Badanie Keypoint podkreśla wzrost na rynku wysokiej klasy DtG
8 Dec 2023 07:00

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Niedawno opublikowane badanie dotyczące rozwoju rynku DtG (direct-to-garment) przeprowadzone przez amerykańską firmę analityczną Keypoint Intelligence sugeruje, że wysokiej klasy/przemysłowe maszyny będą miały coraz większy udział w odzieży zdobionej tą technologią w okresie do 2027 roku.

Obejmująca pięcioletni okres (2022-2027) globalna prognoza DtG firmy Keypoint szacuje, że w 2022 r. wyprodukowano około 1,2 miliarda sztuk odzieży przy użyciu DtG (liczba ta wykazała 26-proc. wzrost w porównaniu z 2021 r.), przy czym systemy DtG „wysokiego poziomu przemysłowego” stanowiły 64 proc. z nich pod względem wielkości, przy 750 milionach sztuk. Oczekuje się, że do 2027 r. udział ten wzrośnie do ponad 80 proc., podczas gdy całkowity nakład DtG wzrośnie do 1,629 mld sztuk. Oczekuje się, że do 2027 r. wartość detaliczna rynku osiągnie 15 mld USD (13,9 mld EUR).

Ten wzrost rynku „wysokiego poziomu” DtG odpowiada średniemu CAGR w sprzedaży maszyn drukujących wynoszącemu prawie 4 proc., ale na rynku „niższego poziomu”, gdzie bezpośredni transfer na folię i niektóre opcje transferu tonera szybko zdobywają udział w rynku, liczba ta jest odwrotna, z 8,1-proc. spadkiem sprzedaży komercyjnej początkujących firm z roku na rok. Szacuje się, że liczba sprzedanych urządzeń DtG wszystkich typów (dedykowanych DtG i laserowych) wyniosła 11 318 sztuk na całym świecie.

Główny analityk Keypoint – Textile & Apparel Printing Advisory Service Johnny Shell podkreślił: Można stwierdzić, że przemysłowe segmenty DtG są przygotowane do silnej konkurencji z sitodrukiem w nadchodzących latach w tempie, jakiego nigdy wcześniej nie widzieliśmy. Oczekuje się, że segmenty przemysłowych maszyn drukujących DtG będą rosły do 2027 r., a my będziemy nadal obserwować ich rozwój w segmentach przemysłowych, które są systemami in-line, są szybkie i prawie w pełni zautomatyzowane.

Co więcej, spodziewamy się, że średnia zainstalowana liczba urządzeń DTG w segmencie przemysłowym wzrośnie w miarę przenoszenia nakładów z komercyjnych segmentów DtG, co będzie wymagało przedłużenia czasu wycofywania tych urządzeń.

Kiedy DtG po raz pierwszy pojawiło się na rynku ponad 20 lat temu, technologia ta była „niedojrzała”, zawodna i kosztowna. Było wielu wątpiących, którzy twierdzili, że nigdy się nie przyjmie. Dziś sytuacja wygląda zupełnie inaczej, a DTG okazało się cennym narzędziem dla producentów odzieży – podsumował Shell.

Opracowano na podstawie informacji Keypoint Intelligence