Nowa, cyfrowa era branży etykiet
30 Jun 2023 16:00

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

19 czerwca 2023 roku, na który to dzień przypada stulecie firmy Gallus, uroczyście otwarto drzwi do nowego obiektu branżowego Gallus Experience Center, w którym prezentowane są nowe rozwiązania napędzające cyfrową transformację.

  Grupa Gallus, spółka zależna Heidelberger Druckmaschinen AG jest jedną z wiodących firm w zakresie rozwoju, produkcji i sprzedaży konwencjonalnych i cyfrowych maszyn wąskowstęgowych dla branży druku etykiet. W dniach 19-24 czerwca br. świętowała swoje 100-lecie, otwierając drzwi do zupełnie nowego centrum branżowego w St. Gallen w Szwajcarii – Gallus Experience Center – które ma służyć jako punkt kontaktowy dla klientów, ekspertów branżowych i interesariuszy, aby napędzać transformację rynku. W jubileuszowym roku firma Gallus wprowadza również trzy nowe produkty do swojego portfolio: portal klienta Heidelberg, maszynę drukującą Gallus One z modułem do obróbki po druku oraz cyfrową aktualizację popularnego modelu Gallus ECS 340.

Gallus Experience Days

W związku z obchodami 100. rocznicy i oficjalnym otwarciem Gallus Experience Center, w ramach tygodnia Gallus Experience Days firma Gallus zaprosiła obecnych i potencjalnych klientów z wiodących na świecie drukarń i zakładów przetwórczych, a także partnerów i właścicieli marek. Centrum, poświęcone cyfrowej transformacji branży etykiet, ma na celu wspieranie w osiągnięciu przez branżę sukcesu poprzez współpracę w tworzeniu innowacji i zrównoważony rozwój. Producenci, dostawcy, przetwórcy, drukarze i właściciele marek mogą korzystać z nowego obiektu w celu inspirowania się, testowania i rozwijania nowych technologii oraz poznawania ekosystemu technologicznego. Ponadto firma wykorzysta obiekt do zaprezentowania konwencjonalnych, hybrydowych i cyfrowych maszyn Gallus, oprogramowania i rozwiązań opartych na chmurze oraz oferty partnerów technologicznych.


Świętując 100-lecie firmy Gallus jesteśmy dumni, że możemy w tym tygodniu stanąć u boku zespołu Gallus – zjednoczeni, jako jedna Grupa. Razem jesteśmy jeszcze silniejsi i mamy solidny plan rozwoju na przyszłość
– komentuje dr Ludwin Monz, dyrektor zarządzający firmy Heidelberg. – Ponieważ etykiety i opakowania stanowią obecnie 50 proc. całkowitej sprzedaży Grupy, nowe, cyfrowe i zautomatyzowane rozwiązania wprowadzone dziś przez firmę Gallus odgrywają ważną rolę w przyszłości Heidelberga. Gallus jest ważnym filarem strategii rozwoju firmy, a my jesteśmy bardziej niż kiedykolwiek zaangażowani w jego długoterminową przyszłość.


Nowa, cyfrowa transformacja

Przy rocznym wzroście globalnego wolumenu druku o ponad 2 proc., druk opakowań jest jednym z najsilniej rozwijających się obszarów w branży poligraficznej. Wraz z drukiem etykiet jest to ważny obszar dla firmy Heidelberg. Zgodnie ze swoją dwutorową strategią niemiecki producent koncentruje się również na rozwoju druku cyfrowego. Technologia ta jest wykorzystywana m.in. w produkcji etykiet, której oferuje jedne z największych w branży poligraficznej możliwości rozwoju. Jedna trzecia wszystkich etykiet na świecie jest już drukowana cyfrowo. Druk cyfrowy napędza zatem zmiany w tym obiecującym segmencie rynku, przy wzroście druku atramentowego o około 6 proc. rocznie. Heidelberg zamierza wzmocnić swoją pozycję na tym rynku dzięki Gallus One.

Uważnie słuchamy rynku, prognozujemy, a następnie reagujemy na trendy, które mogą mieć wpływ na naszych klientów i marki – zapewnia Dario Urbinati, dyrektor zarządzający Gallus Group. – Firmy Gallus i Heidelberg są zaangażowane w nową, cyfrową transformację – kreowanie inteligentnego druku opartego na łączności w celu odblokowania rewolucyjnych poziomów automatyzacji i wydajności produkcji. Jest to klucz do rozwiązania dzisiejszych problemów związanych z brakiem wykwalifikowanych pracowników, pozwalający nie tylko obniżyć koszty i zwiększyć rentowność, ale i działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Co więcej, wykorzystując nasze nowe Gallus Experience Center mamy zespół poświęcony badaniu nowych technologii i procesów – takich jak sztuczna inteligencja i Przemysł 4.0 – które można zintegrować z etykietami i opakowaniami, aby lepiej inspirować i angażować młode pokolenia.

Aby jeszcze bardziej przyspieszyć cyfrową transformację etykiet i opakowań oraz pomóc rozwiązać obecne niedobory siły roboczej i zniwelować wzrost kosztów, Gallus zaprezentował również rewolucyjny, nowy portal klienta Heidelberg (HCP), który automatyzuje prawie każdy punkt kontaktu z klientem. Przyszłe wersje tego rozwiązania zapewnią również możliwości predykcyjne, wykorzystujące sztuczną inteligencję (AI) w celu dostarczenia zaleceń mających na celu zwiększenie produktywności, ograniczenie konserwacji i zwiększenie rentowności. Oczekuje się, że nowa platforma pozwoli klientom zaoszczędzić średnio do 35 proc. czasu i kosztów.

Najlepsze z dwóch światów

Zwiększając swoją przewagę w zakresie całkowitego kosztu posiadania (TCO) w produkcji etykiet, Gallus wprowadza na rynek nowy system Gallus One z modułem do obróbki po druku. Rozwiązanie to obejmuje cyfrową maszynę drukującą z wbudowaną stacją fleksograficzną, semirotacyjną wykrawarkę, która może zmienić zadanie w ciągu jednej minuty i przetwarzać do 70 m materiału na minutę oraz systemy kontroli wizyjnej, aby zapewnić najwyższy poziom jakości i zminimalizować ilość odpadów. Firma ogłosiła również możliwość modernizacji istniejącej maszyny fleksograficznej Gallus ECS 340 za pomocą cyfrowej jednostki drukującej (DPU), przekształcając ją w hybrydową maszynę Gallus Labelfire 340, ale bez dodatkowej inwestycji w platformę. Oznacza to, że klienci mają teraz dostęp do całej elastyczności i wszechstronności druku cyfrowego, z niezawodnością i precyzją druku konwencjonalnego oraz technologii dalszej obróbki.

Wprowadzane na rynek nowe produkty Gallus są wynikiem kompleksowego procesu konsultacji z klientami i markami. Po odkryciu, że następna generacja konsumentów detalicznych angażuje się w świat w zupełnie inny sposób, a także w świetle wyzwań demograficznych i innych trendów makro, które generują nowe i znaczące krótko- oraz długoterminowe wyzwania biznesowe dla przetwórców, Gallus przeformułował swoją wizję i misję, aby wesprzeć nowy kierunek biznesowy.

Jesteśmy podekscytowani, że mogliśmy gościć tak wielu przyjaciół i kolegów w tym tygodniu, aby wspólnie świętować nasze stulecie w biznesie, a także podzielić się nowymi produktami i podziękować wielu niesamowitym ludziom w naszej firmie, którzy tak ciężko pracowali, aby nas wspierać – podsumowuje Dario Urbinati. – Ale ten tydzień dotyczy w równym stopniu kolejnych 100 lat i tego, co zrobimy dalej. Właśnie dlatego cieszymy się, że możemy spojrzeć poza branżę graficzną w kierunku innych gałęzi przemysłu – ucząc się od nich, w jaki sposób wykorzystać nowe technologie, aby powitać nową erę cyfrową i zaspokoić potrzeby następnego pokolenia – abyśmy mogli zmodernizować branżę etykiet i opakowań oraz jeszcze bardziej zwiększyć szanse na nasz przyszły sukces. AN