Inwestycje głównym priorytetem decydentów na FESPA MIDDLE EAST 2024
27 Feb 2024 08:00

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Inauguracyjna wystawa FESPA Middle East 2024 (29-31 stycznia 2024 r., Dubai Exhibition Centre) połączyła decydentów wyższego szczebla z firm zajmujących się drukiem i oznakowaniem z dostawcami i dystrybutorami OEM, a także zaprezentowała program edukacyjny, ułatwiający rozmowy na temat inwestycji, partnerstw i planów rozwoju branży.

54 proc. odwiedzających przyznało, że planuje inwestycje podczas targów lub w ciągu sześciu miesięcy od ich zakończenia. Spośród odwiedzających, którzy podzielili się swoim budżetem inwestycyjnym, średnia wyniosła 205 000 USD (ok. 190 000 EUR) na odwiedzającego, a łączny budżet wyniósł ponad 486 mln USD (ok. 448 mln EUR).

W ciągu trzech dni wydarzenie odwiedziło 3146 osób z 88 krajów, w tym ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Arabii Saudyjskiej, Indii, Pakistanu, Kuwejtu, Iraku, Omanu, Jordanii, Egiptu, Bahrajnu, Kataru, Turcji i Iranu.

Reakcja odwiedzających była optymistyczna, a delegaci chwalili FESPA za możliwość uzyskania dostępu do różnych technologii i nawiązania kontaktu z nowymi dostawcami. Shoaib Merchant, dyrektor Champion Group, powiedział: Byli tam wszyscy ważni przedstawiciele branży i zaprezentowano wiele produktów. Była to świetna okazja (…) do spotkania się w celu omówienia najnowszych trendów i technologii. Mam nadzieję, że w przyszłości FESPA zorganizuje więcej wydarzeń w tym regionie.

Również Nafeesa Janmohamed, Chief Executive Officer w Delfina Printing and Promotions Ltd, Dar Es Salam, Tanzania, pozytywnie skomentowała udział w targach.

Sabahat Zafar, dyrektor generalny SIFZ Services LLC, dodał: To było bardzo pomocne wydarzenie dla drukarzy i producentów oznakowań. Jest tak wiele zaktualizowanych maszyn, które pojawiają się na rynku i mogłem zobaczyć najlepsze opcje na FESPA Middle East. FESPA powinna nadal się pojawiać, abyśmy mogli dowiedzieć się o najnowszych technologiach.

Program edukacyjny również został dobrze przyjęty. Odwiedzający mogli poznać alternatywne materiały i podłoża do bardziej świadomej ekologicznie produkcji w Sustainability Spotlight i odkryć świat oklejania pojazdów w World Wrap Masters.

Yasin Merchant, założyciel i dyrektor generalny Signtrade, powiedział: Mieliśmy dobrą frekwencję, wielu wysokiej klasy odwiedzających i cieszymy się, że niektórzy z nich są teraz naszymi nowymi klientami. To było wspaniałe doświadczenie i żałuję, że FESPA nie zorganizowała wcześniej wydarzenia na Bliskim Wschodzie.

Rashed Abdeljalil, Business Development Manager, Flex Europa, dodał: FESPA Middle East była niesamowitym doświadczeniem i nawiązaliśmy wiele znaczących kontaktów podczas targów.

Targi FESPA cieszą się dużym zainteresowaniem w branży druku wielkoformatowego, więc obecność na nich i dzielenie się nowymi możliwościami dla rynku na Bliskim Wschodzie jest dla nas bardzo ważna. Targi FESPA Middle East charakteryzowały się równie wysoką jakością, co targi FESPA w Europie – powiedział Mathew Faulkner, EMEA Marketing & Innovation Director, Wide Format Printing Group, Canon Europe.

Shihab Ahmed Zubair, regionalny kierownik sprzedaży w firmie Epson, również skomentował wydarzenie: FESPA to zawsze nasze ulubione targi, więc byliśmy bardzo podekscytowani FESPA Middle East. FESPA wniesie wiele wartości do regionu z edukacyjnego punktu widzenia, dostarczając świeżych pomysłów odwiedzającym i mając wszystkie kluczowe firmy na swoich wydarzeniach.

Folker Stachetzki, Head of Marketing, Brother, powiedział: Bliski Wschód i Afryka Północna to dla nas jeden z najszybciej rozwijających się rynków, na którym panuje trend w kierunku wysokonakładowej produkcji wysokiej jakości wydruków. Targi były bardzo udane i mieliśmy wysokiej klasy odwiedzających.

Karl Helfferich, dyrektor ds. sprzedaży w Berger Textiles, wyraził zadowolenie z obecności na targach.

Danna Drion, General Marketing Manager, Mimaki Europe, dodała: Mieliśmy bardzo pracowite targi, dużo budowania nowych relacji zarówno z obecnymi, jak i potencjalnymi klientami, i wspaniale było zobaczyć tak duże zainteresowanie naszymi produktami i innowacjami w tym regionie.

Bazil Cassim, dyrektor regionalny FESPA na Bliski Wschód i Afrykę, skomentował: Inauguracyjne wydarzenie potwierdziło potrzebę stworzenia dedykowanej wystawy specjalistycznego druku i oznakowania na Bliskim Wschodzie. Przez trzy dni hale Dubai Exhibition Centre rozbrzmiewały rozmowami o inwestycjach, partnerstwach, trendach branżowych, wspólnych doświadczeniach i kreatywnych pomysłach na rozwój biznesu. Oprócz szerokiej gamy reprezentowanych firm, odwiedzający mieli również okazję zanurzyć się w szeregu możliwości edukacyjnych. Reakcja zarówno wystawców, jak i odwiedzających była niezwykle pozytywna i cieszymy się, że FESPA Middle East odbędzie się również w 2025 r. i nadal będzie poszerzać naszą ofertę w tym regionie.

Kolejna edycja FESPA Middle East będzie miała miejsce w Dubai Exhibition Centre w dniach 20-22 stycznia 2025 r.

Opracowano na podstawie informacji organizatora