Kodak odnotowuje wzrost sprzedaży
17 Nov 2022 08:00

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Kodak, która odczuwała presję rynkową wynikającą ze spadku przychodów ze sprzedaży produktów Sonora i Prosper, poinformowała o dobrych wynikach finansowych.

Kodak zwiększył przychody w trzecim kwartale – kwartał letni przyniósł przychody w wysokości 289 mln USD, nieco powyżej 287 mln USD uzyskanych w tym samym okresie w 2021 r. Wolumeny sprzedaży kluczowych płyt Sonora były o 10 proc. niższe, a przychody z marki Prosper spadły o 11 proc., co wskazuje, że klienci doświadczają spadku obrotów, jednak czwarty kwartał, najbardziej pracowity w roku, powinien przynieść odbicie wyniku.

Tradycyjny sektor poligraficzny pozostaje największym w portfolio, generując przychody w wysokości 169 mln USD, natomiast przychody ze sprzedaży rozwiązań cyfrowych w trzecim kwartale wyniosły 55 mln USD. W kategorii materiałów zaawansowanych przychody, które w trzecim kwartale ubiegłego roku wyniosły 55 milionów funtów wzrosły w tym roku do 58 milionów dolarów.

Druk cyfrowy to przyszłość firmy Kodak. Nowa, szybka maszyna Prosper 7000 i zamiennik offsetowej maszyny atramentowej Ultra 520 zwiększą swoją wartość, uważa dyrektor generalny - Jim Continenza. W prezentacji dla analityków powiedział: Przełomowe produkty, takie jak te, pomogły nam doprowadzić druk cyfrowy do punktu krytycznego, w którym należy go traktować jako uzupełnienie tradycyjnego druku. Mówiąc inaczej, optymalne rozwiązanie nie jest ani cyfrowe, ani tradycyjne. Obie technologie muszą ze sobą współpracować i powinny wzajemnie ograniczać ryzyko oraz zapewniać przedsiębiorcom dodatkową elastyczność w zakresie rentowności. Kolejnym kluczowym czynnikiem związanym z drukiem cyfrowym jest ślad węglowy. Jeśli spojrzysz na tradycyjny druk, ilość chemikaliów, czy transport aluminium, ślad węglowy jest dość duży w porównaniu z drukiem cyfrowym.

Łańcuch dostaw płyt drukarskich nie stanowi jeszcze problemu dla drukarń, chociaż wydobycie, wytapianie i obróbka aluminium wymagają ogromnych nakładów energii, jeszcze przed transportem do drukarń i obróbką konwencjonalnych płyt. W porównaniu z tym wpływ atramentu używanego do maszyn atramentowych i składającego się głównie z wody, jest minimalny. Ponieważ drukarnie odczuwają presję, aby zmniejszyć emisję dwutlenku węgla, wydaje się, że druk cyfrowy stanie się dla nich bardziej atrakcyjny.

Firma odnotowała niewielką poprawę EBITDA , która wzrosła do poziomu 7 mln USD z 6 mln USD. Continenza identyfikuje utrzymujące się zakłócenia w łańcuchu dostaw, zwiększone koszty materiałów, energii i pracy jako wyzwania, którym trzeba stawić czoła i wobec których podejmuje działania, aby się przygotować. Ten ciągły wzrost odzwierciedla doświadczenie naszego zespołu zarządzającego operującego w trudnych środowiskach biznesowych oraz zaangażowanie w znajdowaniu sposobów na stawianie naszych klientów na pierwszym miejscu pomimo ciągłych wyzwań związanych z inflacją i łańcuchem dostaw – dodaje.

Opracowano na podstawie informacji opublikowanej na portalu Print Business