Nowa głowica od Xaar
27 Sep 2022 07:00

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Xaar, jeden z wiodących producentów głowic drukujących wiąże duże nadzieje z nowym modelem głowicy przeznaczonym do wodnego atramentu, który zostanie wprowadzony na rynek w listopadzie. Zdaniem przedstawicieli firmy, nowy produkt zapewni spółce mocną pozycję konkurencyjną i wyjątkową przewagę na rynku.

Xaar jest na dobrej drodze do wprowadzenia na rynek swojej wodnej głowicy drukującej w listopadzie br. Oczekiwane korzyści dotyczą szczególnie branży druku opakowań i tekstyliów. Jeszcze przed zmianą kierownictwa firma odnotowała 39 proc. wzrost sprzedaży w okresie sześciu miesięcy. Pomogła jej w tym kwota 6,1 miliona funtów od firmy FFEI, która jest integratorem systemów drukujących i producentem przemysłowych systemów cyfrowego druku atramentowego. FFEI została przejęta przez Xaar latem ubiegłego roku; bez niej przychody Xaar wzrosłyby o 14 proc.

Co ważniejsze firma osiągnęła kamień milowy zgłaszając zysk przed opodatkowaniem z tytułu kontynuowanej działalności w wysokości 1,4 mln funtów w porównaniu do 1,6 mln funtów straty przed opodatkowaniem w tym samym momencie w 2021 r. Stało się to pomimo wzrostu wydatków na badania i rozwój do poziomu 3,3 mln funtów, poniesionych głównie z powodu rozwoju platformy ImagineX, która według Xaar będzie podstawą produktów nowej generacji.

Firma planuje zainwestować również w fabrykę Huntingdon myśląc o unowocześnieniu obiektów i zwiększeniu produktywności na miejscu. Będzie to wymagało tymczasowego zamknięcia zakładu. Jednocześnie spółka wydała 3,2 miliona funtów na zwiększenie zapasów wyrobów gotowych, aby rozwiązać wszelkie problemy związane z łańcuchem dostaw i zaspokoić zapotrzebowanie klientów. Wartość zapasów wynosi teraz 5,8 miliona funtów.

Jak informują przedstawiciele Xaar, zaangażowanie klientów, zarówno ze strony OEM, jak i integratorów ds. rozwoju rośnie zarówno wśród obecnych, jak i nowych klientów. Klientom, którzy wdrażają druk atramentowy na istniejących liniach produkcyjnych znacząco pomaga Versatex, modułowy produkt, który powstał w wyniku przejęcia spółki FFEI.

Wzrost przychodów był w tym przypadku napędzany przede wszystkim przez klientów ze Stanów Zjednoczonych i Europy, co rekompensuje spowolnienie gospodarcze odnotowywane w Chinach, gdzie ograniczenia Covid nadal wpływają na działalność handlową.

Dyrektor generalny John Mills mówi: Przechodząc do kolejnego etapu naszej strategii w celu osiągnięcia trwałego, rentownego wzrostu, nadal dokonujemy znaczących postępów i pozostajemy na dobrej drodze do osiągnięcia pełnego zysku rocznego w 2022 r. zgodnie z oczekiwaniami rynku. W całej grupie panuje pozytywna dynamika i chociaż pozostajemy czujni na warunki makroekonomiczne, głównie na inflację, rosnące koszty i trwający wpływ „blokad” związanych z Covid-19 w Chinach, jesteśmy podekscytowani naszą przyszłością i czekamy na wprowadzenie na rynek nowej wodnej głowicy drukującej jeszcze w tym roku.

Opracowano na podstawie informacji opublikowanej na portalu Print Business