Xerox nadal odczuwa skutki problemów finansowych
8 Feb 2024 11:00

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Xerox pozostaje optymistą co do swojej pozycji w branży poligraficznej, rozpoczynając drugi rok wdrażania strategii Reinvention. Optymalizację tę wspiera wzrost sprzedaży urządzeń kolorowych w 2023 r. w porównaniu z rokiem poprzednim. Dotyczy to modeli iGen, Baltoro, Versant i Iridesse.

Nie wystarczyło to jednak, aby zapobiec spadkowi przychodów ze sprzedaży o 3 proc., do 6,9 mld USD (6,42 EUR) z 7,1 mld USD (6,61 EUR). Zyski przed opodatkowaniem zmieniły się ze straty 325 milionów dolarów w ciągu roku na stratę 28 milionów dolarów. Odzwierciedla to pracę nad redukcją kosztów, poprzez uproszczenie struktur operacyjnych i redukcję zatrudnienia.

CEO Steve Bandroczak nazywa rok 2023 kluczowym rokiem dla Xerox, pierwszym rokiem programu Reinvention i przygotowań do długoterminowego repozycjonowania. Nie nastąpi to natychmiast. Xerox spodziewa się dalszego spadku przychodów o 5 proc. w tym roku, częściowo w związku z pozbyciem się niskomarżowych działań niezwiązanych z podstawową działalnością. Likwidacja sprzedaży papieru Xerox w zeszłym roku była częścią tej polityki. Przewiduje 5 proc. poprawę zysków w miarę redukcji kosztów i wpływu zmian wprowadzonych przez Bandroczaka.

Podczas telekonferencji z analitykami Bandroczak powiedział: Poleciłem mojemu zespołowi, aby zwiększył nacisk na wyniki klientów oraz produkty i usługi oparte na rozwiązaniach.

W 2023 r. zwiększona koncentracja na sukcesie klienta przyniosła zamierzone rezultaty, udowadniając, że skupienie na kliencie może zapewnić stabilność przychodów, nawet w tak trudnych branżach jak druk. Wskaźnik Xerox Net Promoter Score uległ poprawie.

Zwiększyliśmy nasz udział w sprzedaży sprzętu na rynkach, na których konkurujemy, i osiągnęliśmy wskaźniki odnowienia przychodów powyżej 100 proc. w przypadku odnowień umów z dużymi klientami, co świadczy o naszej zdolności do sprzedaży nowych usług druku i usług cyfrowych, które z nadwyżką rekompensują zmniejszenie tradycyjnych wydatków na druk.

Dyrektor operacyjny i prezes John Bruno wyjaśnia, że uczestniczył w przekształcaniu innych firm o bogatej historii i z optymizmem patrzy w przyszłość. Aby wygrać na tak trudnym rynku jak druk, musimy być bardziej konkurencyjni, łatwiejsi we współpracy przy prowadzeniu biznesu i dostosowywać się do potrzeb naszych klientów w miarę ewolucji ich potrzeb.

Opracowano na podstawie informacji firmy Xerox