Cewe pewne siebie po powrocie sesji zdjęciowych
8 Sep 2023 09:00

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Konsumenci robią coraz więcej zdjęć. Jest to spowodowane częstszym podróżowaniem i  wyjściami z domu, co zwiększa popyt na fotoksiążki oraz na drukowanie wspomnień.

Cewe, jeden z największych europejskich producentów fotoksiążek i właściciel Saxoprint, jednej z większych drukarni internetowych, ogłosił 10 proc. wzrost obrotów w pierwszej połowie roku finansowego. Popyt na produkty fotograficzne wzrósł dzięki powrotowi do normalności wakacji i innych momentów wartych uwiecznienia, natomiast popyt na druk komercyjny wzrósł dzięki powrotowi wydarzeń na dużą skalę, co doprowadziło do stałego i znacznego wzrostu popytu na drukowanie materiałów reklamowych.

Dział druku komercyjnego, obejmujący Saxoprint, specjalistę w dziedzinie druku cyfrowego – Viaprinto i Laser Line, który działa na terenie Berlina, odnotował wzrost przychodów o 14,8 proc. na etapie śródrocznym. Wyniosły one 44,4 mln euro (38,7 mln euro). Zysk Ebit również wzrósł z 100 tys. euro do 400 tys. euro, ponieważ druk komercyjny zbliżył się do poziomu sprzed pandemii. Dzięki oszczędnościom kosztów i podjętym środkom, aby zwiększyć wydajność, w tym instalacji zrobotyzowanej technologii dostarczania płyt Heidelberga, wskaźniki Ebit stale się poprawiają, od straty w wysokości 1,1 mln euro w drugim kwartale 2019 r. do zysku w wysokości 400 000 euro w analogicznym kwartale tego roku. Firma przypisuje swój sukces w druku komercyjnym "gwarancji najlepszej ceny" dla swoich klientów.

Wzrost, do 236,5 mln euro (213,8 mln euro) w pierwszych sześciu miesiącach, w obszarze produktów fotograficznych przypisuje się nie tylko wzrostowi cen, ale także wzrostowi nakładów. Z reguły, pierwsza połowa roku jest spokojniejsza od drugiej, kiedy ze zdjęć rodziny, z wakacji i wydarzeń tworzy się albumy na prezenty na Boże Narodzenie. W 2022 r. Cewe wyprodukowało 5,85 miliona fotoksiążek i jest na dobrej drodze, aby przekroczyć tę liczbę w tym roku. Dział produktów fotograficznych powiększył się o 9 proc. w pierwszej połowie roku. Dyrektor generalny Cewe, Yvonne Rostock, w liście do akcjonariuszy mówi: Trwa jeszcze lato. Słońce świeci, a ludzie wyjeżdżają na wakacje i wycieczki. Coraz częściej używają swoich telefonów komórkowych jako aparatów fotograficznych, gdy tylko nadarzy się okazja. Wraz ze zbliżającą się jesienią i Bożym Narodzeniem, wiele z tych pięknych wspomnień jest przekształcanych w produkty fotograficzne i prezenty świąteczne od Cewe.

Opracowano na podstawie informacji firmy Cewe