Mark Andy, technologia RFID i V Kongres Przemysłu Opakowań  
9 Oct 2023 12:34

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Wobec rosnącego na rynku problemu z pracownikami oraz coraz większych oczekiwań klientów, technologia RFID staje się jednym z najatrakcyjniejszych rozwiązań, z jakich może skorzystać przedsiębiorstwo chcące usprawnić procesy sprzedażowe bądź logistyczne i poprawić ich wydajność oraz efektywność kosztową. O tym, a także o przyszłości tego rozwiązania mówił Łukasz Chruśliński, european sales manager w firmie Mark Andy podczas V Kongresu Przemysłu Opakowań, jaki odbył się 26 września w czasie Międzynarodowych Targów Technik Pakowania i Etykietowania Taropak w Poznaniu. 

Temat dotyczący zastosowań technologii identyfikacji produktów za pomocą fal radiowych (RFID) – mówi Łukasz Chruśliński - to zagadnienie, któremu przedsiębiorcy nie tylko z uwagą się przyglądają, ale coraz więcej firm po prostu decyduje się na jego wdrożenie. Umożliwia ono odczyt i przesyłanie danych, a także elektroniczne zasilanie chipów, które je przechowują. Korzyści z tego stają się - wobec problemów, z jakimi borykają się firmy – bardzo duże. Przyspieszenie procesów i mniejsze w nich zaangażowanie pracowników, których można przesunąć do innych zadań, większa automatyzacja działań, zabezpieczenie produktów dostarczanych na rynek (także przed podrabianiem i fałszowaniem) – to tylko niektóre z nich. Dlatego chętnie przedstawiliśmy ten temat podczas V Kongresu Przemysłu Opakowań. Mając bowiem ogromne doświadczenie płynące ze współpracy z firmami z rynku opakowań i etykiet widzimy, że zarówno oni, jak i ich klienci poszukują tego typu rozwiązań, a Mark Andy ma je w swojej ofercie i z powodzeniem wdraża w firmach na całym świecie, również w Polsce.

Podczas swojego wystąpienia Łukasz Chruśliński nakreślił sytuację rynkową, dotyczącą producentów opakowań i etykiet oraz ich klientów. Wymienił problemy, z jakimi obecnie zmagają się firmy z tego sektora: coraz bardziej odczuwalny brak pracowników, potrzebę przyspieszenia procesów w produkcji i logistyce, rosnące potrzeby konsumentów, aby być obsłużonym w punktach sprzedaży sprawnie i szybko, ochronę i bezpieczeństwo.

Opierając się na doświadczeniach firm, które wdrożyły już technologię RFID, przedstawił argumenty dotyczące wdrożenia i korzyści płynące z tego faktu. Jak podkreślał, RFID znajduje zastosowanie obecnie w wielu dziedzinach życia, między innymi w magazynowaniu i logistyce, ale też w procesach przemysłowych, produkcyjnych, przy kontroli dostępu i zapewnianiu ochrony oraz bezpieczeństwa produktów, w handlu i wielu innych.
Firma Mark Andy - posiadająca w swojej ofercie zarówno maszyny fleksograficzne, jak i hybrydowe do produkcji etykiet oraz opakowań giętkich - może ją wdrożyć bardzo szybko i w prosty sposób u klientów – mówił Łukasz Chruśliński. – Nasze maszyny umożliwiają bowiem produkcję etykiet z tagiem RFID, aplikowanym w dodatkowym, specjalistycznym module, którego dostawcą jest nasz partner technologiczny – firma Tamarack.

Odnotowujemy wiele takich wdrożeń i widzimy, że korzyści, jakie możliwe są do osiągnięcia w krótkim czasie, przynoszą w całości procesu nie tylko znaczne oszczędności czasu, ale także finansowe – podkreśla Łukasz Chruśliński. - Jesteśmy przekonani, że to technologia, która odpowiada na obecne potrzeby rynku, ale jej przyszłość jest ogromna wobec wciąż rosnących nowych jej zastosowań i możliwości.

Dziękujemy wszystkim, którzy przybyli na Kongres Przemysłu Opakowań do Poznania i których zainteresowało nasze rozwiązanie – mówi Lena Chmielewska-Bontron, european marketing manager w firmie Mark Andy. – Technologia RFID staje się coraz bardziej obecna w naszym codziennym życiu i mniej lub bardziej świadomie korzystamy z niej wszyscy. Dlatego tak ważne dla przedsiębiorców, którzy myślą dziś o rozwoju swoich firm i dopasowaniu tego rozwoju do potrzeb rynku, jest zapoznanie się z tym innowacyjnym rozwiązaniem. Jesteśmy do dyspozycji wszystkich zainteresowanych (szczególnie firm obsługujących producentów żywności, kosmetyków, napojów itd.), którym nie udało się dotrzeć na kongres. Zapraszamy do kontaktu z firmą Mark Andy – mamy w tym zakresie nie tylko dużą wiedzę, ale również gotowe rozwiązania do zaproponowania.

 Opracowano na podstawie informacji firmy Mark Andy