Pierwsza po pandemii edycja targów Labelexpo Asia, która odbyła się w dniach 5-8 grudnia w Shanghai New International Expo Centre (SNIEC), zakończyła się sukcesem. Wzięło w niej udział 380 wystawców z kraju i zagranicy.
Tegoroczne targi, odbywające się w trzech halach i zajmujące powierzchnię 32 000 m2, świętowały 20-lecie istnienia i obejmowały premiery nowych produktów skoncentrowanych na technologiach druku fleksograficznego, offsetowego i cyfrowego, opakowaniach giętkich oraz technologii identyfikacji radiowej (RFID).
Tegoroczne czterodniowe targi odwiedziło łącznie 26 742 gości z 93 krajów, co stanowi wzrost o 13,1 proc. w porównaniu do edycji z 2019, gdzie było 23 636 odwiedzających z 90 krajów. Kraje takie jak Korea Południowa, Malezja, Indonezja i Indie były reprezentowane przez duże delegacje odwiedzających.
Demonstrując siłę technologii fleksograficznej na pokazie, Spande zaprezentował nową linię do produkcji opakowań fleksograficznych z serii AC, a Hongsheng wprowadził na rynek swoją pierwszą maszynę fleksograficzną inline, HSR-340. Hontec zaprezentował swoją nową 8-kolorową maszynę fleksograficzną FlexiCon, a Taiyo maszynę fleksograficzną STF-340 z napędem serwo, wyposażoną w bębny chłodzące do obsługi szerokiej gamy materiałów.
Podkreślono również nową technologię druku offsetowego, z Wanjie wprowadzającą na rynek maszynę offsetową WJPS-450, Shanghai Labelmaster Machinery z maszyną offsetową UV LM350 i Zonten pokazującą maszynę offsetową ZTJ-330/520/680 z automatycznym rejestrem.
Silnie reprezentowana była nowa technologia druku cyfrowego i hybrydowego. Weigang zaprezentował swoją pierwszą maszynę cyfrową WG S350, a Flora pokazała maszynę cyfrową J-350 Pro w konfiguracji sześciokanałowej. Firma Pullisi zaprezentowała maszynę cyfrową DPIM-330F, dostępną w szerokościach do 520 mm.
Globalni dostawcy maszyn cyfrowych również byli obecni na rynku, a Konica Minolta wprowadziła na rynek chiński swoją technologię AccurioLabel 400. Durst pokazał swoją podstawową maszynę Tau 330 RSC-E. HP Indigo zaprezentowało Digital Pouch Factory, które przedstawiało kompletny proces przygotowania do druku, drukowania, laminowania i produkcji woreczków stojących.
Inne elementy pokazu obejmowały ścieżkę Smart Label Trail, która dała konwerterom wgląd w trendy technologii RFID, praktyczne zastosowania i sposób, w jaki mogą skonfigurować własne RFID. Dwa prowadzone przez ekspertów kursy Label Academy obejmowały tematy technologii etykiet samoprzylepnych i zrównoważonego etykietowania.
Jade Grace, dyrektor zarządzająca Labelexpo Global Series, powiedziała: To były udane targi Labelexpo Asia 2023, przy czym ten rok był szczególnie znaczący, ponieważ zebraliśmy się, aby uczcić 20. rocznicę targów. Informacje zwrotne, które otrzymaliśmy zarówno od wystawców, jak i odwiedzających dowiodły, że targi nadal są kluczowym motorem generowania wzrostu gospodarczego, a także istotną platformą do rozwijania nowych kontaktów zawodowych.
Rynek chiński jest żywy i dynamiczny; w ciągu czterech dni na wystawie przeprowadzono wiele transakcji i podzielono się znaczącą wiedzą. Dziękujemy naszym wystawcom, którzy zaprezentowali najnowsze technologie, w pełni angażując się w rozwój i wspieranie branży. Dziękujemy również gościom z 93 krajów, którzy odwiedzili targi, China Packaging Association i wszystkim naszym partnerom medialnym.
Kevin Liu, dyrektor projektu w Chinach, Labelexpo Global Series, dodał: Jestem zachwycony sukcesem tegorocznych targów Labelexpo Asia, które od 20 lat są naprawdę wyjątkowym wydarzeniem. Trendy w kierunku giętkich opakowań niskonakładowych i technologii RFID zaprezentowane na targach przyniosły nowe możliwości dla przetwórców etykiet w Chinach oraz regionie Azji i Pacyfiku.
Nasze dwa pokazy w Digital Pouch Factory i Smart Label Trail są świadectwem popytu na te nowe technologie. Jest to również kolejny dowód na to, że Chiny szybko stają się kluczowym rynkiem dla branży etykiet i druku opakowań w coraz bardziej konkurencyjnym globalnym krajobrazie.
Roy Xu, dyrektor generalny HP ds. druku przemysłowego w Chinach, powiedział: W 20. rocznicę targów Labelexpo Asia firma HP przywiozła różnorodne maszyny do cyfrowego druku etykiet na opakowania, a także oferowała usługi o wartości dodanej, doskonałość workflow i rozwiązania w zakresie innowacji firmy, aby zaspokoić zapotrzebowanie klientów na cyfrowy, inteligentny i zrównoważony rozwój.
W Digital Pouch Factory firma HP zaoferowała kompletne rozwiązanie „pod klucz” dla użytkowników, którzy chcą wejść na rynek opakowań giętkich. W tym samym czasie wprowadziliśmy na rynek cyfrową maszynę Indigo 200K z połączeniem trybu online i offline, która spotkała się z dużym zainteresowaniem potencjalnych klientów.
Jeszcze raz dziękuję organizatorowi za zbudowanie tak profesjonalnej platformy łączącej dostawców i klientów oraz przyspieszającej rozwój branży.
Opracowano na podstawie informacji organizatora targów Labelexpo Asia