Konsumenci zmieniają podejście do opakowań papierowych
3 Jul 2023 09:16

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Nowe badanie konsumenckie przeprowadzone przez agencję Two Sides szczegółowo opisuje zmianę podejścia konsumentów do opakowań z papieru.

W badaniu Trend Tracker Survey 2023 przeprowadzonym przez firmę Two Sides Europe wzięło udział ponad 10 tys. konsumentów. Badanie objęło swoim zasięgiem 16 krajów z Europy, ze Stanów Zjednoczonych, a także Amerykę Południową i RPA.

Jak pokazują wyniki, coraz więcej konsumentów uważa, że opakowania z papieru są lepsze dla środowiska niż ze wszystkich innych materiałów opakowaniowych — stwierdzili analitycy Two Sides.

Wskazali też wzrost świadomości wpływu różnych materiałów opakowaniowych na środowisko. Ankieta wykazała, że spośród 15 różnych atrybutów materiałów opakowaniowych papier i karton znalazły się na pierwszym miejscu z dziesięciu. Inne objęte badaniem materiały to plastik, szkło i metal.

Papier/karton był najlepiej oceniany w kontekście względów środowiskowych takich jak: możliwość kompostowania w domu (76 proc.), zalety dla środowiska (55 proc.) i łatwość recyklingu (49 proc.).

Według danych Eurostatu z 2020 r. w Europie opakowania papierowe mają najwyższy wskaźnik recyklingu wśród materiałów opakowaniowych – utrzymuje się on na poziomie 82 proc., wyprzedzając szkło i metal (76 proc.), jak również plastik, który uzyskał wynik zaledwie 38 proc.

Co może być zaskakujące, z badania wynika, że 39 proc. konsumentów uważa, iż rządy i władze lokalne ponoszą największą odpowiedzialność za ograniczanie liczby opakowań jednorazowego użytku, które nie nadają się do recyklingu.

To duża zmiana w myśleniu konsumentów w porównaniu z rokiem 2021 r., kiedy jako odpowiedzialne za używanie jednorazowych opakowań uznali oni osobiste wybory (wskazania na poziomie 33 proc.).

Ankieta jest przeprowadzana co dwa lata i ma na celu zrozumienie zmieniających się preferencji, postrzegania oraz nastawienia konsumentów do druku, papieru i opakowań papierowych, ujawniając wyzwania i możliwości dla branży.

Opracowano na podstawie informacji portalu Print Week