J.S. Hamilton Złotym Sponsorem  Sustainability Packaging Summit
30 Nov 2023 11:07

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

W dniach 14-15 listopada br. w Amsterdamie odbywała się konferencja Sustainability Packaging Summit, poświęcona wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju w opakowaniach i ich roli w zmieniającym się świecie. Wśród Złotych Sponsorów wydarzenia, w którym wzięło udział kilkaset osób z całego świata, znalazła się firma J.S. Hamilton – akredytowane polskie laboratorium badawcze, które swoje usługi kieruje przede wszystkim do firm związanych z przemysłem opakowań, współpracujące z różnymi podmiotami z łańcucha dostaw funkcjonującego w tej branży, w tym z drukarniami i przetwórcami opakowań.

Michał Pestka, global business developer w firmie J.S. Hamilton,
który znalazł się wśród jej przedstawicieli obecnych na konferencji, mówi: Z organizatorami tego wydarzenia – firmą Packaging Europe – współpracujemy od dawna. Ponieważ branża opakowań jest jednym z kluczowych obszarów naszej działalności, a kwestie środowiskowe podnoszone są coraz częściej przez naszych klientów i partnerów biznesowych, z zainteresowaniem przyjęliśmy propozycję zaangażowania się w to wydarzenie. Okazało się ono olbrzymim sukcesem i okazją do licznych spotkań z właścicielami marek, dostawcami rozwiązań sprzętowych i materiałowych oraz przetwórcami i drukarniami działającymi w branży opakowań. Wróciliśmy z Amsterdamu z wieloma nowymi kontaktami, miło nam było też spotkać podczas konferencji obecnych klientów J.S. Hamilton, przede wszystkim z Europy Zachodniej. Z Polski było ich relatywnie mało, co może nieco dziwić biorąc pod uwagę nasz potencjał i fakt, że rodzime drukarnie i przetwórcy dostarczają swoje produkty do wielu odbiorców z zagranicy.

Formuła Packaging Sustainability Summit obejmowała rozbudowaną część konferencyjną, na którą złożyły się liczne prezentacje i panele dyskusyjne, oraz wystawienniczą, gdzie firma J.S. Hamilton miała swoje stoisko. Ich wspólnym motywem przewodnim była – jak podkreślali organizatorzy – „zrównoważona transformacja” całej branży opakowań, wraz z jej obecnymi oraz przyszłymi wyzwaniami i problemami.
Nasza działalność w naturalny sposób wpisuje się w pomoc drukarniom opakowaniowym i etykietowym w radzeniu sobie ze zmieniającymi się wymaganiami i oczekiwaniami legislatorów oraz konsumentów – kontynuuje Michał Pestka. – Prowadzimy bowiem wszechstronne badania, m.in. zgodności z obowiązującymi przepisami prawnymi, które stale się zmieniają, także z uwagi na kwestie środowiskowe. Wielu właścicieli marek zdaje sobie sprawę, że w szeroko rozumiany zrównoważony rozwój wpisuje się bezpieczeństwo, zarówno dla środowiska naturalnego, jak i – a może przede wszystkim – dla konsumentów. W zakresie opakowań mówimy tu zatem o zagadnieniach takich jak np. niski stopień migracji stosowanych farb i innych materiałów eksploatacyjnych. Coraz więcej zleceniodawców, np. z kluczowych dla wielu drukarń opakowaniowych branż FMCG czy spożywczej, wymaga raportów z badań całych opakowań bądź materiałów używanych do ich wytworzenia, np. w kontekście uzyskania deklaracji zgodności. Jako akredytowane laboratorium realizujemy takowe na co dzień, a nasza oferta prezentowana podczas konferencji spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem i oddźwiękiem.

J.S. Hamilton to polska firma, z siedzibą w Gdyni, od wielu lat zajmująca się badaniami laboratoryjnymi dla wielu różnych sektorów przemysłu. Od początku jedną z kluczowych dla niej jest branża opakowań. Z tego względu z roku na rok jesteśmy coraz bardziej aktywni na różnych wydarzeniach do niej skierowanych – mówi Michał Pestka. – Mieliśmy m.in. własne stoiska na międzynarodowych targach Interpack i FachPack. W wymiarze lokalnym, polskim jesteśmy obecni – jako partnerzy, sponsorzy bądź uczestnicy – na różnych konferencjach, organizowanych przez dostawców, drukarnie czy media branżowe. Każde tego typu spotkanie jest bardzo cenne, gdyż daje możliwość bezpośredniej wymiany doświadczeń, będąc znakomitą okazją do nawiązania dotychczasowych i budowania nowych relacji. Packaging Sustainability Summit to kolejny naturalny krok w naszej strategii marketingowej, tym razem skierowany do klientów i partnerów spoza Polski. Jesteśmy bardzo zadowoleni z udziału w tym wydarzeniu i z pewnością rozważymy aktywny udział w kolejnych inicjatywach tego typu – podsumowuje Michał Pestka.

Opracowano na podstawie informacji firmy J.S. Hamilton