Zmarł Gerold Linzbach, zasłużony dyrektor generalny Heidelberga
11 Dec 2023 14:15

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

W ciągu czterech lat Gerold Linzbach jako dyrektor generalny firmy Heidelberg zamienił trzycyfrową stratę w zysk operacyjny i zmienił producenta maszyn.

Gerold Linzbach, dyrektor generalny, który wyprowadził firmę Heidelberg z kryzysu finansowego, zmarł w wieku 67 lat.

Został mianowany dyrektorem generalnym w 2012 roku, zastępując Bernharda Schreiera, który w tym czasie był dyrektorem generalnym od 13 lat. Linzbach przyszedł jako osoba z zewnątrz, ale z silną reputacją. Pomógł odmienić losy firmy Symrise, inwestując we w pełni zautomatyzowane linie produkcyjne. W Heidelbergu najpierw zahamował straty poprzez cięcia kosztów, zmienił kulturę korporacyjną i wdrożył trzytorową strategię obejmującą sprzęt, usługi oraz  materiały eksploatacyjne. Kiedy dołączył do firmy, Heidelberg ogłosił straty w wysokości 280 milionów euro za rok finansowy 2011/12. Do końca roku finansowego 2016 firma Heidelberg mogła odnotować zysk operacyjny w wysokości 26 milionów euro.

Zainicjował on również przejście na druk atramentowy, przewidując, że druk cyfrowy będzie obszarem wzrostu, który zrównoważy spadek w sektorach druku tradycyjnego. Zaowocowało to projektem Primefire 106, który został później anulowany.

Pod koniec swojej pracy w Heidelbergu cierpiał na poważną chorobę, która sprawiła, że przez resztę swojej kadencji był przykuty do wózka inwalidzkiego. Jego kontrakt nie został przedłużony w 2016 roku, ku jego rozczarowaniu, jako że po przeprowadzeniu cięć chciał wprowadzić firmę na ścieżkę sukcesu. Zamiast tego jego kontrakt został rozwiązany kilka miesięcy wcześniej, a na jego miejsce powołano Rainera Hundsdörfera.

Heidelberg wydał oświadczenie po śmierci Gerolda Linzbacha w poniedziałek w zeszłym tygodniu (04.12.2023 r.): Przez lata pełnienia funkcji CEO miał decydujący wpływ na strategiczny rozwój naszej firmy dzięki swojej wiedzy i wielkiemu osobistemu zaangażowaniu.

Przed dołączeniem do Heidelberga Linzbach pracował w USA i Niemczech dla firm McKinsey, Sanofi i Hoechst, następnie kierował transformacją Symrise, a potem Heidelberga.

Pokazał perspektywy Heidelbergowi, zmienił jego sztywne myślenie i podejście do technologii, rozluźnił jego przywiązanie do druku offsetowego i stanął przed akcjonariuszami na walnym zgromadzeniu bez krawata. Nawiązano partnerstwa technologiczne, na przykład z firmą Fujifilm dot. głowic drukujących, materiałów eksploatacyjnych i sposobów wykorzystania wiedzy Heidelberga poza jego głównym rynkiem druku komercyjnego i opakowaniowego.

Pod jego kierownictwem rozpoczęła się współpraca z firmą Masterwork, a jej działalność dot. komercyjnego sprzętu wykończeniowego została sprzedana firmie Muller Martini.

Opracowano na podstawie informacji firmy Heidelberg