Taśma taśmie nierówna
3 May 2023 12:00

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Taśmy pakowe to niedoceniany, lecz niezwykle istotny element całego procesu pakowania. Wybór właściwych produktów może zaowocować znaczną optymalizacją pracy magazynu, co w dłuższej perspektywie przełoży się na duże oszczędności. To jednak nie wszystko. Dobrze dobrane taśmy to także duży krok w stronę neutralności środowiskowej, szczególnie w branży e-commerce.

Proces przygotowywania zamówień do wysyłki jest wbrew pozorom procesem złożonym. Wiedzą o tym firmy, które odpowiadają na potrzeby konsumentów i dbają nie tylko o wysoką jakość przesyłki, ale i o to, by ta wywierała jak najmniejszy wpływ na środowisko naturalne. Wówczas należy pamiętać o każdym, nawet najmniejszym szczególe. Jednym z nich są taśmy pakowe, które – choć często traktowane po macoszemu – pełnią ogromną rolę w procesie doręczenia.

W RAJA doskonale zdajemy sobie sprawę z wielu możliwości, jakie dają taśmy pakowe, dlatego swoją ofertę tworzymy w taki sposób, aby była ona nie tylko kompleksowa i składająca się z produktów najwyższej jakości, ale również neutralna środowiskowo. Wprowadzanie nowości skrojonych na miarę potrzeb konsumentów i zmieniającego się świata umożliwia nam nasza długoletnia współpraca z przedsiębiorcami skupionymi wokół szeroko pojętego e-commerce – mówi Jarosław Kamiński, prezes RAJA Polska, europejskiego lidera w dystrybucji opakowań wysyłkowych.

Wysoka jakość kluczem do sukcesu

Czym kierować się przy wyborze taśmy pakowej? Przede wszystkim musimy odpowiedzieć sobie na pytanie, jakim warunkom transportowym będzie musiała sprostać nadawana przesyłka. Wybór odpowiedniej taśmy będą determinowały ciężar paczki, warunki temperaturowe, jakim musi sprostać oraz czas przechowywania. Jako firma odpowiedzialna społecznie proponujemy naszym klientom szereg rozwiązań, które – oprócz odpowiedniego zabezpieczenia przesyłki – są przyjazne dla środowiska. Nasza praca przynosi wymierne korzyści, ponieważ odnotowujemy systematyczne wzrosty sprzedaży ekologicznych taśm papierowych. W tym miejscu warto wspomnieć o taśmie podgumowanej, w której zarówno nośnik, jak i klej są pochodzenia naturalnego, co daje jej miano lidera ekologicznych rozwiązań. Jest to taśma papierowa z czystego pergaminowego papieru kraft. Klej natomiast wytworzony jest ze skrobi ziemniaczanej i aktywowany wodą, dlatego też niezbędnym, ale również bardzo praktycznym i przydatnym akcesorium jest dyspenser, wyposażony w mały pojemnik na wodę. Ten rodzaj taśmy przykleja się do kartonu błyskawicznie i tworzy na nim swoistą plombę – połączenie jest na tyle trwałe, że otwarcie paczki bez jej uszkodzenia jest niemożliwe. Produkt – oprócz swojego standardowego zastosowania – pełni zatem dodatkową funkcję zabezpieczającą, dzięki czemu będzie doskonałym rozwiązaniem dla e-sklepów oferujących produkty wysokowartościowe takie jak elektronika czy biżuteria. To jednak nie wszystkie jego zalety – dzięki temu, że tworzy mocne połączenie, możemy używać go zdecydowanie mniej i redukować tym samym ilość produkowanych odpadów. Pomaga w tym użycie bardziej zaawansowanych dyspenserów, za pomocą których można precyzyjnie odmierzać długość użytej taśmy.

 Nie zwalniamy jednak tempa i mimo szerokiego portfolio produktów ekologicznych wciąż wprowadzamy kolejne zrównoważone innowacje. Już w maju w naszej ofercie pojawi się taśma plastikowa PET aż w 85 proc. wykonana z recyklingu. Do tej pory praca z takim surowcem była bardzo trudna, a jakość wyprodukowanych z niego folii nie była na zadowalającym nas poziomie. Po miesiącach wytężonej pracy udało nam się jednak wprowadzić produkt, który spełnia nasze wysokie standardy jakości. Będzie dostępny w dwóch wariantach – brązowym i transparentnym. Na taśmie znajdzie się eko-branding, tj. dyskretny nadruk informujący o 85-proc. zawartości materiału z recyklingu, co stanowi jasny przekaz dla klienta końcowego o społecznej odpowiedzialności firmy. (…) – komentuje Grzegorz Grudzień, head of procurement and product marketing w RAJA Polska.

Opracowano na podstawie informacji firmy RAJA