10 wydarzeń w miastach całej Polski, ponad 6500 uczestników i badanie zachowań konsumentów.
Niezwykłe emocje towarzyszące rywalizacji oraz satysfakcja z realizacji marzeń – te uczucia dominowały podczas niedawno zakończonej serii biegów „Kids Run”, która zgromadziła tysiące młodych entuzjastów aktywności na świeżym powietrzu.
Jesienią zakończyła się 10. edycja cyklu biegów dla dzieci „Kids Run”, którą wspierała firma Epson jako sponsor strategiczny. To wyjątkowe wydarzenie, które promuje zdrowy i aktywny tryb życia wśród najmłodszych. Celem organizatorów jest zachęcanie do ruchu, aktywności najmłodszych. W obecnej odsłonie cyklu wystartowało ponad 6500 dzieci, a wraz z rodzicami liczba uczestników przekroczyła 15 tys.
W tym roku japoński producent projektorów i drukarek nie tylko wsparł finansowo to wydarzenie, ale również wzbogacił je o unikalne atrakcje: osobną strefę aktywności oraz stoisko, na którym można było wydrukować ulubione zdjęcia. Wszystkie wydruki powstały dzięki drukarkom Epson z serii EcoTank. Dodatkowo uczestników proszono o wypełnianie ankiet badających świadomość i oczekiwania związane z drukowaniem i bezpieczeństwem.
Podobnie jak Usain Bolt, nasza firma również wspiera projekty edukacyjne i te dotyczące rozwoju fizycznego dzieci i młodzieży. Zależy nam na zbudowaniu zaufania dzięki produktom, które pomagają społecznościom rozwijać się w mądry, zrównoważony sposób. Chcemy inspirować innych do realizowania swoich marzeń, niezależnie od tego, czy są duże, czy małe – mówi Ewa Pytlak, marketing i PR manager w Epson Polska. - Z kolei wyniki ankiet pomogą nam lepiej zrozumieć potrzeby klientów i dostarczyć produkty, które spełniają ich oczekiwania.
Jak drukujemy? Jakie widzimy zagrożenia?
Cykl imprez gromadzących tak wielką ilość rodzin był doskonałą okazją do kontaktu z grupą docelową firmy i zebrania cennej wiedzy o zachowaniach klientów. Dlatego też podczas imprez w 10 miastach, wykorzystując obecność stoiska, gdzie drukowane były fotografie uczestników, rodzice początkujących biegaczy proszeni byli o wypełnienie ankiet związanych z drukiem oraz nawykami zakupowymi. Pytania miały na celu poznanie obecnego stanu świadomości co do potrzeb drukowania domowego, ale także określenie oczekiwań na przyszłość w tym obszarze i obaw związanych z udostępnianiem zdjęć w internecie.
W Polsce liczą się nie tylko ekrany… wydruki zdjęć wciąż są cenne (najciekawsze dane z badania)
- Duża grupa pytanych (ponad 73 proc.) drukuje zdjęcia, jedynie 1/5 przechowuje fotografie tylko w postaci cyfrowej. W dobie powszechnej digitalizacji to dość zaskakujący rezultat. Co więcej, aż 37 proc. drukuje je na własnej drukarce. To oznacza, że użytkownicy indywidualni dostrzegli możliwości domowego, niedrogiego druku zdjęć.
- Głównym powodem, dlaczego chcemy mieć zdjęcia na papierze, jest łatwość przechowywania i powracania do wspomnień w czasie ich oglądania (45,7 proc.). Jako następny powód badani wskazywali ozdabianie nimi przestrzeni, w których żyją i pracują (dom/biuro) (30,2 proc.) i przekazywanie ich jako prezentów, co podkreśla wagę interakcji międzyludzkich – ponad 18 proc. odpowiedzi.
- Duża grupa (50,8 proc.) jest zaniepokojona zagrożeniami związanymi z publikacją zdjęć w sieci i potwierdza, że drukowanie ich może być bezpieczną alternatywą.
- Większość (78,9 proc.) respondentów stara się zapobiegać utracie cennych plików/zdjęć przez kopiowanie ich do „chmury”, wykonywanie kopii zapasowej na nośnikach (CD/DVS/USB) czy wydruk zdjęć. Popularność każdej z tych metod jest zbliżona – ok 1/3.
Badanie wyraźnie pokazało, że zdjęcia wykonujemy najczęściej telefonem. Jednak świadomość zagrożeń, które nas otaczają w świecie cyfrowym, jak również potrzeba łatwego powracania do wspomnień sprawiają, że większość z nas te najważniejsze momenty utrwala w postaci zdjęć na papierze. Obecnie druk to nie tylko dokumenty i faktury, ale także emocjonalny wyraz samego siebie w postaci fotografii, które opowiadają historie o marzeniach i wspomnieniach.
W praktyce umożliwiają to doskonale drukarki Epson EcoTank. Technologia samodzielnego dolewania atramentu ogromnie obniża koszty drukowania. Komplet butelek z atramentem dostarczany wraz z drukarką wystarczy nawet na trzy lata. Głowice drukujące „na zimno” bez nagrzewania słyną z niezawodności i wydajności przez cały okres eksploatacji. Pozwala to na rzadsze serwisowanie i przekłada się na dłuższą żywotność urządzenia. Ogranicza również wpływ na środowisko naturalne produkcji i recyklingu części i tonerów używanych w drukarkach laserowych – w EcoTank ich po prostu… nie ma!
Kids Run 2023 i Epson – fakty i liczby:
10 wydarzeń w 10 różnych miastach: Poznań, Wrocław, Warszawa, Zielona Góra, Gdańsk, Bydgoszcz, Gdańsk, Katowice, Kraków, Łódź.
Ponad 6500 startujących w kilkunastu kategoriach wiekowych.
Około 15 000 gości i osób odwiedzających: wydarzenia przyciągnęły licznie rodziny i przyjaciół dzieci, tworząc niepowtarzalną atmosferę wsparcia i radości.
Ponad 2300 wypełnionych ankiet: uczestnicy mieli możliwość wypełnienia ankiet dotyczących sposobu korzystania z urządzeń drukujących, co pomoże w dostosowaniu produktów Epson do potrzeb klientów.
Ponad 2500 wydrukowanych zdjęć: stoisko firmy Epson cieszyło się ogromną popularnością, umożliwiając uczestnikom wydrukowanie swoich zdjęć na żywo z komórki z wykorzystaniem drukarek z serii EcoTank.
Metryczka badania: Badanie firmy Epson "Opowiedz nam o swoich zdjęciach” zostało przeprowadzone w okresie 06-09.2023 na reprezentatywnej próbie 2172 (z czego: 1134 online i 1038 druk) osób w wieku 18-50+. Zostało zrealizowane techniką ankiety online i bezpośredniej z polami wielokrotnego wyboru lub wskazaniem ważności na skali od 1 do 5 możliwych wariantów.
Opracowano na podstawie informacji firmy Epson