Konferencja Print4All 2023 już w lipcu
8 Mar 2023 10:17

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Po sukcesie drugiej edycji Print4All droga do kolejnych targów, które odbędą się w dniach 27-30 maja 2025 r., rozpocznie się konferencją Print4All 2023. Zaplanowane na 6 lipca br. wydarzenie organizowane przez stowarzyszenia Acimga i ARGI we współpracy z Fiera Milano zgromadzi społeczność branż druku i konwertowania.

Konferencja Print4All 2023 odbędzie się 6 lipca we włoskiej miejscowości Stresa, w pięknym otoczeniu jeziora Maggiore. Print4All jest projektem systemowym, który od pierwszej edycji w 2016 roku stawia sobie za cel bycie „narzędziem” w służbie społeczności branż poligraficznej i przetwórczej. Wydarzenie dla całego łańcucha dostaw, dla wszystkich technologii i zastosowań druku, jest dedykowane wszystkim firmom zaangażowanym w projektowanie i wykorzystywanie innowacji w świecie poligraficznym.

Konferencja Print4All to międzynarodowe wydarzenie, które tworzy wartość dla naszych targów Print4All i stanowi punkt odniesienia dla całej globalnej społeczności zajmującej się przetwórstwem, drukiem opakowań, etykietowaniem oraz drukiem komercyjnym i przemysłowym — mówi Daniele Barbui, prezes Acimga i dodaje: To szansa na networking, ale także na konsolidację rynku, który pomimo trudności podażowych spowodowanych konfliktem ukraińskim i tendencjami inflacyjnymi pozostaje odporny na kryzys polityczno-gospodarczy i energetyczny oraz ma optymistyczne perspektywy na 2023 r.

Konferencja Print4All 2023 to coś więcej niż tylko konferencja. To specyficzny i strategiczny moment w projekcie systemowym, który od 7 lat służy wszystkim firmom z branż poligraficznej i przetwórczej – dodaje Antonio Maiorano, prezes ARGI. - Stworzyliśmy hasło „Driving the printing community to the future”, ponieważ chcemy zapewnić wszystkim członkom branży praktyczne narzędzia do poruszania się po rynku i regularnego podejmowania świadomych, trafnych decyzji biznesowych – podkreśla Maiorano.

Hasłem przewodnim edycji 2023 będzie konwergencja: konwergencja technologii, aplikacji i rynków w przyszłości zrównoważonego i efektywnego druku we wszystkich segmentach przemysłu, od grafiki po marketing, opakowania i sektory przemysłowe. Świat druku to sektor technologiczny o wysokiej wartości i innowacyjności zarówno pod względem obiegu zamkniętego, jak i wydajności produkcji. W obecnym kontekście ciągłych zmian niezbędne jest wspieranie całego łańcucha dostaw druku i komunikacji poprzez zapewnienie platformy międzynarodowej i krajowej, poświęconej najgorętszym tematom na rynku we wszystkich segmentach oraz konwergencji technologicznej.

Konferencja poprowadzi branżę w kierunku targów 2025, skupiając się na trendach rynkowych i wyzwaniach, z którymi trzeba się zmierzyć w ciągu najbliższych dwóch lat. Pod kątem merytorycznym wydarzenie będzie podzielone na trzy pionowe elementy, które stanowią filary Print4All: opakowania i etykietowanie, druk komercyjny i grafika oraz przemysł i druk wielkoformatowy.

Prace nad organizacją konferencji Print4All oficjalnie rozpoczęto pierwszym spotkaniem, które odbyło się 9 lutego 2023 r. przy udziale specjalnie powołanego zespołu roboczego. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele stowarzyszeń Acimga i ARGI oraz reprezentanci firm takich jak: BOBST, Canon, Fujifilm, Koenig & Bauer, Konica Minolta, Omet, Ricoh i Uteco.

Konferencja Print4All jest organizowana przez Acimga (Stowarzyszenie Włoskich Producentów Maszyn dla Przemysłu Graficznego, Papierniczego i Przetwórczego) oraz ARGI (Stowarzyszenie Dostawców Przemysłu Poligraficznego) we współpracy z Fiera Milano i przy wsparciu ITA (Włoska Agencja Handlu, agencja rządowa, która wspiera rozwój włoskich firm za granicą). Konferencja Print4All stanowi główne wydarzenie w planie imprez towarzyszących targom Print4All 2025, które odbędą się w dniach 27-30 maja w centrum konferencyjnym Fiera Milano.

Opracowano na podstawie informacji organizatorów