Festiwal dóbr konsumpcyjnych powraca do Frankfurtu
23 Sep 2022 12:17

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Ze względu na przedłużające się trudne warunki gospodarcze i polityczne, przyspieszona zmiana zachowań konsumenckich i postępująca cyfryzacja wymagają nowych rozwiązań oraz innowacyjnych podejść dla globalnego przemysłu dóbr konsumpcyjnych. Dlatego Messe Frankfurt oferuje nowe, kreatywne sposoby radzenia sobie w wymagającym środowisku biznesowym.

Jak zapowiadają organizatorzy, podczas trzech międzynarodowych targów dóbr konsumpcyjnych Ambiente, Christmasworld i Creativeworld w 2023 roku nawiązywanie kontaktów, inspirowanie oraz zamawianie towarów stanie się jeszcze wydajniejsze, prostsze i intensywniejsze.

W tegorocznej edycji targów udział zapowiedziało 4700 wystawców, którzy wspólnie zamierzają zaoferować największą na świecie platformę targową tego typu. Z uwagi na główne wyzwania, takie jak łańcuchy dostaw i niedobór zasobów, rosnącą inflację oraz koszty energii, a także spadające wydatki konsumentów, tym ważniejsze staje się realne spotkanie i możliwość dialogu.

Branża dóbr konsumpcyjnych poszukuje obiecujących rozwiązań i nowych form współpracy. W tym celu Messe Frankfurt łączy kluczowych graczy całego sektora we Frankfurcie. Otwieranie nowych perspektyw i możliwości jest naszą największą troską jako aktywnego promotora biznesu i niezawodnego partnera w globalnej branży dóbr konsumpcyjnych. Zrozumieliśmy, że musimy radykalnie przemyśleć i zmienić nasze formaty targowe. Nowe, bezpośrednie doświadczenie to trzy wiodące targi odbywające się w tym samym czasie, obejmujące wszystkie kluczowe tematy i trendy, które inspirują i napędzają działania producentów oraz detalistów – mówi Julia Uherek, wiceprezes targów towarów konsumpcyjnych.

Fizyczne doświadczenie targowe zostanie uzupełnione inteligentnymi usługami cyfrowymi, oferowanymi nie tylko równolegle do wydarzeń fizycznych, ale także poza nimi. Oznacza to, że w coraz większym stopniu stajemy się całorocznym narzędziem biznesowym dzięki szerokiej gamie usług cyfrowych, które oferujemy 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu - mówi Philipp Ferger, wiceprezes targów towarów konsumpcyjnych.

Międzynarodowe targi Ambiente, Christmasworld i Creativeworld odbędą się równolegle w terminie od 3/4 do 7 lutego 2023 r. we frankfurckim centrum wystawienniczym prezentując cały świat dóbr konsumpcyjnych. Frankfurt stanie się skrzyżowaniem wszystkich form handlu, a także miejscem spotkania decydentów zakupowych sektorów HoReCa, Contract Business i Concept Decoration.

Organizatorzy spodziewają się 4700 wystawców z 80 krajów, z czego 85 procent z nich to przedsiębiorcy zagraniczni. Popyt i duże zaufanie rynku są ogromne. Na każdych naszych targach są obecne najlepsze międzynarodowe marki i ciekawe start-upy. Oznacza to, że pokazujemy wyjątkową gamę jakości i różnorodności – mówi Ferger, podkreślając międzynarodowe znaczenie wydarzeń.

Część Ambiente prezentuje wyjątkową mieszankę nowych pomysłów i produktów w segmentach tematycznych, takich jak na przykład: „Jadalnia”, „Kuchnia” czy „Clean Home”, w których znajdziemy wszystko, co ułatwia gotowanie i prowadzenie gospodarstwa domowego. W tym zakresie targi ​​Ambiente stają się jeszcze bardziej atrakcyjne dla nowych grup docelowych z sektora hotelowego, restauracyjnego i gastronomicznego.

Ambiente Living, Giving and Working integruje papiery, artykuły biurowe i papiernicze. Ambiente Living po raz kolejny stanie się międzynarodowym miejscem spotkań w dziedzinie aranżacji wnętrz i będzie odzwierciedlać najgorętsze trendy wyposażenia wnętrz z najważniejszymi wystawcami i produktami. W hali 3.0 znajdziemy wszystko na temat wyposażenia i dekoracji – upominki, produkty szybkorotujące, akcesoria dekoracyjne, artykuły piśmiennicze, kartki okolicznościowe, torby, akcesoria osobiste i papeterie.

Wzorem lat ubiegłych targi Creativeworld wystartują dzień później, 4 lutego. W tej części wystawy goście znajdą przybory do pisania, upominki, produkty Gift Ideas & School, dekoracje i klasyczne pamiątki, jak również tradycyjne wyroby rzemieślnicze. Nowa strefa Ambiente ze specjalną prezentacją Future of Work w hali 3.1 zaoferuje wyposażenia i nowoczesne rozwiązania dla biur i pracowni, przestrzeni coworkingowych oraz mobilnej pracy z domu.

Obszar produktów biurowych w hali 4.2 to nowy dom dla międzynarodowych dostawców sprzętu biurowego, materiałów i technologii. Wystawcy tej części wpisują się w uzupełniające się sekcje Ambiente Living i Giving. Z jednej strony sektor Office uzupełni ofertę Contract Business w zakresie wyposażenia w komercyjne artykuły biurowe, a z drugiej strony będzie stanowić propozycję dla handlu detalicznego w obszarze Giving, poszerzając propozycję o produkty dla biur, artykuły papiernicze, szkolne i upominkowe.

Goście tej części targów znajdą tu segment produktów Remanexpo z materiałami eksploatacyjnymi i komponentami do drukarek, sprzętem i oprogramowaniem oraz produktami do zarządzania środowiskiem i odpadami.

Połączenie Ambiente, Christmasworld i Creativeworld stwarza wyjątkowy potencjał dla branży i wskazuje najnowsze trendy w obszarze DIY. Christmasworld zostanie uzupełniony o bardzo atrakcyjną ofertę opakowań prezentowych od 2023 roku. Targi dekoracji sezonowych i ozdób świątecznych imponują atrakcyjnym asortymentem różnorodnych produktów sezonowych. Christmasworld nadal koncentruje się na najbardziej emocjonalnym okresie w roku i wykorzystuje to doświadczenie jako czynnik sukcesu, jak żadne inne targi towarów konsumpcyjnych.

Na Creativeworld, międzynarodowych targach artykułów hobbystycznych, rzemieślniczych i artystycznych, obecne będą również wszystkie flagowe marki i liderzy rynku różnych segmentów. Wystawcy zaprezentują innowacyjne artykuły kreatywne, hobbystyczne, materiały i artykuły dla artystów, sztukę i rzemiosło oraz akcesoria do projektowania tekstyliów, graffiti i street artu. Po raz pierwszy asortyment wzbogacą również produkty do kreatywnego pisania i rysowania. Wielu producentów klasycznych przyborów do pisania rozszerza swoje portfolio produktów w kierunku materiałów kreatywnych, więc wspólne pojawienie się pod parasolem Creativeworld jest naturalnym krokiem w rozwoju tego segmentu rynku.

Ponadto nabywcy hurtowi znajdą unikalną na skalę światową gamę produktów, od towarów przemysłowych po wyroby rzemieślnicze, w nowym pakiecie Global Sourcing. Łącznie na terenie hal 10 i 11.1 zaprezentują swoje stoiska wystawcy z Azji, Ameryki Południowej, Afryki i Europy Wschodniej.

Po raz pierwszy globalna oferta zaopatrzenia hurtowego będzie dostępna w ramach Ambiente Dining, Living, Giving and Working oraz Christmasworld. Tworzymy w ten sposób największą platformę sourcingową poza Chinami – z wybitnymi uczestnikami, takimi jak Światowa Organizacja Targów (WFTO) i Centrum Promocji Importu z Krajów Rozwijających się (CBI), którzy zaprezentują zrównoważone projekty z całego świata – podkreśla Ferger.

W programie uzupełniającym wydarzenia targowe wiodącą rolę odegrają tematy dotyczące sektora dóbr konsumpcyjnych, takie jak zrównoważony rozwój, ale także styl życia i design, nowa formuła pracy, sprzedaż detaliczna i cyfrowa ekspansja handlu. Pięć akademii z najlepszymi prelegentami przygotuje zwiedzających na wyzwania przyszłości – są to między innymi: Akademia Rozwiązań Conzoom oraz Akademia Przyszłości Pracy, Akademia HoReCa, Akademia Kreatywna i Akademia Remanexpo umieszczone na poszczególnych poziomach hal.

Nowością będzie też inicjatywa Ethical Style Spots oraz Special Interest Ethical – sektorów, które rozciągają się na całym terenie i koncentrują się na zrównoważonych rozwiązaniach z sektora dóbr konsumpcyjnych. W strefie Future of Work w Ambiente handlowcy będą mogli przekonać się, jak będzie wyglądał świat pracy w przyszłości i jakie produkty znajdą się w centrum uwagi. Tutaj też znajdzie się Akademia Przyszłości Pracy z wykładami na temat wszystkich aspektów pracy, jakich możemy spodziewać się w najbliższych latach.

Nie zabraknie też rywalizacji -  na Creativeworld nagroda Creative Impulse Award po raz kolejny zostanie przyznana w pięciu kategoriach, aby uhonorować produkty z sektora hobby i rękodzieła - ponieważ boom na DIY nie słabnie. Promowanie młodych talentów jest nadal ważnym tematem Ambiente. Dzięki specjalnym prezentacjom Talents, Solutions, Next i strefie BMWK swoją szansę będą mieli start-upy i młodzi projektanci.

Organizatorzy postawili w tym roku na ułatwiony dostęp do wydarzenia. Odwiedzający mogą uczestniczyć w nim fizycznie, hybrydowo lub całkowicie cyfrowo łącząc się w czasie rzeczywistym. Wystawcy korzystają z platformy targowej, aby prezentować swoje produkty bezpośrednio za pomocą rozmów wideo lub w transmisjach na żywo. Rozszerzenia cyfrowe będą dostępne przed rozpoczęciem targów po to, by umożliwić stworzenie profilu firmowego, przeglądanie kontaktów i umawianie spotkań. Jednocześnie platforma pozostanie dostępna jeszcze przez pewien czas po wydarzeniu, co da możliwość późniejszego nawiązania kontaktów biznesowych, zarówno wśród wystawców, jak i zwiedzających.

Wydarzenia w formule online organizowane w ciągu roku skracają czas do następnego spotkania na żywo. W ten sposób wystawcy i zwiedzający są informowani i nawiązują kontakty przed targami, w ich trakcie i po nich oraz przez cały rok. W przyszłości będziemy dalej rozszerzać cztery konkretne obszary pracy – inteligentne połączenia, punkty kontaktu, dane i zasięg. Dzięki ofertom online uzupełniającym fizyczne targi chcemy być dla naszych klientów najlepszym partnerem w spotkaniach biznesowych – podsumowuje Ferger.

Opracowano na podstawie informacji Messe Frankfurt