HP zmniejszy zatrudnienie
24 Nov 2022 12:18

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Przedstawiciele firmy HP Inc zapowiedzieli, że do końca 2025 roku zamierzają znacząco zredukować zatrudnienie ograniczając liczbę pracowników o około 4000 do poziomu 6000 osób.

Oprócz wyników za IV kwartał i cały rok, firma HP ogłosiła plan przyszłej transformacji, który ma doprowadzić do wygenerowania znacznych oszczędności w zakresie kosztów strukturalnych. Redukcja ma być osiągnięta dzięki transformacji cyfrowej, optymalizacji portfela i podniesieniu wydajności operacyjnej. Producent ​​szacuje, że działania w ramach nowego planu doprowadzą do rocznej oszczędności brutto w wysokości co najmniej 1,4 mld USD do końca roku podatkowego 2025. Firma spodziewa się poniesienia około 1 mld dolarów kosztów pracy i kosztów związanych z restrukturyzacją oraz innymi opłatami, z czego około 0,6 mld dolarów ma zostać wydane w roku fiskalnym 2023, natomiast reszta zostanie podzielona między lata 2024 i 2025.

Od 2021 roku firma HP zatrudniała 51 000 pracowników na całym świecie. Pod koniec 2019 r. zapowiadano redukcje, planując w ciągu trzech lat likwidację od 7 do 9 tys. miejsc pracy i wdrożenie „nowej uproszczonej struktury”. Planowano wówczas zmniejszenie zatrudnienia „poprzez połączenie odejść pracowników i dobrowolnych wcześniejszych emerytur”.

Jak wynika z ogłoszonych ostatnio wyników finansowych, producent odnotował łączną sprzedaż w wysokości 63 mld USD w okresie 12 miesięcy (do 31 października 2022 r.,), co oznacza spadek o 0,8 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. W okresie trzech miesięcy IV kwartału przychody spadły o 11,2 proc. rok do roku do poziomu 14,8 mld USD. Przychody w dziale poligraficznym firmy spadły o 6 proc. z 20,1 mld USD do 18,9 mld USD w całym roku oraz o 7,1 proc. z poziomu 4,88 mld USD do 4,53 mld USD w IV kwartale. Marża operacyjna w IV kwartale segmentu obejmującego zaopatrzenie, handel i konsumpcję wyniosła 19,9 proc., co oznacza wzrost w stosunku do marży osiągniętej w IV kwartale ubiegłego roku (17 proc.).

Dział HP Personal Systems, który obejmuje stacje robocze, notebooki i komputery stacjonarne, odnotował 2 proc. wzrost przychodów w całym roku, z poziomu 43,4 mld USD do 44,1 mld USD, jednak przychody spadły o 13 proc. rok do roku w IV kwartale, z 11,8 mld USD do 10,3 mld USD. Natomiast zyski osiągnięte przez segment druku wzrosły o 8,8 proc. w IV kw. z 830 mln USD w IV kw. 2021 r. do 903 mln USD, podczas gdy zyski w segmencie Personal Systems spadły o 40 proc. z 764 mln USD w IV kw. 2021 r. do 458 mln USD. Największy udział w strukturze sprzedaży w segmencie druku miał dział materiałów eksploatacyjnych, który odnotował spadek przychodów rok do roku w IV kwartale o 10 proc. z 3,1 mld USD do 2,7 mld USD. Sprzedaż komercyjna wzrosła o 1 proc. rok do roku, z 1,1 mld USD do 1,11 mld USD w IV kwartale, podczas gdy sprzedaż konsumencka spadła o 7 proc., z 725 mln USD do 677 mln USD. W całym roku zyski segmentu druku wzrosły nieznacznie o 0,4 proc., z 3,64 mld USD do 3,65 mld USD, podczas gdy zyski w segmencie Personal Systems spadły o 6,2 proc., z 3,1 mld USD do 2,9 mld USD. Sprzedaż komercyjna za cały rok wyniosła 4,2 mld USD, podczas gdy sprzedaż konsumpcyjna spadła o 11 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem (z 3,29 mld USD do 2,92 mld USD).

Mieliśmy solidne zakończenie roku obrotowego, pomimo poruszania się w niestabilnym otoczeniu makro i słabnącym popycie w drugiej połowie. W czwartym kwartale osiągnęliśmy nasz docelowy zysk na akcję, jednocześnie realizując trzyletni plan tworzenia wartości i przekraczając nasze kluczowe wskaźniki — powiedział prezes i dyrektor generalny HP, Enrique Lores i dodał: Patrząc w przyszłość, nowa strategia Future Ready, którą wprowadziliśmy w tym kwartale, pozwoli nam lepiej służyć naszym klientom i stymulować długoterminowe tworzenie wartości poprzez redukcję kosztów oraz reinwestowanie w kluczowe inicjatywy rozwojowe, aby przygotować naszą firmę na przyszłość.

Opracowano na podstawie informacji portalu Print Week