Mennica Skarbowa uruchamia nowy sklep e-commerce  
4 Oct 2023 09:16

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Mennica Skarbowa uruchamia nowy, bardziej funkcjonalny sklep internetowy. Zmieniona szata graficzna, ulepszona struktura oraz łatwiejszy dostęp ułatwią klientom pozyskanie informacji o złocie i srebrze, a także umożliwią płynniejsze przeprowadzenie transakcji. Wprowadzone zmiany to rezultat analizy zachowań, przyzwyczajeń i języka używanego przez klientów. Obecnie sprzedaż kruszcu online stanowi ponad 20 proc. sprzedaży Mennicy Skarbowej. Spółka liczy, że nowa odsłona sklepu e-commerce przełoży się na wzrost sprzedaży złota i srebra online, szczególnie, że Mennica Skarbowa dysponuje największą na polskim rynku ofertą produktów z 24-godzinym terminem dostawy. Nowy sklep internetowy promuje ambasador marki, międzynarodowy sędzia piłkarski Szymon Marciniak.

W związku z rosnącym zainteresowaniem społeczeństwa zakupami online, Mennica Skarbowa uruchamia nowy sklep e-commerce. Od teraz klienci bez wychodzenia z domu będą mogli w jeszcze przyjaźniejszy sposób zakupić złote i srebrne monety bulionowe oraz sztabki kruszcu. Towary oferowane przez spółkę na nowej stronie sprzedażowej niezmiennie pochodzą z renomowanych mennic i rafinerii z całego świata, zrzeszonych w London Bullion Market Association (LBMA). Początkujący inwestorzy znajdą na stronie także dokładne informacje o produktach oraz odpowiedzi na nurtujące ich pytania.

Liczymy, że nowy sklep online umożliwi nam dotarcie do szerszego grona odbiorców, a także ułatwi zakupy klientom, którzy w domowym zaciszu będą mogli podjąć decyzję o wyborze odpowiedniego produktu inwestycyjnego, bez konieczności odwiedzania stacjonarnego oddziału. Strona jest prosta, przejrzysta
i intuicyjna, dopasowana do potrzeb użytkowników. Język strony został uproszczony tak, by upodobnić go do tego, jakim posługuje się klient podczas kontaktu bezpośredniego.
Nowa struktura sklepu e-commerce pozwala szybko zapoznać się z bogatą i różnorodną ofertą srebrnych i złotych produktów. Nowy sklep sprzedażowy Mennicy Skarbowej oparty jest o nowy silnik, oferujący szereg rozszerzeń oraz funkcjonalności. Strona e-commerce jest przyjazna, zarówno dla korzystających z laptopów, jak i tabletów oraz smartfonów. Na nowo uruchomionej stronie e-commerce klienci znajdą jeszcze więcej produktów, także tych wysyłanych do odbiorców w ciągu 24 godzin. Spółka liczy, że nowa odsłona sklepu przełoży się na wzrost sprzedaży złota i srebra online, zwłaszcza z powodu szybkiej realizacji zamówień. Obecnie sprzedaż kruszcu online stanowi 20-22 proc. sprzedaży ogółu Mennicy Skarbowej, ale mamy nadzieję, że w najbliższym czasie to się znacznie zmieni - informuje Adam Stroniawski, dyrektor zarządzający ds. sprzedaży Mennicy Skarbowej.

Na całym świecie w ostatnich latach nastąpił znaczny rozwój e-handlu. Pandemia COVID-19 zdecydowanie przyspieszyła toczące się procesy. Jak wynika z szacunków ekspertów ze Strategy & Polska, w latach 2021-2027 wartość rynku e-commerce w Polsce wzrośnie o 94 mld zł. W ich ocenie do 2027 roku udział platform marketplace w sprzedaży online wzrośnie z 45 proc. w 2021 roku do nawet 60 proc. w 2027 roku. To pokazuje, jak popularne stają się sklepy online. Dlatego Zarząd Mennicy Skarbowej liczy, iż nowa odsłona sklepu
e-commerce wpisze się w panujące trendy, a także przełoży się na wzrost sprzedaży złota i srebra za pomocą kanału online.

Zainteresowanie złotem w Polsce sukcesywnie rośnie, także tym kupowanym online. W ubiegłym roku Polacy nabyli rekordowe 19 ton złota, co plasuje Polskę wśród TOP 5 krajów w Europie. Choć są to dane bardzo optymistyczne, to jednak z badania przeprowadzonego przez pracownię ARC Rynek i Opinia na zlecenie Mennicy Skarbowej wynika, że dotychczas dopiero 14 proc. Polaków doceniło potencjał inwestycyjny złota kupując jakikolwiek kruszec inwestycyjny. To pokazuje ogromną możliwość wzrostu rynku, który nie został jeszcze w pełni wykorzystany. Szacunki MS pokazują, iż Polacy coraz chętniej kupują złoto i srebro inwestycyjne online, szczególnie o małych gramaturach oraz wartości w przedziale od około 400 złotych do kilku tysięcy. Są to zamówienia, które można zrealizować w pewien sposób anonimowo, bowiem dopiero od kwoty powyżej 10 tys. EUR należy odebrać zamówienie osobiście w oddziale Mennicy Skarbowej oraz okazać dowód tożsamości.

Za przygotowanie i budowę nowego sklepu e-commerce odpowiedzialna była agencja ITBC Communication.

Opracowano na podstawie informacji Mennicy Skarbowej