Komori odnotowuje coraz wyższe zyski
22 Jun 2022 09:28

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Komori wróciła do poziomu zysku, jaki osiągnęła w ostatnim roku finansowym, przekraczając budżety w prawie każdej raportowanej linii biznesowej. Japoński producent odnotowuje wzrost liczby zamówień i sprzedaży powracając do wyników sprzed pandemii. 

Rok finansowy Komori trwający od kwietnia do końca marca zakończył się zamówieniami wyższymi o ponad jedną trzecią, a sprzedażą o ponad jedną piątą w porównaniu z poprzednim rokiem. Firma przechodząc od straty operacyjnej do zysku ostrożnie podchodzi do prognoz na bieżący rok obrotowy, spodziewa się jednak utrzymania rentowności.

Sprzedaż za rok osiągnęła 530 mln funtów, czyli o 22 proc. więcej niż 12 miesięcy wcześniej, kiedy wynik zamknął się na poziomie 434 mln funtów. Wzrost sprzedaży nie rozłożył się jednak równomiernie. W tym roku sprzedaż w Europie była o 60 proc. wyższa i wyniosła 77,4 mln funtów, podczas gdy sprzedaż krajowa spadła do 180 mln funtów. Japonia nadal cierpi z powodu ograniczeń związanych z wymuszonymi pandemią blokadami w porównaniu do względnego rozluźnienia panującego w Europie. Sprzedaż w Chinach, które zostały dotknięte gospodarczo przez początkowe blokady w tym kraju, wykazała wzrost o 53 proc. Łączna liczba zamówień wykazała wzrost, nawet w przypadku Japonii – w sumie zamówienia osiągnęły wartość 590,4 mln funtów, co stanowi wzrost o 36 proc.

Największy wzrost zamówień odnotowano w dziale maszyn arkuszowych, gdzie wyniósł on aż 50 proc. w stosunku do 2021 r. Zamówienia w działach druku zabezpieczonego, maszyn używanych, usług oraz w dziale elektroniki drukowanej i artykułów specjalnych również wykazały wzrost. Firma prognozuje, że napływające zamówienia osiągną równowartość 568 mln funtów w bieżącym roku obrotowym. Przewiduje się, że Komori zakończy rok obrotowy z zyskiem operacyjnym w wysokości 20,6 mln funtów.

 Opracowano na podstawie informacji portalu Print Business