Innowacje podczas Sportswear Pro 2024
15 Mar 2024 08:00

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Wielu wystawców przygotowuje się do zaprezentowania swoich technologii w zakresie produkcji, projektowania i zdobienia odzieży na targach Sportswear Pro 2024 (19-22 marca, RAI Amsterdam, Holandia). Obejmują one przestrzeń wystawienniczą dotyczącą wszystkich aspektów produkcji odzieży sportowej na żądanie, od druku cyfrowego po haftowanie i zgrzewanie, a także rozwiązania programowe do automatyzacji procesów i zarządzania łańcuchem dostaw. Sportswear Pro będzie również gospodarzem poświęconego temu zagadnieniu programu konferencyjnego, który odbędzie się 21 marca 2024 r.

Oprócz targów Sportswear Pro, FESPA będzie gospodarzem FESPA Global Print Expo, European Sign Expo i Personalisation Experience (od 19 do 22 marca 2024 r.), umożliwiając odwiedzającym zapoznanie się z szeroką gamą technologii związanych z drukiem specjalistycznym, oznakowaniem i personalizacją, a także dostęp do możliwości nawiązywania kontaktów i poznania trendów branżowych.

Na targach Sportswear Pro szereg rozwiązań w zakresie druku cyfrowego zaprezentuje Valadio, czeska firma zajmująca się drukiem na żądanie, która dostarcza spersonalizowane produkty na kluczowe rynki europejskie. Firma zaprezentuje technologie druku dla takich produktów jak odzież, torby i identyfikatory.

Od sprzętu po oprogramowanie do digitalizacji, wiele innowacji w zakresie haftu zostanie zaprezentowanych przez firmy: Cre8iveSkill, która specjalizuje się w digitalizacji, konwersji grafiki wektorowej i haftowanych naszywkach; Tajima, która produkuje jedno- i wielogłowicowe hafciarki oraz ZSK, która tworzy wysokiej jakości maszyny do haftu na odzieży sportowej.

Niemiecka firma Stahls, produkująca sprzęt do druku termicznego, zaprezentuje swoje cyfrowo drukowane transfery Ultra Color MAX i hybrydowe Ultra Color, a także prasy termiczne Hotronix. Ponadto przyjazne dla użytkownika oprogramowanie web-to-print, wykorzystywane do ulepszania i usprawniania personalizacji, zostanie zaprezentowane przez Antigro Designer, Kit Builder, Optimus, Punch Cloud i XMPie.

Rozwiązania wykraczające poza odzież sportową

Sportswear Pro ma na celu zwrócenie uwagi odwiedzających na synergię między odzieżą sportową a szerszą branżą poligraficzną. W związku z tym na FESPA Global Print Expo pojawi się również wielu wystawców prezentujących rozwiązania, które mogą być wykorzystywane w produkcji odzieży sportowej, a także w szerszym zakresie zastosowań druku. Na przykład sponsorzy FESPA Global Print Expo – Brother i Mimaki – zaprezentują swoje cyfrowe maszyny drukujące do personalizacji i wykańczania, w tym lateksową maszynę wielkoformatową, WF1-L640 (Brother) i maszynę LED-UV typu roll-to-roll, UJV100-160 Plus (Mimaki). Inni wystawcy na targach FESPA Global Print Expo to: Auxicolor, zwracający uwagę na swoje atramenty do druku cyfrowego; Epson, JHF Print, Kornit Digital, Leaf, MS Printing Solutions, Todo Jet i Universe Production, prezentujące cyfrowe maszyny drukujące zdolne do drukowania na tekstyliach i nie tylko; Hasler, Meevo i Nite, którzy zaprezentują innowacje w zakresie cięcia oraz B-Flex, Coveme i Shock Line, którzy pokażą rozwiązania grzewcze i uszczelniające.

Delegaci mogą zakupić bilety na konferencję Sportswear Pro (21 marca 2024 r.), podczas której będzie okazja dowiedzieć się o produkcji i obiegu zamkniętym w całym łańcuchu dostaw odzieży sportowej. Moderowana przez Richarda Askama, ambasadora personalizacji FESPA konferencja będzie poświęcona takim tematom, jak: najnowsze innowacje w zakresie materiałów i tkanin w projektowaniu odzieży sportowej, tworzenie wartości dzięki personalizacji, zrównoważony rozwój i trendy, w jaki sposób obieg zamknięty mieści się w projektowaniu produktów, wykorzystanie sztucznej inteligencji w projektowaniu odzieży sportowej oraz dostosowanie wydajności i popytu.

Sesje będą prezentowane przez rzeczników: 5THREAD, Circular Concept Lab, Copper Global, Cobalt, Desinder, Federation of the European Sporting Goods Industry (FESI), Pattern Project, Printful, RWTH Aachen University i The Good Factory.

Ponadto Personalise Make Wear będzie działać równolegle z Sportswear Pro. Inteligentna fabryka, prowadzona przez ambasadorkę branży tekstylnej FESPA i dyrektor generalną Textintel, Debbie McKeegan, zaprezentuje na żywo kompleksową produkcję i personalizację odzieży sportowej, a także towarów związanych ze sportem. Obejmie ona również wybiegi przedstawiające gotowe produkty, rozmowy koncentrujące się na najnowszych innowacjach i procesach w tej dziedzinie oraz wycieczki z przewodnikiem po najnowszych technologiach dla spersonalizowanych produktów. Wśród uczestniczących firm znajdą się: Antigro Designer, Caldera, Coldenhove, Dekken, InkCups, Greentex, Kleiverik, Kornit, MS Group, SEI Laster, Stahls i Tajima.

Michael Ryan, szef FESPA Global Print Expo i Sportswear Pro na FESPA, komentuje: Targi Sportswear Pro zbliżają się wielkimi krokami i jesteśmy podekscytowani możliwością zaprezentowania licznych innowacji związanych z różnymi etapami procesu produkcji odzieży sportowej. Uczestnicy będą mogli lepiej zrozumieć, w jaki sposób odzież sportowa jest projektowana, opracowywana i produkowana, a także w jaki sposób może być tworzona w bardziej zrównoważony sposób i trwać dłużej (…).

Wszyscy członkowie krajowego stowarzyszenia FESPA lub FESPA Direct mogą uzyskać bezpłatny dostęp do Sportswear Pro i wydarzeń towarzyszących, a cena biletu dla osób niezrzeszonych wynosi 80,00 €.

Opracowano na podstawie informacji organizatora FESPA