Cimpress kontynuuje ekspansję
31 Jul 2023 12:10

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Cimpress, po kilku latach przebudowy platformy technologicznej i wewnętrznej reorganizacji, rozpoczyna nowy rok finansowy z myślą o ekspansji. Oznacza to kontynuację misji polegającej na przejmowaniu udziałów w mniejszych drukarniach komercyjnych i wdrażanie druku online, w którym firma jest specjalistą. Rok finansowy 2023, kiedy to  Cimpress zwiększył sprzedaż z 2,9 miliarda dolarów do 3,1 miliarda dolarów, był punktem zwrotnym w wynikach finansowych przedsiębiorstwa.

W następny rok finansowy wchodzimy skoncentrowani na ulepszaniu naszych ofert dla klientów oraz poszerzaniu możliwości masowego dostosowywania druku — mówi prezes Robert Keane. Równie dobre wyniki osiągnęły oddziały Upload i Print, Print Brothers skoncentrowany na rynkach niemieckim i austriackim oraz Print Group obejmujący: Tradeprint, Pixart, Exaprint i Easyprint. Print Brothers kontynuował wzrost trwający od 2021 r., odnotowując sprzedaż w wysokości 578,4 mln USD. Natomiast Print Group odnotował sprzedaż w wysokości 346,9 mln USD. Łącznie obszar działalności związany z drukiem komercyjnym przyniósł 900 mln dolarów przychodów.

Teraz strategia polega na dalszym zwiększaniu wartości, jaką dostarczamy naszym klientom, a tym samym na aktywnym braniu udziału w dużym rozdrobnieniu rynku, na którym tradycyjne drukarnie nadal stanowią większość - mówi Keane.

Keane zaznacza, że nie ma żadnych ram czasowych ani żadnych mierników oceny sukcesu w tego rodzaju przedsięwzięciu. Uważa jednak, że jego firma dysponuje odpowiednią technologią, począwszy od usług online wspieranych przez oprogramowanie TunUp, po instalację najnowszego Canona Prostream 3000 w Pixart i najnowszego Speedmastera XL106 w Tradeprint. Jesteśmy na początku korzystania z potencjału naszych nowych platform technologicznych –  podkreśla prezes.

Opracowano na podstawie informacji portalu Print Business