Konica Minolta wraz z uczniami stworzyła ekokalendarz
24 Mar 2023 09:12

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Konica Minolta wraz z uczniami szkół specjalnych stworzyła kalendarz przypominający o ważnych dniach związanych z ekologią i ochroną środowiska. Każdy miesiąc kalendarza ilustrują prace konkursowe, stworzone w ramach konkursu „Jestem EKO”, w którym brały udział dzieci i młodzież z niepełnosprawnościami. Partnerem konkursu i kalendarza jest firma Antalis Poland Sp. z o.o.

Kalendarz „Jestem EKO”

Kalendarz już w samej nazwie zdradza swoją tematykę. Firma Konica Minolta promuje postawy proekologiczne wśród dzieci i młodzieży oraz zwraca uwagę na istotę edukacji ekologicznej w dzisiejszych czasach. W każdym miesiącu wyróżniono ważne daty, święta oraz istotne dni z punktu widzenia ekologii i ochrony środowiska, np. Dzień Bez Opakowań Foliowych (23 stycznia) czy Światowy Dzień Recyklingu (18 marca). Celem projektu jest zwrócenie uwagi na poszczególne obszary ekologii oraz zachęcenie dzieci do zwiększenia wiedzy w tym zakresie. Dodatkowym atutem kalendarza są wyjątkowe prace plastyczne wyłonione w konkursie.

Kalendarz „Jestem EKO” jest wyjątkowy jeszcze pod jednym względem. Zaczyna się od kwietnia 2023 r., a kończy w marcu 2024 roku. Wybrany zakres czasowy nie jest przypadkowy. Tak rozlicza się rok finansowy w Japonii i w ten sposób twórcy nawiązują do japońskich korzeni firmy Konica Minolta.

Konkurs plastyczny w szkołach specjalnych

W listopadzie Konica Minolta Business Solutions Polska przeprowadziła konkurs plastyczny wśród uczniów specjalnych szkół podstawowych i ponadpodstawowych na terenie całej Polski. Konkurs miał na celu zainteresowanie uczestników tematem ochrony środowiska i kształtowanie świadomości ekologicznej.

Laureatów wyłoniła 3-osobowa komisja konkursowa składająca się z pracowników Konica Minolta oraz Antalis Poland Sp. z o.o. Jury zwracało uwagę na wartość artystyczną projektu, samodzielność wykonania, staranność, wrażenia artystyczne i kreatywność. Najlepsze prace znalazły się w kalendarzu „Jestem EKO”.

Prawdziwie ekologiczny

Co ważne, kalendarz jest ekologiczny nie tylko z nazwy. Został wydrukowany na papierze Nautilus Super White, w 100 proc. wyprodukowanym z masy makulaturowej z certyfikatem FSC. Papier dostarczył partner konkursu - firma Antalis Poland Sp. z o.o. Wspólna inicjatywa obu firm potwierdza, że istnieje wiele sposobów na promowanie ekologii.

Opracowano na podstawie informacji firmy Konica Minolta