Możliwości czekające na odkrycie
31 Dec 2023 16:00

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Targi FESPA Global Print Expo 2024, które odbędą się w dn. 19-22 marca 2024 r. w centrum wystawienniczym RAI w Amsterdamie, będą główną platformą innowacji dla specjalistycznych drukarń i producentów oznakowań, umożliwiającą poznanie nowych możliwości rozwoju firm, nawiązanie kontaktów z ekspertami branżowymi oraz wymianę pomysłów i doświadczeń z  profesjonalistami z branży. O tym, czego możemy spodziewać się po tegorocznej edycji targów, rozmawiamy z Michaelem Ryanem, szefem FESPA Global Print Expo.

Tradycyjnie na targach zostaną zaprezentowane najnowsze osiągnięcia i innowacje w druku wielkoformatowym, cyfrowym, sitodruku i druku na tkaninach, a także wystroju wnętrz, oznakowaniach, personalizacji i produkcji odzieży sportowej. Targom FESPA Global Print Expo będą towarzyszyć wydarzenia European Sign Expo, prezentujące szereg rozwiązań i materiałów dla branży oznakowań i komunikacji wizualnej, Personalisation Experience, dające odwiedzającym wgląd w możliwości rozwoju firm dzięki personalizacji oraz Sports-wear Pro, gdzie goście będą mogli zapoznać się z najnowszymi produktami i rozwiązaniami w zakresie produkcji i zdobienia tekstyliów oraz odzieży sportowej. Na trzy miesiące przed wydarzeniem organizatorzy potwierdzają obecność silnej grupy dostawców technologii, materiałów eksploatacyjnych i nośników, takich jak Agfa, Brother, Colorjet, HanGlory, Liyu International, MHM, Mimaki, Roland, swissQprint i wielu innych. Targi FESPA wyróżniają się na tle innych imprez branżowych bogatym programem wydarzeń towarzyszących, który w tym roku obejmuje zupełnie nowy projekt Personalise Make Wear, powracające Sustainability Spotlight i World Wrap Masters oraz dwudniowy program konferencji.

Program odbywających się w tym samym czasie i lokalizacji wydarzeń zapowiada się imponująco. Na co mogą liczyć zwiedzający?
––––––––––
Michael Ryan: Podczas European Sign Expo 2024 zostaną zaprezentowane najnowsze trendy i rozwiązania w branży oznakowań i komunikacji wizualnej. Wydarzenie to pomoże zwiedzającym dowiedzieć się, jak mogą wykorzystać nowe technologie i produkty w zakresie oznakowań cyfrowych i przestrzennych, grawerowania i wytrawiania, oznakowań LED i narzędzi do tworzenia oznakowań, a także doradzi im, jak wykorzystać je do rozwoju firm. Ze względu na coraz większe zapotrzebowanie na podłoża z recyklingu, nadające się do recyklingu i do wielokrotnego użytku do produkcji bardziej zrównoważonych oznakowań, goście mogą również oczekiwać, że wystawcy zaprezentują innowacje i w tym zakresie.

Personalisation Experience zaoferuje odwiedzającym praktyczne porady i inspiracje dotyczące wartości umieszczenia spersonalizowanych produktów w ich ofercie. Rozległa przestrzeń wystawiennicza i konferencja umożliwią gościom wymianę wiedzy z producentami odzieży, projektantami, firmami zajmującymi się spersonalizowanym oprogramowaniem, dostawcami opakowań, drukarniami, hafciarniami i nie tylko.

Nowa impreza targowa zawsze jest ekscytująca i nie możemy się doczekać, aby powitać wszystkich na Sportswear Pro 2024! Na zajmowanej przez nią powierzchni zostanie zaprezentowana odzież sportowa, inteligentne urządzenia, obuwie, będzie można dowiedzieć się o znaczeniu zrównoważonego rozwoju w procesach produkcyjnych i o wiele więcej. Odwiedzający mogą również wziąć udział w jednodniowej konferencji poświęconej doborowi materiałów, produkcji na żądanie, wydłużeniu żywotności produktów, sztucznej inteligencji i przyszłości produkcji odzieży sportowej.

Co oznaczają dla zwiedzających tegoroczne hasła targów?
––––––––––
Michael Ryan: Tegoroczne hasło reklamowe podkreśla bogactwo możliwości, które można będzie zobaczyć podczas wydarzeń FESPA. Nasze hasło przewodnie dla targów FESPA Global Print Expo 2024 brzmi „Opportunities, Revealed” (odkryte możliwości) i podkreśla, że zawsze istnieją nowe możliwości czekające na odkrycie. Niezależnie od tego, czy goście chcą poznać nowe rynki i technologie, zmienić strategię biznesową czy eksperymentować z nowymi zastosowaniami, zachęcamy ich, aby odkrywali nowe możliwości.

Hasło targów European Sign Expo 2024 „Opportunities, Illuminated” (podświetlone możliwości) wyjaśnia, w jaki sposób to wydarzenie rzuci światło na szereg rozwiązań w zakresie oznakowań i komunikacji wizualnej.

Hasło przewodnie targów Personalisation Experience, „Opportunities, Reimagined” (możliwości inaczej), zachęca uczestników do ponownego rozważenia możliwości produkcyjnych w ramach personalizacji i nauczenia się, jak wykorzystać ten trend. Zakres personalizacji jest znacznie szerszy niż się powszechnie wydaje, a my uwypuklimy stojącą za nią wartość, pokazując rzeczywiste przypadki biznesowe prezentowane przez ekspertów branżowych oraz nowe produkty i rozwiązania umożliwiające personalizację, prezentowane przez globalnych dostawców.

Wreszcie hasło reklamowe targów Sportswear Pro brzmi „Opportunities, Created” (tworzenie możliwości). To przegląd możliwości produkcyjnych w branży mody i odzieży sportowej oraz tego, jak odwiedzający mogą wykorzystać te możliwości w produkcji i zdobieniu odzieży sportowej.

Jakie wydarzenia merytoryczne będą towarzyszyć targom w 2024 roku?
––––––––––
Michael Ryan: Miło mi poinformować, że w 2024 roku powróci popularna impreza Sustainability Spotlight. Dostarczy ona informacji na temat zrównoważonej produkcji i materiałów, jednocześnie prezentując szereg ekologicznych grafik i tekstyliów. Ponadto każde prezentowane podłoże będzie zawierać kartę informacyjną, z której będzie można dowiedzieć się więcej o jego zrównoważonych właściwościach.

W 2024 roku powraca również konkurs World Wrap Masters, który charakteryzuje się wysokim poziomem adrenaliny. Rywalizując na czas w serii konkurencji, w pierwszych dwóch dniach targów nasi regionalni mistrzowie zmierzą się ze sobą w nadziei na awans do finału World Wrap Masters 2024, który odbędzie się w dniach trzecim i czwartym. Oprócz konkursu nasza impreza World Wrap Masters będzie obejmować pokazy na żywo i warsztaty szkoleniowe prowadzone przez Wrap Institute, dostępne dla wszystkich odwiedzających. Polecam wpaść i popatrzeć na zawody!

Oprócz kompleksowych wydarzeń, zarówno Sportswear Pro, jak i Personalisation Experience będą gościć bogate programy konferencyjne. W wydarzeniu Personalisation Experience potwierdzili udział prelegenci z takich firm, jak Selfridges, Adidas, Printful, ZipCon i nie tylko, a wśród poruszanych tematów znajdą się najnowsze innowacje i przyszłość personalizacji. Konferencja Sportswear Pro zagłębi się w automatyzację, personalizację, zrównoważone alternatywy dla odzieży sportowej, produkcję na żądanie, jak również pomoże odwiedzającym lepiej zrozumieć przyszłość branży.

Nowością w 2024 roku jest Personalise Make Wear. Podczas wydarzenia prowadzonego przez ambasadorkę tekstyliów FESPA Debbie McKeegan zostanie zaprezentowany szereg produktów. Odwiedzający będą mogli również wziąć udział w prowadzonych przez ekspertów prezentacjach najnowszych technologii w zakresie kompleksowej produkcji spersonalizowanych produktów oraz w spotkaniach poświęconych najnowocześniejszym technologiom i procesom.

Na jakie trendy warto zwrócić uwagę? Jak zostaną one odzwierciedlone podczas wydarzeń w 2024 roku?
––––––––––
Michael Ryan: Jak zawsze spodziewamy się, że targi naświetlą kluczowe trendy branżowe. W ostatnich latach firmy poligraficzne skupiały się na takich obszarach, jak zrównoważony rozwój, personalizacja i produkcja odzieży sportowej. Spodziewamy się, że będą to najważniejsze trendy również podczas marcowej imprezy.

Zrównoważony rozwój pozostaje na pierwszym planie dla większości firm zajmujących się drukiem i oznakowaniami z uwagi na stale rosnącą presję właścicieli marek na zrównoważone procesy i produkty. Odwiedzający wydarzenia w Amsterdamie zobaczą technologie i rozwiązania przyjazne dla środowiska, a także materiały nadające się do/pochodzące z recyklingu i przyjazne dla środowiska, nie tylko w ramach Sustainability Spotlight, lecz także we wszystkich halach targowych.

W wyniku przejścia na produkcję cyfrową wiele drukarń jest teraz w stanie wykorzystać szereg nowych możliwości, z których jedną jest personalizacja. Ze względu na wartość handlową, jaką zapewnia zindywidualizowane doświadczenie, wysoki popyt na masową personalizację nadal rośnie. Zgodnie z tymi wymaganiami personalizacja będzie ważnym elementem wszystkich czterech imprez targowych w 2024 roku.

Widzimy, że coraz więcej marek włącza do swoich linii produktów inteligentne urządzenia do noszenia, niestandardową odzież sportową i obuwie. Wraz z postępem technologicznym firmy mają wiele możliwości, aby wdrożyć procesy cyfrowe do produkcji odzieży. Podczas targów FESPA Global Print Expo i Sportswear Pro przedstawimy najnowsze rozwiązania w produkcji odzieży sportowej, tworząc mapę drogową dla odwiedzających, którzy chcą zagłębić się w cyfrową modę.

Co z Twojej perspektywy jest najbardziej ekscytujące w targach Fespa Global Print Expo?
––––––––––
Michael Ryan: FESPA jest organizacją kierowaną przez społeczność, więc dla mnie wydarzenia FESPA polegają na wymianie wiedzy i doświadczeń z innymi profesjonalistami i kolegami oraz na poznawaniu nowych pomysłów na temat przyszłości branży druku specjalistycznego. Rozmowy na żywo. Bycie naocznym świadkiem wprowadzania technologii na rynek. Nawiązywanie kontaktów z naszymi wystawcami. Przebywanie w obecności odwiedzających, którzy po raz pierwszy doświadczają możliwości, jakie otwierają przed nimi nasze wydarzenia – nie mogę się tym nacieszyć. Nasze wydarzenia na żywo zawsze zawierają elementy nieznanego – nigdy nie jesteś w stanie przewidzieć, co z nich wyniesiesz. Czy będą to nowe technologie, które pomogą usprawnić procesy produkcyjne? A może nowe zastosowanie rozszerzające ofertę biznesową? Wszystko zostanie ujawnione podczas targów FESPA Global Print Expo 2024 i nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, jakie możliwości pojawią się w Amsterdamie. Zapraszamy także czytelników Poligrafiki do ich odkrycia! Aby uzyskać więcej informacji i zgłosić swój udział należy odwiedzić stronę: https://www.fespaglobalprintexpo.com/.

Podając kod FESA484 przed 19 lutego br. można zaoszczędzić 30 EUR na bilecie. Do zobaczenia!

Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiała Anna Naruszko