Firma Xerox odnotowała wzrost przychodów w pierwszym kwartale br. w wysokości 2,8 proc. rok do roku. To pozwoliło przedsiębiorstwu osiągnąć całkowity przychód w wysokości 1,72 miliarda dolarów w pierwszych trzech miesiącach 2023 roku przy 1,67 miliarda dolarów w 2022 roku. Sprzedaż urządzeń wzrosła przede wszystkim dzięki złagodzeniu trudności w łańcuchu dostaw, które spowalniały instalacje sprzętu w ostatnich miesiącach.
Dyrektor generalny Xerox, Steve Bandrowczak podkreśla, że był to dobry wynik, wyjaśniając: Pomimo trudnej ogólnej sytuacji makroekonomicznej, na zainteresowanie naszymi rozwiązaniami odpowiadamy ofertą usług, które pomagają klientom sprostać obecnym przeciwnościom makroekonomicznym takim jak wyższa inflacja, niedobory siły roboczej i mniejsza płynność. Ponadto korzyści wynikające z elastycznej bazy kosztowej i wydajności operacyjnej pomogły poprawić rentowność w pierwszym kwartale.
Zysk przed opodatkowaniem za I kwartał wyniósł 85 000 dolarów w porównaniu ze stratą przed opodatkowaniem w wysokości 89 000 dolarów w 2022 r. Przychody ze sprzedaży sprzętu wyniosły 391 mln dolarów w kwartale, co oznacza wzrost o 24,5 proc. (314 mln dolarów), dzięki lepszej dostępności urządzeń do druku produkcyjnego. Sprzedaż maszyn z serii Baltoro, Iridesse i Versant wyniosła 73 miliony dolarów.
Przedstawiciele firmy przewidują, że wzrost w całym roku będzie raczej niski; spodziewają się, że marża zysku operacyjnego wzrośnie z poziomu 4,7 proc. do 5,0-5,5 proc. dzięki lepszej niż oczekiwano rentowności w pierwszych trzech miesiącach oraz programom efektywnościowym. W kwartalnym oświadczeniu Xerox wyjaśnia, że wsparcie finansowe Centrum Badawczego Palo Alto (PARC) umożliwi firmie skoncentrowanie się na jej podstawowej działalności, ułatwiając osiągnięcie pełnego potencjału rozwoju wspieranego przez zasoby SRI International – instytutu badawczego non-profit, który stoi za najbardziej znaczącymi na świecie innowacjami technologicznymi.
Opracowano na podstawie informacji portalu Print Business