi liczby wydruków bezpośrednich etykiet i opakowań, których liczba urosła o 36 proc. w stosunku do poziomów z 2019 r., oraz ożywieniu sektora komercyjnego.

Zdaniem przedstawicieli HP do gwałtownego wzrostu liczby zamówień w 2021 roku przyczyniło się narzędzie PrintOS Site Flow, kompleksowe rozwiązanie do zarządzania produkcją, które umożliwia bezdotykową automatyzację. Klienci HP, połączeni z ponad 600 markami na całym świecie, korzystali z wielu systemów zamówień online i platform e-commerce. Site Flow ogranicza wąskie gardła, analizuje punkty styku i koszty pracy pozostając narzędziem niezależnym od typu urządzenia i rodzaju produktu.

Site Flow obsługuje codziennie setki dostawców usług płatniczych, w wyniku czego w 2021 r. odnotowano wzrost ruchu o 65 proc. Szacunki pokazują, że ponad 460 milionów artykułów zostało przetworzonych przez bezpieczną platformę internetową działającą w 45 krajach. Dostarczane były produkty drukowane takie jak fotoksiążki, kalendarze, zaproszenia i kartki z życzeniami.

COVID dał dużą moc i siłę nabywczą konsumentom, a naszym celem było stanie się głównym dostawcą usług druku B2C w Kanadzie. Integralną częścią tego podejścia jest zdolność do jak najszybszej i jak najefektywniejszej integracji systemów wewnętrznych z rozwiązaniami naszych partnerów B2C — powiedział Todd Cober, prezes Cober Solutions i dodał: Korzystanie z Site Flow pomagało zredukować przeszkody, co umożliwiło nam sprawne wprowadzanie nowych marek i rozwijanie naszej działalności.

Korzystamy z Site Flow, aby wykonywać prace dla marek, które generują 2000-3000 unikalnych zamówień dziennie w szczycie sezonu – powiedział Bill Duerr, prezes Hatteras. - W Hatteras jest świetny zespół, ale braki siły roboczej są dziś realne. Dzięki Site Flow mogę zapewnić mojemu kierownikowi działu druku narzędzia, których potrzebuje, aby zmaksymalizować produktywność naszych ludzi – podkreślił.

Nowe rozwiązania napędzają wzrost

Praktyki Przemysłu 4.0 umożliwiają dostawcom usług druku HP Indigo dostarczanie tysięcy cyfrowych zadań drukowania każdego dnia. W rezultacie HP nadal inwestuje i rozszerza możliwości biznesowe dla dostawców usług płatniczych.

Firma HP uruchomiła ostatnio nowy portal, w którym udostępnia informacje techniczne na temat integracji z urządzeniami i rozwiązaniami HP Indigo oraz informuje o osiągnięciach w ramach rozwiązań dostawców. Ze względu na wzrost liczby zamówień e-commerce drukarnie powinny zwiększyć stopień automatyzacji swojej produkcji. Mogą to osiągnąć za pomocą systemów – począwszy od przesyłania, drukowania, rozwiązań wykańczających aż po wysyłkę i śledzenie zamówienia.

Automatyzacja to jedyny sposób na konsekwentne dostarczanie dużej liczby krótkich zadań przy jednoczesnym spełnieniu oczekiwań klientów dotyczących jakości i harmonogramu — powiedział Gershon Alon, szef działu rozwiązań HP Indigo. - Klienci walczą o zatrudnienie i utrzymanie wykwalifikowanego personelu. Automatyzacja między dostawcami zwiększa wydajność pracowników i umożliwia produkcję znacznie większej liczby prac przy użyciu istniejącego personelu i zasobów.

Przykładem automatyzacji w ramach różnych dostawców jest ulepszona integracja między systemami PrintOS Production Pro DFE do druku komercyjnego i Heidelberg Prinect. Nowe rozwiązanie automatyzuje produkcję i pozwala uniknąć błędów ludzkich. Klienci mogą teraz utrzymywać ujednolicony, zautomatyzowany przepływ pracy zarówno w przypadku prac analogowych, jak i cyfrowych oraz zarządzać nimi z poziomu systemu MIS firmy Heidelberg.

Ulepszona łączność między Heidelberg Prinect i maszynami HP Indigo umożliwia klientom Heidelberga zintegrowanie Prinect Business Manager (MIS) w jednym przepływie pracy, łącząc elementy świata offsetowego i cyfrowego – mówi Christopher Berti, wiceprezes Prinect ds. zarządzania produktami.

Wysyłamy nasze zadania z Prinect do cyfrowej maszyny HP Indigo, a operator urządzenia nie zajmuje się żadnymi ustawieniami parametrów zadania, przygotowaniem plików, impozycją ani proofingiem. Operatorzy są dzięki temu w 100 proc. skoncentrowani na drukowaniu zlecenia i zapewnieniu jego jakości — powiedziała Liesbeth Van Assche, architekt procesu w Artoos Group.

Jednym z kluczowych obszarów zainteresowania twórców HP Indigo jest też automatyzacja koloru. Oprócz już obsługiwanej certyfikacji kolorów Idealliance G7, PrintOS Color Beat automatyzuje teraz również certyfikację kolorów Fogra dla nowej generacji maszyn komercyjnych HP Indigo oraz maszyn drukujących do etykiet i opakowań, w tym HP Indigo 100K, HP Indigo 15K, HP Indigo 12000 VP, HP Indigo 25K i HP Indigo 35K.

FograCert PSD Color Data pozwala dostawcom usług poligraficznych uzyskać w pełni zautomatyzowaną weryfikację zgodną z najpowszechniej stosowanymi standardami kolorów Fogra, których wymagają nabywcy druku. Zgodność danego zadania drukowania jest certyfikowana standardami Fogra PSD i ProcessStandard Digital (ISO/TS 15311-2). Automatic Alert Agent 2.0 dla maszyn cyfrowych HP Indigo Series 4 (HP Indigo 12000 i 15K) jest wbudowanym systemem kontroli, który skanuje każdy wydrukowany arkusz i porównuje go z cyfrowym plikiem wydruku, automatycznie identyfikując jego ewentualne defekty. AAA 2.0 przekierowuje wadliwe arkusze i ponownie je drukuje, realizując zadania w czasie rzeczywistym bez interwencji człowieka i bez przerw w produkcji. Dzięki zaawansowanym algorytmom sztucznej inteligencji (AI) i uczenia maszynowego (ML) system zwiększa dokładność i szybkość pracy, zapewniając dostawcom usług wyższą produktywność i rentowność.


Opracowano na podstawie informacji firmy HP