Książki w centrum uwagi firmy Canon
10 Nov 2023 12:08

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Organizowane przez firmę Canon Forum Future Book świętowało jubileusz 10-lecia, oferując z tej okazji program wypełniony pomysłami na wykorzystanie przez drukarnie i wydawców najnowocześniejszych technologii oraz praktycznych rozwiązań do zarządzania zrównoważonym rozwojem i obliczeń poziomu emisji CO2.

Wśród około 250 profesjonalistów z branży zgromadzonych w Customer Experience Centre w niemieckim Poing znaleźli się weterani każdej z imprez organizowanych od 2014 roku. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele brytyjskich drukarń, m.in.: CPI Group, Halstan, Harrier, TJ Books i W&G Baird.

Otwierając wydarzenie Alicia Cifré, europejska wiceprezes ds. produkcji i sprzedaży bezpośredniej w firmie Canon, złożyła specjalne podziękowania wszystkim, którzy przyczynili się do organizacji Forum przez te lata, dodając: Zapoczątkowaliśmy Future Book Forum w 2014 roku, aby wspierać branżę wydawniczą, i stworzyliśmy tę społeczność, aby rozwijać biznes i wspierać rynek książki. Naszym głównym celem było stworzenie łączności między wydawcami, drukarniami i głównymi interesariuszami w świecie książki. Z punktu widzenia Canon naszym głównym dążeniem było opracowanie i wprowadzenie na rynek najlepszej technologii do tworzenia wysokiej jakości książek, co jest kluczowe, jeśli porównać tradycyjną technologię z rynkiem cyfrowym.

Tematem tegorocznego forum było hasło: „Grow Your Audience with Liquid Design” (w wolnym tłumaczeniu: Zwiększaj swoje audytorium dzięki płynnemu projektowaniu).

Pierwszy dzień wydarzenia, prowadzony przez futurystę i lidera opinii Petera Fiska, obejmował skłaniającą do przemyśleń sesję na temat płynnego projektowania i tego, jak dynamicznie rozwijające się firmy łączą fizyczne i cyfrowe aspekty technologii w celu zapewnienia bezproblemowych transakcji i interakcji. Fisk stwierdził: Liquid odnosi się do tego połączenia. To nie jest fizyczne, to nie jest cyfrowe, to jest jedno i drugie – pojawia się wtedy, gdy wszystko się łączy. Kiedy myślisz o fizycznej książce i o tym, jak staje się ona jednocześnie książką cyfrową i jak możesz wykorzystać moc wszystkich danych i wszystkich technologii, aby stworzyć książkę, rozpowszechnić ją i pomóc ludziom w korzystaniu z niej oraz zwiększaniu jej wpływu z upływem czasu.

Liquid to nasza wielka idea, a mówimy również o projektowaniu, bo projektowanie polega na rozwiązywaniu problemów. Jeśli potrafisz myśleć o doświadczeniu klienta i o tym, jak mógłbyś płynąć przez to doświadczenie niczym ciecz, używając mieszanki fizycznych i cyfrowych punktów kontaktu, możemy osiągnąć o wiele, wiele więcej.

Jak jednak „upłynnić” swój biznes i swoją przyszłość?

Jörg Engelstädter, założyciel i kierownik Future Book Forum, skomentował: Musimy zrozumieć, że to nie jest układanie książek na paletach, ale zarabianie pieniędzy i różnicowanie biznesu - tego nauczyliśmy się przez lata. To gromadzenie pomysłów na to, co może być twoim biznesem w przyszłości, ponieważ musimy się zmieniać.

Pierwszy dzień obejmował również przyjrzenie się kwestii, jak narzędzia sztucznej inteligencji mogą przekształcić tworzenie nowych treści i zmienić przeznaczenie istniejących. Zespół z Quantic Brains pokazał, w jaki sposób w ciągu kilku minut można wygenerować książkę na podstawie kilku sugestii albo stworzyć audiobooka przy użyciu preferowanej wersji określonego stylu głosu - lub autora - ponownie wykorzystując sztuczną inteligencję w celu skrócenia potrzebnego na to czasu.

Holly McLoughlin, twórczyni treści i menedżerka społeczności w Tandem Creative, zachwyciła publiczność swoimi spostrzeżeniami na temat potęgi społeczności TikTok BookTok, która może wprowadzić tytuł na listy bestsellerów.

Eirik Wahlstrøm, współzałożyciel i dyrektor generalny firmy Ludenso, zaprezentował na żywo, w jaki sposób technologia firmy może szybko i płynnie dodawać aspekty rzeczywistości rozszerzonej do podręczników, aby zwiększyć zaangażowanie uczniów i doświadczenia edukacyjne.
Sophie Wybrew-Bond, starsza wiceprezes zajmująca się stylem życia, wiedzą i wiadomościami w brytyjskiej grupie medialnej Future wyjaśniła, w jaki sposób firma „odwraca inżynierię”, zaczynając od zaangażowania cyfrowego, a kończąc na fizycznych połączeniach z klientami takich jak czasopisma i wydarzenia na żywo.

Jesteśmy zainteresowani odbiorcami typu „high intent”, którzy zadają pytania w wyszukiwarkach. Idziemy tam, gdzie toczy się rozmowa... idziemy tam, gdzie są odbiorcy, a następnie przyciągamy ich do fizycznego produktu – wyjaśniła.

Drugi dzień Forum był poświęcony m.in. update'owi inicjatywy Akcelerator Wydawniczy 2030 (Publishing 2030 Accelerator), która została uruchomiona podczas zeszłorocznego wydarzenia. Niezależny zespół Akceleratora przygląda się trzem strumieniom roboczym: śladowi węglowemu książki, rozproszonej sieci drukowania książek oraz ponownej ocenie kosztów i emisji.
Odnosząc się do postępów w pracach nad śladem węglowym, Rachel Martin, globalna dyrektorka ds. zrównoważonego rozwoju w Elsevier i kierownik projektu, powiedziała: Istnieją królicze nory, do których można zejść... to, co chcieliśmy osiągnąć, to dowiedzieć się, gdzie znajduje się obszar o największym obciążeniu CO2 i co ma najsilniejsze oddziaływanie? Martin oceniła, że w ten sposób udało się stworzyć podejście oparte na zasadach, które sprawdziłoby się w różnych rodzajach i wielkościach działalności wydawniczej, a także na arenie międzynarodowej.

Przyjrzeliśmy się tworzeniu treści, produkcji papieru, drukowaniu, transportowi i sprzedaży detalicznej oraz końcowi cyklu życia. To, co wymyśliliśmy, to wartość nominalna emisji CO2 na sprzedany wydrukowany egzemplarz, a także podział na kategorie emisji. Nie chodzi tu o greenwashing ani o etykietowanie. Chodzi o przejrzysty sposób rozliczania emisji dwutlenku węgla.
Opracowano na podstawie informacji serwisu Printweek