Rośnie sprzedaż maszyn Xerox
1 Aug 2023 11:36

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma odnotowała wzrost straty przed opodatkowaniem w drugim kwartale roku obrotowego z powodu opłaty w wysokości 132 milionów dolarów związanej z darowizną Centrum Badawczego Palo Alto na rzecz SRI. Strata przed opodatkowaniem za drugi kwartał wyniosła 89 mln USD (8 mln USD w ubiegłym roku).

 Bez tego firma odnotowałaby lepszy wynik, mimo że w drugim kwartale sprzedaż ogółem prawie nie wzrosła, a jej poziom wyniósł 1,75 miliarda USD. Natomiast wartość sprzedaży urządzeń wyniosła 420 milionów USD, co oznacza wzrost o prawie 5 proc., na czele z segmentem rozwiązań ze „średniej półki cenowej”, w którym sprzedaż wzrosła aż o 22 proc. Jest to największa część biznesu Xerox ze sprzedażą sięgającą 270 milionów USD w kwartale. To czterokrotność przychodów ze sprzedaży podstawowych produktów do komputerów stacjonarnych – segmentu, w którym sprzedaż spadła do 63 mln USD - i trzykrotność przychodów ze sprzedaży urządzeń drukujących z najwyższej półki takich jak iGen, Baltoro i Iridesse.

Producent kontynuuje proces reorganizacji pod kierownictwem Steve'a Bandrowczaka, który w zeszłym roku został powołany na stanowisko dyrektora generalnego. W ostatnim czasie poziom długu zmniejszył się o 600 milionów dolarów, a dynamiczny wzrost kosztów został opanowany.

Firma zwiększyła wykorzystanie botów, technologii rozszerzonej rzeczywistości i sztucznej inteligencji. Technologie AR i AI przenikają do świata biznesu dzięki doświadczeniu Xerox w przetwarzaniu ogromnych ilości danych. Firma zyskała na pracy hybrydowej, a doświadczenie w zakresie drukowania w chmurze może pomóc w zarządzaniu rozproszonym środowiskiem pracy.

W rozmowie z analitykami finansowymi Steve Bandrowczak mówi: W firmie Xerox postrzegamy hybrydowe miejsce pracy jako szansę na poprawę produktywności i wzrost poziomu zadowolenia pracowników. Usprawnienia są możliwe dzięki rozwiązaniom takim jak: bezpieczny druk w chmurze, zautomatyzowany obieg dokumentów i informacji oraz modernizacje obsługi wielu kanałów komunikacji z klientami.

Opracowano na podstawie informacji portalu Print Business