Barbie napędza różowy trend
24 Jul 2023 10:37

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Jak wykazały nowe badania przeprowadzone przez agencję VistaPrint, użycie koloru różowego w logotypach wzrasta z roku na rok.

Przeprowadzona przez firmę analiza ponad 600 000 logotypów stworzonych w ramach usługi projektowania i tworzenia znaków wykazała, że odsetek różowych znaków firmowych wzrósł o 46 proc. rok do roku, co wskazuje, że właściciele małych firm są bardziej otwarci na używanie tego odważnego koloru w brandingu.

Główne światowe marki również wzięły udział w różowym renesansie, co można zauważyć w branżach związanych z żywnością i napojami, handlem detalicznym, rozrywką i kosmetykami.

Patrick Llewellyn, wiceprezes ds. projektowania i usług cyfrowych w VistaPrint, powiedział: Efekty oddziaływania różu są uspokajające, kojące i znane z tłumienia agresji – ale odpowiednio użyte różowe odcienie mogą być również energiczne i głośne, a tym samym szczególnie skuteczne w komunikacji z odbiorcami z pokolenia Z, których pociągają odcienie wymagające uwagi.

Od flaminga, przez watę cukrową, po nasycone neonowe odcienie fenomen estetyczny Barbiecore dał markom i projektantom pewność, że mogą zacząć używać więcej różu.

Odrodzenie różowych logotypów stosowanych w różnych branżach i sektorach jest potężnym wskaźnikiem jego wpływu i skuteczności, pod warunkiem, że jest używany prawidłowo.

Moda na Barbie narastała w ostatnich tygodniach, wraz ze wzrostem popularności kampanii promocyjnej filmu pod tym samym tytułem, w którym występują Margot Robbie i Ryan Gosling. Film trafił do kin 21 lipca.

Dane VistaPrint zostały pozyskane dzięki badaniu wykonanemu na próbie 633 000 logotypów stworzonych za pośrednictwem oferowanych przez agencję usług projektowych, w tym 99 projektów firmy Vista i bezpłatnego narzędzia Logomaker, w okresie od czerwca 2022 r. do maja 2023 r.

Wzrost popularności różowego koloru wykorzystywanego w logotypach w okresie ostatnich 12 miesięcy został obliczony przez porównanie proporcji różowych logo utworzonych w czerwcu 2022 r. w stosunku do maja 2023 r.

Opracowano na podstawie informacji portalu Print Week