Mark Andy na premierowej edycji Labelexpo Mexico
17 May 2023 13:48

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Mark Andy była jednym z wystawców premierowej edycji targów Labelexpo Mexico. Wydarzenie przyciągnęło wielu gości, głównie z Ameryki Łacińskiej. Stało się okazją do promowania różnych rozwiązań technologicznych z oferty Mark Andy (na stoisku pracowała tonerowa maszyna Digital Pro 3) oraz rozmów na temat nowych kontraktów z drukarniami z regionu LATAM, w którym firma odnotowuje w ostatnich latach duże sukcesy rynkowe. Szczególne zainteresowanie wzbudzały jej nowości w dziedzinie rozwiązań hybrydowych, których liczba instalacji sukcesywnie tu rośnie. Na stoisku, poza przedstawicielami Mark Andy z północnoamerykańskiej centrali i oddziału LATAM, byli też obecni jej partnerzy biznesowi z Meksyku, Brazylii i innych krajów regionu.

W kontekście sprzedaży maszyn Mark Andy na rynku LATAM od kilku lat odnotowujemy systematyczne wzrosty – mówi Tom Cavalco, executive vice president Mark Andy. Rekordowym był pod tym względem rok 2021, ale miniony również. Zrealizowaliśmy wiele ważnych kontraktów, w tym na pierwsze w przypadku niektórych krajów regionu rozwiązania hybrydowe. Targi Labelexpo Mexico, odbywające się po raz pierwszy, potwierdziły duży potencjał drukarń z Ameryki Łacińskiej i ich zainteresowanie nowymi rozwiązaniami technologicznymi oraz modernizacją parku sprzętowego. Jako producent maszyn bazujących na różnych technikach druku – konwencjonalnej i cyfrowej (tonerowej oraz inkjetowej) mamy tu wiele do zaoferowania i możemy być partnerem w wielu ciekawych przedsięwzięciach biznesowych.

Rosnące zainteresowanie maszynami hybrydowymi w regionie LATAM
Prezentowana na stoisku Mark Andy podczas targów Labelexpo Mexico maszyna tonerowa Digital Pro 3 to przedstawiciel portfolio amerykańskiego producenta, obejmującego m.in. różne rozwiązania hybrydowe. Jak podkreśla Tom Cavalco, zainteresowanie nimi systematycznie rośnie w skali całego świata i Ameryka Łacińska nie jest tu wyjątkiem: Pierwsza w tym regionie, 17-calowa maszyna Digital Series HD została zainstalowana kilka lat temu w jednej z meksykańskich drukarń, która wcześniej z powodzeniem używała i do dziś używa naszych maszyn fleksograficznych. Od tamtej pory sprzedaż „hybryd” Mark Andy rok do roku systematycznie rośnie w całym regionie LATAM. Targi potwierdziły ten trend – wiele rozmów, jakie przeprowadziliśmy na stoisku, dotyczyło inwestycji właśnie w maszyny bazujące na technologii cyfrowej, wyposażone w dodatkowe moduły uszlachetniające. Co więcej, kilka z nich zostało przez nas zakontraktowanych podczas wystawy. Podpisaliśmy też umowy na dostawę kolejnych maszyn fleksograficznych do drukarń z regionu LATAM. Można zatem śmiało stwierdzić, że pod względem sprzedażowym impreza ta była dla nas bardzo udana.

Region LATAM beneficjentem zmian geopolitycznych
Dynamiczny rozwój branży poligraficznej w Ameryce Łacińskiej to wypadkowa zmian geopolitycznych, jakie zaszły w ostatnich latach w skali globalnej. Wielu właścicieli marek zdecydowało się w ostatnich latach na przeniesienie swojej produkcji bliżej rynków docelowych. Kraje Ameryki Łacińskiej, np. Meksyk, są tego beneficjentami – kontynuuje Tom Cavalco. – W efekcie znacząco wzrósł tu popyt na produkty drukowane, w tym etykiety i opakowania w różnych nakładach i wariantach, niekiedy wymagające bogatego wykończenia i uszlachetnienia. Coraz więcej firm zaczęło odnotowywać zapytania o bardziej zaawansowane produkty, jak etykiety shrink sleeve, in-mould, opakowania giętkie czy etykiety z tagami RFID. Stąd konieczność modernizacji parku sprzętowego i rekordowa sprzedaż, jaką odnotowaliśmy w regionie LATAM w roku 2021. W roku minionym jej dynamika była nieco mniejsza, ale wciąż obfitował on w wiele nowych instalacji, zarówno maszyn fleksograficznych, jak i hybrydowych.
Tom Cavalco wskazuje, że sukces targów Labelexpo Mexico obrazuje nie tylko zmiany, ale i potencjał całego regionu LATAM, w szczególności Meksyku: Obserwujemy tu stale rosnące znaczenie e-handlu, co w naturalny sposób przekłada się na zapotrzebowanie na opakowania i etykiety. Jak wynika z dostępnych danych, rynek ten – tylko w Meksyku – wzrósł o 23 proc. w roku 2022, zaś sprzedaż online realizowana w tym kraju potroiła się tu od 2019 roku. Równie optymistyczne dane dotyczą rynku etykiet – tu prognozuje się wzrost o 5,5 proc. w latach 2021-2026. W naturalny sposób wzrosła zatem liczba drukarń etykietowych – obecnie jest ich tu o połowę więcej niż dekadę temu. To znakomita wiadomość dla nas jako producenta maszyn wąskowstęgowych dla tego segmentu.

Lokalne wsparcie w zakresie sprzedaży, serwisu i finansowania
Tom Cavalco podkreśla, że za sukcesami rynkowymi w regionie LATAM stoi też właściwa polityka Mark Andy, uwzględniająca lokalne potrzeby i specyfikę rynku: Budując tu nasze struktury, bazowaliśmy na sukcesie w Europie Wschodniej, gdzie znacząco zwiększyliśmy udziały rynkowe po reorganizacji i przesunięciu działań „bliżej klienta”. Podobnie jak w Europie, także w Ameryce Łacińskiej duże znaczenie ma bowiem posiadanie lokalnego zaplecza, zarówno personalnego, jak i technologicznego. W naszej organizacji, odpowiedzialnej za ten region świata, mamy osoby o bogatym doświadczeniu i wiedzy eksperckiej, zarówno w kontekście sprzedaży, jak i wsparcia technicznego. W działaniach handlowych wspiera nas firma zajmująca się finansowaniem inwestycji, zatrudniająca osoby biegle władające językiem hiszpańskim, co ma niebagatelne znaczenie w bezpośrednich kontaktach z klientami.

Labelexpo Europe coraz bliżej
Targi w Meksyku były kolejnym wydarzeniem z serii Labelexpo Global Series, w których firma Mark Andy wzięła udział – z własnym stoiskiem bądź za pośrednictwem jej lokalnych dystrybutorów. Po sukcesie targów Labelexpo w Meksyku, a wcześniej – w Tajlandii, Indiach i USA, z niecierpliwością czekamy na ich europejską edycję. To najważniejsze wydarzenie całej branży nie tylko etykietowej, ale wąskowstęgowej na Starym Kontynencie. Już dziś się do nich przygotowujemy i zapraszamy do Brukseli wszystkich zainteresowanych naszymi rozwiązaniami hybrydowymi i fleksograficznymi. Zapewniam, że będzie co oglądać – podsumowuje Tom Cavalco.

Opracowano na podstawie informacji firmy Mark Andy