FESPA 2024 miejscem inspiracji i możliwości rozwoju
11 Mar 2024 14:00

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Już niedługo odbędą się coroczne targi FESPA Global Print Expo, połączone z European Sign Expo, Personalisation Experience i Sportswear Pro (19-22 marca 2024 r., RAI, Amsterdam). Organizatorzy kładą silny nacisk na innowacje produktowe oraz dostarczanie edukacji i inspiracji poprzez kompleksowy program merytoryczny, dlatego wydarzenia będą wspierać odwiedzających w odblokowywaniu nowych możliwości w zakresie druku specjalistycznego, oznakowania, personalizacji i odzieży sportowej.

Głównymi partnerami tegorocznego wydarzenia są Brother, Mimaki, CarbonQuota, ROQ i Stahls, natomiast swissQprint, AGFA, Berger Textiles, PrintFactory i ROLAND znajdują się na liście ponad 525 potwierdzonych wystawców, a dzięki zapowiedzianym już ponad 75 premierom, w tym drukarkom bezpośrednim do odzieży, ploterom tnącym, zrównoważonym materiałom i materiałom eksploatacyjnym, FESPA 2024 ma potencjał, aby stać się platformą startową dla wielu nowych firm.

Nowością w 2024 r. jest to, że w ramach Sportswear Pro uczestnicy mogą zapoznać się z rozwiązaniami dla całego procesu wytwarzania odzieży sportowej, od projektowania i produkcji po wykończenie, z produktami prezentowanymi przez Ara NV, Ricoma International Corporation, ORAFOL Europe, Aisten Lab Technology i nie tylko. 21 marca targi Sportswear Pro obejmą również jednodniowy program konferencyjny z dyskusjami prowadzonymi przez ekspertów na temat trendów w odzieży sportowej, przyszłości branży, produkcji nearshore i nie tylko.

European Sign Expo skupi się na możliwościach w branży oznakowania i komunikacji wizualnej.

Na wystawie Personalisation Experience odwiedzający będą mogli zapoznać się z najnowszymi rozwiązaniami umożliwiającymi personalizację rozmaitych wystawców, w tym Antigro Designer, Universe Production, Shirt Industries Ltd., Kit Builder, PunchCloud. Równolegle z wystawą w dniu 20 marca odbędzie się jednodniowy program konferencyjny, podczas którego prelegenci omówią przyszłość personalizacji, produkcji na żądanie, roli sztucznej inteligencji w personalizacji i nie tylko.

Kompleksowy program edukacji i inspiracji

Nowy Digital Signage Lounge będzie realizowany we współpracy z Navori Labs i Apametal, podkreślając najnowsze innowacje w zakresie digital signage (z ang. cyfrowe oznakowanie) i demonstrując, w jaki sposób można je dostosować do druku.

Nowością jest Personalise Make Wear, który zaprezentuje kompleksową produkcję spersonalizowanej odzieży sportowej i towarów związanych ze sportem w czterech systemach przepływu pracy. The Smart Factory, której gospodarzem będzie ambasadorka branży tekstylnej i dyrektor generalny Textintel, Debbie McKeegan, obejmie prezentacje gotowych produktów, rozmowy koncentrujące się na najnowocześniejszych rozwiązaniach oraz wycieczki z przewodnikiem po najnowszych technologiach do personalizacji produktów.

Podczas Sustainability Spotlight zostanie zaprezentowany szereg przyjaznych dla środowiska alternatyw poligraficznych i tekstylnych, każda z własną kartą informacyjną. Odwiedzający będą mogli również wziąć udział w warsztatach szkoleniowych i pokazach prowadzonych przez The Wrap Institute.

W czwartek, 21 marca, FESPA będzie gospodarzem corocznej imprezy networkingowej w Supper Club, która rozpocznie się o godzinie 19.00.

Michael Ryan, szef FESPA Global Print Expo i Sportswear Pro komentuje: Wydarzenia FESPA są wyjątkowe, ponieważ odwiedzający nie tylko uzyskują dostęp do setek dostawców i nowych innowacji, które są wprowadzane na rynek każdego roku, lecz także mogą poszerzyć swoją wiedzę, zainspirować się naszym programem edukacyjnym i uczyć się od podobnie myślących profesjonalistów biznesowych (…).

Opracowano na podstawie informacji organizatora FESPA