Po wnikliwej analizie, rodziny właścicieli podjęły decyzję o połączeniu Grupy Hunkeler z Grupą Müller Martini. Müller Martini Holding AG nabyła wszystkie udziały Grupy Hunkeler. Dzięki tej transakcji rodzina Hunkeler i Crédit Mutuel Equity sprzedały wszystkie swoje udziały Müller Martini. Strony uzgodniły, że nie ujawnią ceny zakupu.
Hunkeler AG i Müller Martini AG są globalnymi liderami na rynku innowacyjnych rozwiązań do obróbki po druku. Obie firmy koncentrują znaczną część swojej innowacyjnej siły na ekonomicznej produkcji zindywidualizowanych urządzeń poligraficznych zgodnych z koncepcją zautomatyzowanej inteligentnej fabryki.
Firmy Hunkeler i Müller Martini blisko współpracują od wielu lat. Długa i pełna sukcesów historia rozpoczęła się podczas II wojny światowej, kiedy Hans Müller pracował dla Hunkeler jako inżynier mechanik, zanim w 1946 roku założył własną firmę i założył firmę Hans Müller/Grapha. Te dobre relacje utrzymywane są od dziesięcioleci. Lokalna bliskość w regionie Zofingen oraz już istniejące i udane partnerstwo w branży maszyn i komponentów stanowią idealny punkt wyjścia do jeszcze ściślejszej współpracy w przyszłości.
Łącząc siły, obie firmy widzą ogromne możliwości połączenia swoich działań innowacyjnych i jeszcze lepszej obsługi globalnej bazy klientów w przyszłości poprzez wspólne działania sprzedażowe i serwisowe. Dlatego też obie rodziny właścicieli zdecydowały się na tę strategiczną transakcję, która doprowadziła do przejęcia Hunkeler AG przez Müller Martini AG.
Branża poligraficzna stale się zmienia i regularnie wymaga nowych innowacji. Łącząc kluczowe elementy obu firm, takie jak personel, wiedza i technologia, będziemy w stanie jeszcze lepiej obsługiwać naszych globalnych klientów dzięki innowacyjnym rozwiązaniom w przyszłości - komentuje Bruno Müller, dyrektor zarządzający Müller Martini AG.
Pomiędzy firmami Hunkeler i Müller Martini istnieje wieloletnie partnerstwo – dodają Stefan i Michel Hunkeler. - Możliwość fuzji jest obecnie bardzo korzystna dla obu partnerów i naszych wspólnych klientów, ponieważ przyniesie znaczne korzyści połączonemu przedsiębiorstwu. Jest to również silne zobowiązanie dla regionu Zofingen.
Opracowano na podstawie informacji firmy Müller Martini