Siegwerk świętuje 200 lat rodzinnej firmy
26 Jan 2024 11:00

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Z mottem „Świętujmy” Siegwerk dedykuje rok 2024 minionej epoce 200 lat ewolucji firmy – z rodzinnego przedsiębiorstwa z siedzibą w Siegburgu w Niemczech, do jednego z wiodących międzynarodowych producentów farb i lakierów w szóstym pokoleniu.

Siegwerk, jeden z wiodących światowych dostawców farb drukarskich i lakierów do zastosowań opakowaniowych i etykiet, uhonoruje w tym roku powstanie rodzinnego przedsiębiorstwa, które przekształciło się w firmę, jaką Siegwerk jest dzisiaj.

Historia firmy rodzinnej, która doprowadziła do powstania Siegwerk, jest imponująca pod wieloma względami – mówi dr Nicolas Wiedmann, dyrektor generalny Siegwerk. – Od samego początku doskonale rozumiano trendy i znaczenie ciągłej transformacji, co pozwoliło firmie dostosowywać się do wyzwań każdej epoki i dążyć we właściwym kierunku.

Początkowo założone w 1824 r. przedsiębiorstwo funkcjonowało jako sprzedawca detaliczny wyprodukowanych towarów. Niemiecka firma rodzinna weszła do branży poligraficznej bardzo szybko po rozpoczęciu działalności. Począwszy od otwarcia drukarni perkalu (tkaniny bawełnianej), poprzez jedną z pierwszych niemieckich drukarni wklęsłodrukowych, aż po w pełni zautomatyzowany zakład produkcji farb drukarskich, na przestrzeni dwóch stuleci firma nieustannie poszerzała swoją wiedzę w zakresie druku, stając się jednym z najważniejszych producentów farb drukarskich na świecie. Wraz z założeniem Siegwerk Chemisches Laboratorium GmbH w 1911 r., firmy specjalizującej się w produkcji farb wklęsłodrukowych i innych produktów chemicznych dla przemysłu poligraficznego, został położony fundament pod znaną dzisiaj firmę Siegwerk.

Od druku na tekstyliach po drukowanie prasy i wreszcie druk opakowań, poprzez ciągłe poszukiwanie nowych sposobów modernizacji produkcji i innowacyjnych technologii druku, nasza rodzinna firma wielokrotnie odnosiła sukcesy, wyprzedzając nowe trendy i wpływając na branżę poligraficzną dzięki niezbędnym innowacjom – wyjaśnił Alfred Keller, właściciel w szóstym pokoleniu i przewodniczący rady nadzorczej Siegwerk.

Firma zwiększyła wydajność dzięki wdrożeniu nowoczesnych urządzeń do druku rolowego w XIX w., poprzez ustanowienie nowych standardów branżowych dzięki metodzie wklęsłodruku stosowanej również w druku na papierze na początku XX w., a następnie stała się jednym z największych na świecie producentów farb opakowaniowych poprzez przejęcie działu farb opakowaniowych SICPA w XXI w.

Nasza długa historia pokazuje, że zawsze odnosiliśmy sukcesy w ciągłej transformacji opartej na przyszłości i zrównoważonych ścieżkach. Jestem podekscytowany tym, co zamierzamy osiągnąć w ciągu najbliższych kilku lat – dodał Wiedmann.

Obecnie firma koncentruje się na opracowywaniu przyjaznych dla środowiska atramentów i lakierów funkcjonalnych, które umożliwiają zrównoważone rozwiązania opakowaniowe, aktywnie wspierając realizację gospodarki o obiegu zamkniętym.

Do dziś na kulturę korporacyjną ma wpływ to, że Siegwerk wywodzi się z firmy rodzinnej. Działanie zgodne z naszymi wartościami zawsze było dla nas, jako dla firmy rodzinnej, ważne. Oczywiście obejmuje to również branie odpowiedzialności za nasze działania – dodał Keller. – Zarówno wtedy, jak i teraz jesteśmy mocno zaangażowani we wnoszenie pozytywnego i odpowiedzialnego wkładu, nie tylko na rzecz naszych pracowników i społeczności, w których działamy, lecz także społeczeństwa i środowiska.

Od założenia firmowego programu ubezpieczeń zdrowotnych w 1843 r. po wsparcie finansowe i projekty społeczne dla potrzebujących dzieci na całym świecie – zaangażowanie społeczne rodziny było częścią podstawowych wartości. Siłą napędową wszystkiego, co robimy, zawsze była pasja do napędzania transformacji i wywierania pozytywnego wpływu – powiedział Keller. – A kiedy dzisiaj widzę tę pasję w naszej rodzinie Siegwerk, jestem dumny z tego, jaką firmą się staliśmy i nie mogę się doczekać świętowania naszej 200-letniej podróży z naszym zespołem prawie 5 tys. pracowników na całym świecie.

Od prawie 30 lat Alfred Keller jest właścicielem sześciopokoleniowej firmy rodzinnej, która dzięki sukcesji ma pozostać własnością rodziny do siódmego pokolenia i dłużej.

W ciągu tego roku w lokalizacjach na całym świecie odbędą się wydarzenia dla pracowników i ich rodzin, które pozwolą nie tylko spojrzeć wstecz na początki firmy, lecz także uzyskać wgląd w wizję firmy na przyszłość.

Jesteśmy bardzo dumni z naszej przeszłości i z niecierpliwością czekamy na kontynuację naszej tradycji kształtowania historii w przyszłości – podsumował Wiedmann.

Opracowano na podstawie informacji firmy Siegwerk