FESPA stawia na personalizację
30 Apr 2023 16:00

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Tegoroczna edycja targów FESPA zapowiada się wyjątkowo nie tylko ze względu na zgłoszoną liczbę wystawców i zapowiadane premiery. Do programu imprez towarzyszących targom dołączy bowiem organizowana po raz pierwszy w historii konferencja na temat personalizacji. Z myślą o udrożnieniu kanałów komunikacji pojawią się nowe internetowe centra wiedzy, które poszerzą zasięg treści edukacyjnych, nie zabraknie też stałych punktów programu takich jak konkursy i seminaria tematyczne.

Moderatorem budzącej najwięcej emocji, inauguracyjnej konferencji Personalisation Experience będzie Richard Askam, ambasador personalizacji FESPA. Uczestnicy spotkań poznają elementy psychologii i nauk behawioralnych, które sprawiły, że personalizacja stała się tak atrakcyjną, komercyjną wartością. Dowiedzą się też, w jaki sposób transformacja cyfrowa, technologie i rozwiązania programowe umożliwiają jej stosowanie. Gospodarz konferencji Richard Askam był jednym z kreatywnych liderów kampanii ShareACoke dla Coca-Coli; pracował też nad kilkoma spersonalizowanymi kampaniami marketingowymi dla marek takich jak Marmite, Nutella, Lynx i Dove.

Organizatorzy przedstawili już program poszczególnych sesji składających się na to wydarzenie. Peter Cross, ekspert ds. klientów i handlu detalicznego, zagłębi się w sposób myślenia współczesnego konsumenta i wyjaśni, dlaczego nadszedł czas, aby branża zaczęła poważnie traktować personalizację. Podczas sesji zatytułowanej „Dlaczego należy ponownie przemyśleć personalizację” Peter Cross opowie o oczekiwaniach konsumentów i o tym, dlaczego budowanie znaczących relacji z klientami jest niezbędne, aby wyróżnić swoją markę.

Autorka i ekspertka pokolenia Z/A, Chloe Combi poprowadzi spotkanie pt. „Dla najmłodszych pokoleń – pokolenia Z i pokolenia A – personalizacja to wszystko”. Prelegentka zbada, kim są najmłodsze pokolenia oraz w jaki sposób angażują się i utrzymują bliskie relacje z markami, wyjaśniając, dlaczego w tym przypadku kluczowe jest indywidualne podejście.

Sesje konferencyjne wokół personalizacji

„Cocktail Party – Zrozumienie podróży klienta” to tytuł sesji, którą poprowadzi Gianfranco Cuzziol, konsultant ds. personalizacji w firmie Natura & Co. Prelegent opowie o sile, znaczeniu i podstawach skutecznej personalizacji w marketingu, a także o sposobach jej wykorzystania w celu zwiększania zaangażowania i lojalności klientów.

Uczestnicy sesji „Ludzie, planeta, zysk” dowiedzą się, w jaki sposób usługa personalizacji zwiększa sprzedaż i lojalność klientów, otwiera nowe sektory rynku i zapewnia partnerstwo z kluczowymi markami. Spotkanie poprowadzi Hannah Green, digital sales and experience manager w Tony's Chocolonely UK.

Profesor zarządzania na Uniwersytecie RWTH w Akwizgranie, Frank Piller wygłosi prezentację pt. „Od Przemysłu 4.0 do Przemysłu 4.U – dostosowywanie i personalizacja nowej generacji”. W swoim wystąpieniu wyjaśni kluczowe elementy Przemysłu 4.U; opowie też o sposobach, w jaki nowe modele biznesowe oparte na danych mogą przenieść personalizację na wyższy poziom. Frank Piller poda także przykłady pokazujące, jak pionierskie firmy wykorzystują Przemysł 4.U do tworzenia nowych modeli biznesowych.

Sabine Huijskes, kierownik ds. innowacji produktów i procesów w firmie Greetz oraz Konrad Klimkowicz, kierownik projektu ds. innowacji w firmie Moonpig opowiedzą o tym, jak firmy mogą wykorzystać nacechowaną emocjonalnie personalizację pojedynczego przedmiotu w szybko zmieniającym się środowisku produkcyjnym i jak znaleźć właściwą równowagę między innowacyjnością a wydajnością realizacji zamówień.

„Personalizacja i kreatywność” – w tym przemówieniu Justin Cairns, szef produkcji offline w Ogilvy UK, omówi wielokrotnie nagradzane studia przypadków i pokaże, w jaki sposób kreatywność może przenieść personalizację druku na wyższy poziom.

Prelegenci reprezentujący takie marki, jak ProQure, PRINTFUL, Landa Digital Printing, Ipsos, Printess i Canon poruszą tematy związane z naukami behawioralnymi stojącymi za personalizacją. Będą mówić o sile druku w spersonalizowanym świecie; wywieraniu wpływu i lojalności klientów budowanej poprzez treści oraz technologiach i modelach biznesowych umożliwiających personalizację.

Oprócz indywidualnych wystąpień uczestnicy mogą również wziąć udział w serii sesji pt. „W rozmowie z” prowadzonych przez Richarda Askama. Do spotkań dołączą eksperci konsumenccy i techniczni, sprzedawcy detaliczni oraz producenci.

Duncan MacOwan, szef działu marketingu i wydarzeń FESPA, tak komentuje nadchodzące wydarzenie: Zapotrzebowanie konsumentów na spersonalizowane i natychmiastowe doświadczenia zakupowe wzrosło w ostatnich latach, a marki, które stosują personalizację, wzmocniły swoją przewagę konkurencyjną i zwiększyły udział w rynku. Właśnie dlatego, organizując pierwszą w historii konferencję na temat personalizacji, chcemy pomóc zrozumieć jej komercyjną wartość i pokazać, w jaki sposób wykorzystać możliwości, które stwarza ona w poszczególnych branżach. Prelegenci reprezentujący różne sektory i środowiska podzielą się ze słuchaczami przykładami biznesowymi, spostrzeżeniami oraz praktycznymi radami.

Jak zapowiadają organizatorzy, konferencji na temat personalizacji towarzyszyć będzie specjalnie zorganizowana eksperymentalna przestrzeń wystawiennicza, w której odwiedzający będą mogli zapoznać się z możliwościami personalizacji proponowanymi przez dostawców takich jak: Antigro Designer, Brother, DreamScape, Infigo, OKI, Optimus, Printbox, Print & Logistics, Taopix i XMPie.

Trzydniowy bilet wstępu na konferencję zapewni uczestnikom nieograniczony dostęp do strefy wystawienniczej oraz współlokowanych wystaw FESPA Global Print Expo i European Sign Expo 2023. Aby kupić wejściówkę ze zniżką, można użyć kodu PERA500. Nie ma potrzeby wcześniejszej rezerwacji udziału w poszczególnych sesjach.

W tym roku na targi FESPA powrócą także trzy popularne inicjatywy towarzyszące: World Wrap Masters, FESPA Awards i Sustainability Spotlight.

Mistrzowie oklejania

FESPA Global Print Expo 2023 będzie gospodarzem finału konkursu World Wrap Masters Europe. Zmagania uczestników odbędą się we wtorek 23 oraz środę 24 maja i będą ostatnim regionalnym wydarzeniem kwalifikacyjnym Wrap Masters Europe.

Uczestnicy konkursu, którzy odnieśli sukcesy w pierwszym i drugim dniu, będą następnie rywalizować ze zwycięzcami eliminacji regionalnych odbywających się w: Belgii, Danii, Finlandii, Japonii, Meksyku, Holandii, Norwegii oraz Wielkiej Brytanii i Irlandii. Finał, który zaplanowano na czwartek 25 maja i piątek 26 maja, będzie obejmował serię zawodów wymagających od zawodników oklejania samochodów na czas.

Sponsorowane przez firmy HEXIS i HP zawody będą oceniane przez ekspertów w dziedzinie oklejania pojazdów; w tym gronie pojawią się: Kiss Lajos, Ole Solskin, Justin Pate i mistrz World Wrap Masters 2022 Ivan Tenchev. Goście targów zainteresowani tematyką oklejania mogą wziąć udział w bezpłatnych, odbywających się codziennie warsztatach szkoleniowych i pokazach organizowanych we współpracy z The Wrap Institute.

Nagrody

W tym roku do agendy targowej powracają również nagrody FESPA. Przyjmowanie zgłoszeń rozpoczęto już w maju 2022 r. – od tego momentu napłynęło ponad 210 prac z 34 krajów. W kolejnym etapie projekty zostały ocenione przez panel niezależnych ekspertów. Prace będą wyeksponowane przy zachodnim wejściu do Messe Monachium, aby goście targów mogli cieszyć się nimi przez cały czas trwania wydarzenia. Natomiast zwycięzców poszczególnych kategorii konkursowych poznamy podczas ceremonii VIP zaplanowanej na 24 maja.

Zrównoważony rozwój w centrum uwagi

W tym roku strefa Sustainability Spotlight oferuje odwiedzającym możliwość poznania szerokiej gamy przyjaznych dla środowiska próbek graficznych i materiałów tekstylnych, w tym skóry i jej zamienników, włókien naturalnych, celulozowych i syntetycznych dostarczanych przez uczestniczące w wydarzeniu firmy. Każdy materiał będzie posiadał kartę informacyjną, dzięki której uczestnicy będą mogli dowiedzieć się więcej o jego zrównoważonych cechach i sposobach wytwarzania innowacyjnych, przyjaznych dla środowiska produktów. Głównym partnerem tej inicjatywy jest firma ReBoard Technology, która dostarczyła nadające się do recyklingu materiały użyte do budowy całej powierzchni wystawienniczej.

Informacje zawsze pod ręką

Kolejną pomocną dla uczestników inicjatywą będzie nowe internetowe centrum zrównoważonego rozwoju, które zapewni bezpłatny i powszechny dostęp do informacji. Wśród materiałów znajdą się przewodniki FESPA Planet Friendly, które szczegółowo opisują aktualności branżowe i przepisy dotyczące ochrony środowiska, a także ponad 150 artykułów informacyjnych i studiów przypadków dotyczących najlepszych praktyk związanych z wdrażaniem ulepszeń w zakresie wydajności środowiskowej.

W centrum informacyjnym oferowana będzie również nowa seria dostępnych na żądanie filmów na temat zrównoważonego rozwoju. W filmach znajdziemy przykłady działań zmierzających do minimalizacji wpływu procesów drukowania na środowisko naturalne. Centrum będzie dostępne za pośrednictwem strony internetowej od maja 2023 r., natomiast goście targów będą mogli przeglądać materiały w części wypoczynkowej Messe (Sustainability Spotlight).

W tym roku strefa Printeriors przybierze również formę wirtualnej prezentacji hostowanej na stronie internetowej zapewniając „zawsze dostępne” zasoby online, które zawierają szczegółowe informacje na temat dziesiątek aplikacji do wystroju wnętrz. Nowa witryna Printeriors, która zostanie uruchomiona w maju 2023 r., będzie zawierała studia przypadków wyjaśniające metody produkcji, technologie i podłoża stojące za każdym zastosowaniem, a także artykuły i podcasty omawiające temat dekoracji wnętrz.

Odwiedzający targi FESPA zawsze szukają sposobów na poszerzenie wiedzy branżowej, korzystają z inspiracji i uczą się od innych uczestników. Nasze inicjatywy właśnie to zapewniają. Wraz z powrotem nagród FESPA zaprezentujemy różnorodne talenty obecne w globalnej społeczności. Maksymalizacja zasięgu treści edukacyjnych ma zasadnicze znaczenie dla naszej misji, dlatego z przyjemnością oferujemy wiele propozycji związanych tematycznie ze zrównoważonym rozwojem i z wystrojem wnętrz – podsumował Michael Ryan, szef FESPA Global Print Expo.

Na podstawie materiałów organizatora opracowała BZ