Spółka UPM Raflatac zakończyła proces przejęcia niemieckiej firmy AMC (Advanced Methods of Coating). Transakcja ogłoszona w maju br. została sfinalizowana 15 września, po uzyskaniu wymaganych zezwoleń regulacyjnych.
AMC zatrudnia obecnie ponad 300 osób i posiada dwa zakłady produkcyjne w Kaltenkirchen i Hagenow. Firma UPM Raflatac spodziewa się osiągnąć korzyści w postaci „znacznej synergii” poprzez sfinalizowane ostatnio przejęcie, a transakcja ma przyspieszyć rozwój i poszerzyć portfolio produktów.
Nowe obszary produktowe obejmą materiały Viscom/Graphics, które są obecnie sprzedawane pod marką Intercoat, oraz usuwalne produkty samoprzylepne dostępne pod markami Global Notes i Print Inform. Transakcja ma również wzmocnić pozycję UPM Raflatac w Europie Środkowej.
Cieszymy się, że transakcja została sfinalizowana i możemy razem zacząć rozwijać się w ramach łańcucha wartości opakowań specjalnych, a tym samym zaoferować naszym klientom jeszcze obszerniejsze portfolio produktów — powiedział Antti Jääskeläinen, wiceprezes wykonawczy UPM Raflatac.
Firma będąca częścią grupy UPM, zatrudniająca około 3000 osób, odnotowała w 2021 roku sprzedaż w wysokości 1,7 miliarda euro. Oferuje wysokiej jakości papierowe i foliowe materiały etykietowe do znakowania i promocji, etykiety informacyjne oraz etykiety funkcjonalne.
UPM Raflatac prowadziła akcję strajkową w fińskich zakładach produkcyjnych na początku tego roku. Strajk rozpoczął się 1 stycznia i ostatecznie został zakończony ponad 100 dni później, 22 kwietnia br.
Opracowano na podstawie informacji portalu Print Week