„Szampańskie złoto” i „niebieski topaz” na etykietach na wino
6 Apr 2023 12:21

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Folie wytwarzane przez API Foilmakers spotykają się z uznaniem coraz szerszego grona właścicieli marek oraz drukarń realizujących zamawiane przez nich opakowania i etykiety. Firma oferuje m.in. dedykowaną serię do hot stampingu – MV-Plus. Jak podkreśla API Foilmakers, folie tego typu zwiększają atrakcyjność wizualną i dotykową finalnych aplikacji, wpływając na wyróżnienie się produktu na półce sklepowej i zwiększenie jego szans w kontekście wyborów dokonywanych przez konsumenta. W ostatnim czasie dwie folie metalizowane z serii MV-Plus – 2268 Topaz i 4001 Champagne Gold zostały wykorzystane do wytworzenia etykiety na wino Quercus 22 Barleywine. Warto dodać, że oba produkty znajdują się w stałej ofercie API Folie Polska – lokalnego oddziału API Foilmakers, obsługującego klientów z Polski i wybranych krajów ościennych.

Technika hot stampingu spotyka się z coraz większym uznaniem właścicieli marek z całego świata, co przekłada się na rosnącą liczbę realizowanych przez nas wdrożeń w drukarniach opakowaniowych i etykietowych, w tym z Polski – przyznaje Katarzyna Kozińska, dyrektor zarządzająca API Folie Polska.Nasz rodzimy rynek z zainteresowaniem śledzi rozwój tej niełatwej w implementacji metody także w innych krajach. Etykieta na wino Quercus 22 Barleywine, zrealizowana z udziałem dwóch folii z serii MV-Plus, to doskonały przykład połączenia niebanalnego designu z właściwym podłożem i wysokiej jakości materiałami do uszlachetniania.
Tymi ostatnimi były folie: niebieska – 2268 Topaz i złota – 4001 Champagne Gold, które, jak podkreśla API Foilmakers, zostały pomysłowo wkomponowane w projekt etykiety. Producent dodaje, że zrealizowane przez szkocką drukarnię Lothian Labels zlecenie zostało zrealizowane sprawnie i bez przeszkód. To charakterystyczne dla wszystkich produktów z niezwykle popularnej serii MV-Plus – potwierdza Katarzyna Kozińska. – Ich zastosowanie pozwala wyróżnić charakterystyczne dla danego projektu detale, a krycie powierzchni – w tym przypadku średniej wielkości - przebiega bez zarzutu. Co więcej, w przypadku podłoży powlekanych powierzchnia kryta foliami MV-Plus może być nawet większa. Fole te cechuje wysoki połysk i mogą być one stosowane na wielu różnych maszynach.

MV-Plus – „folie pierwszego wyboru”
MV-Plus to seria folii do hot stampingu, jakie pojawiły się w ofercie API Foilmakers (wówczas działającej pod nazwą API Group) już w 2005 roku. Stale udoskonalane i poszerzane o nowe rodzaje, są to najbardziej wszechstronne folie z naszej oferty, bardzo często będące materiałem pierwszego wyboru przy licznych aplikacjach opakowaniowych – podkreśla Katarzyna Kozińska. – Kompatybilne z wieloma podłożami, sprawdzają się znakomicie przy materiałach powlekanych i niepowlekanych, zarówno zadrukowanych (farbami konwencjonalnymi bądź UV) jak i bez zadruku. Dedykowane są wszystkim maszynom do hot stampingu: płaskim, cylindrycznym i rotacyjnym.
Jak pokazuje przykład wdrożenia zrealizowanego przez drukarnię Lothian Labels, folie MV-Plus sprawdzają się zarówno przy tłoczeniu małych detali, jak i dużych apli. Są przy tym odporne na wysoką temperaturę, działanie wody i alkoholu – dodaje Katarzyna Kozińska. – Zapraszamy zatem wszystkie drukarnie zainteresowane ich zastosowaniem w produkcji do kontaktu z naszym lokalnym oddziałem.

„Bliżej klienta”: serwis, doradztwo i...
Poza bogatą ofertą folii, uwzględniającą cały asortyment wytwarzany przez API Foilmakers w jej brytyjskim zakładzie produkcyjnym, API Folie Polska – podobnie jak wszystkie oddziały – proponuje swoim klientom kompleksową obsługę, uwzględniającą m.in. doradztwo przy doborze materiału, serwis techniczny i szkolenia w kontekście wdrożenia różnych technik uszlachetniania. Staramy się być dla naszych klientów nie tylko producentem i dostawcą najwyższej jakości folii, ale przede wszystkim partnerem technologicznym. Zgodnie z przyświecającym naszej firmie hasłem – „Bliżej klienta” – staramy się zaoferować profesjonalną obsługę przed- i posprzedażową. Uwzględnia ona m.in. kompleksowe szkolenia związane z wdrożeniem całego procesu uszlachetniania, zarówno w kontekście cold, jak i hot stampingu. Cieszymy się, że z tej propozycji korzysta coraz większa grupa polskich drukarń opakowaniowych i etykietowych – mówi Katarzyna Kozińska.

... spotkania branżowe
O korzyściach związanych z kompleksową opieką ze strony API Folie Polska można będzie się dowiedzieć – jak zapowiada Katarzyna Kozińska – także podczas nadchodzących wydarzeń branżowych: Wszyscy z niecierpliwością czekamy na wrześniowe targi Labelexpo Europe w Brukseli, przekładane już dwukrotnie. (…) W kwietniu będziemy obecni na konferencji Polskiej Izby Fleksografów, której członkiem mamy przyjemność być od stycznia tego roku. (…)  Serdecznie zapraszamy zatem na ww. wydarzenia i na spotkania z naszym zespołem – podsumowuje Katarzyna Kozińska.

Opracowano na podstawie informacji firmy API Foilmakers