Braki na liście wystawców targów drupa
28 Nov 2022 11:37

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Najbliższa drupa odbędzie się w maju 2024 roku w Düsseldorfie. Swój udział w tym międzynarodowym wydarzeniu targowym zadeklarowało już 900 firm, jednak niektórych wielkich marek nadal brakuje na liście wystawców.

Jak podają organizatorzy, najbliższe targi odbędą się na powierzchni 100 000 m2 – takiej wielkości przestrzeń została zarezerwowana przez 900 firm, które potwierdziły swój udział w targach w terminie składania zgłoszeń, czyli pod koniec ubiegłego miesiąca. Na ten moment nie dokonano jeszcze przydziału powierzchni według jej zastosowania i nie podano też lokalizacji przestrzeni na rozległym obszarze Messe. Rozmowy mają potrwać do kwietnia przyszłego roku. Jednak chociaż lista 900 firm obejmuje takie firmy jak Heidelberg, Koenig & Bauer, Landa, Komori i Muller Martini, brakuje na niej wielu znaczących graczy, jak chociażby HP. Na targach w 2016 roku firma  zajmowała całą halę; teraz organizatorzy podejmą starania, aby po otwarciu drzwi targów 28 maja 2024 roku HP ponownie było obecne. Do nieporozumień między przedstawicielami HP i  organizatorami doszło w 2016 roku, kiedy ogłoszono, że wydarzenie  ma odbywać się w cyklu trzyletnim. Wówczas decyzja została jednak cofnięta, po sprzeciwie wyrażonym przez kluczowych wystawców. Na ten moment na liście brakuje też firm: Kodak, Ricoh, Canon czy Manroland Sheetfed, chociaż Manroland Web Goss zarezerwował już miejsce na swoje stoisko.

Messe Düsseldorf nadal odnotowuje duże zapotrzebowanie na powierzchnię wystawienniczą, którą wciąż można rezerwować. Obecny poziom rezerwacji i pozytywne komentarze wystawców napawają nas dużą pewnością i optymizmem – pomimo wyzwań geopolitycznych i ekonomicznych uważamy, że drupa 2024 ponownie będzie najważniejszym miejscem spotkań branży na świecie – mówi dyrektor targów Sabine Geldermann.

Z około 75 proc. międzynarodową frekwencją po stronie wystawców, drupa zajmuje wyjątkową pozycję według światowych standardów. Zarówno firma Heidelberg, jak i Koenig & Bauer działające od 2016 roku pod nowym zarządem wyraziły swoje zaangażowanie w wydarzenie. Andreas Pleßke, CEO K&B, który jest także przewodniczącym komitetu drupa, mówi: Wiele rzeczy zmieniło się w porównaniu z poprzednimi latami. Teraz należy wypełnić lukę między światem cyfrowym a działającymi maszynami. Dla odwiedzających oznacza to nowe doświadczenia i wyzwania.

W ostatnich latach Heidelberg planował zmniejszyć swoją obecność na targach, gdyby drupa odbyła się w 2020 roku. Dyrektor generalny Ludwin Monz wyraża swoje poparcie w oficjalnym komunikacie: Drupa jest dla nas wizytówką wiodących technologii i innowacji w druku komercyjnym oraz opakowaniowym. Heidelberg chce nadal kształtować przyszłość branży mediów drukowanych, dlatego nie możemy się doczekać ponownego spotkania z klientami w Düsseldorfie w 2024 roku.

Opracowano na podstawie informacji portalu Print Business