Miraclon zapowiada globalną podwyżkę cen i opłaty dodatkowe
7 Jan 2022 13:00

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Podejmując pierwszą akcję cenową od premiery KODAK FLEXCEL NX System w 2008 roku, firma Miraclon zapowiedziała 6 proc. podwyżkę cen wszystkich produktów, począwszy od 7 lutego 2022 roku, a także wprowadzenie tymczasowych opłat dodatkowych za transport. Stawiając na pierwszym miejscu utrzymanie ciągłości dostaw płyt fleksograficznych do klientów i stojąc w obliczu gwałtownej inflacji kosztów surowców, energii, pracy i dystrybucji, mających wpływ na cały łańcuch wartości w zakresie druku opakowań, firma Miraclon podejmuje konieczne działania w celu rozłożenia wyższych kosztów na klientów w możliwie przejrzysty i sprawiedliwy sposób.

Chris Payne, prezes zarządu firmy Miraclon, komentuje: Zabezpieczenie dostaw do naszych klientów jest naszym nadrzędnym priorytetem. Po uwzględnieniu kombinacji czynników podejmujemy dwie oddzielne akcje, ponieważ mamy do czynienia z dwoma różnymi mechanizmami rynkowymi. Po pierwsze, podnosimy ceny wszystkich produktów w odpowiedzi na wyższe koszty surowców, pracy, mediów i usług biznesowych, za które płacimy. Po drugie, wprowadzamy tymczasowe opłaty dodatkowe w reakcji na bieżące wyższe koszty, które są wynikiem znacznie wydłużonego łańcucha dostaw i zwiększonych cen usług dystrybucyjnych i przewozowych. Wierzymy, że wyższe koszty są sytuacją przejściową, która zostanie opanowana, i gdy tylko będziemy w stanie, obniżymy lub zlikwidujemy opłaty dodatkowe. Jesteśmy przekonani, że ta strategia leży w najlepiej pojętym interesie naszych klientów, utrzymania łańcucha dostaw i firmy Miraclon.

Podczas pandemii firma Miraclon podjęła kroki mające zapewnić, że jest w stanie zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na technologię FLEXCEL NX. Firma zwiększyła wytwarzanie w swoich zakładach produkcyjnych, aby zminimalizować potencjalne problemy z łańcuchem dostaw, i posiada teraz dwukrotnie większe zapasy surowców i wyrobów gotowych niż przed pandemią, co wymaga znacznego zwiększenia kapitału obrotowego. Równocześnie stale analizuje swoje sieci dystrybucyjne i sprawdza różne opcje i formy transportu, aby przyśpieszyć dystrybucję – przeważnie po wyższych kosztach.

Działania firmy Miraclon odzwierciedlają te podejmowane w całej branży opakowań. Zabezpieczenie dostaw jest nadrzędnym priorytetem w całym łańcuchu wartości w zakresie druku opakowań, w związku z czym wiele zakładów, przetwórców, marek, sprzedawców, a nawet konsumentów przedkłada bezpieczeństwo dostaw nad cenę. Oznacza to płacenie cen za towary i usługi dyktowanych przez rynek. Zapewnienie wszystkim uczestnikom w łańcuchu wartości uczciwego zysku, to jedyny sposób na zagwarantowanie mocnego i odpornego łańcucha dostaw.

Payne podsumowuje: Firma Miraclon amortyzuje standardową inflację i koszty od premiery FLEXCEL NX System. W okresie pandemii, choć nasze koszty stale rosły, robiliśmy wszystko, co w naszej mocy, aby amortyzować wzrosty cen i nie przenosić ich na klientów. Niestety przestało to być możliwe. Podjęliśmy tę decyzję z dużą niechęcią i po dokładnej analizie, jak najlepiej wprowadzić podwyżkę w zrównoważony i proporcjonalny sposób. Ponieważ zależy nam na transparentności i chcemy, aby nasi klienci zrozumieli ekonomiczne i handlowe okoliczności podwyżki, a także brane pod uwagę czynniki, przygotowaliśmy stronę internetową z materiałami https://www.miraclon.com/security-of-supply/, aby dostarczyć więcej informacji i pomóc im pokonywać bieżące wyzwania branży.

Opracowano na podstawie informacji firmy Miraclon