2400 metrów kwadratowych, 20 europejskich premier
31 Mar 2024 16:00

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Konica Minolta ujawniła więcej szczegółów na temat swojej obecności na targach drupa, gdzie planuje zaprezentować 20 europejskich premier, pionierską transformację cyfrową i uruchomienie na żywo największych maszyn, jakie kiedykolwiek pokazała na wystawie. To wszystko odbędzie się podczas tegorocznych targów drupa w Düsseldorfie, w Niemczech, od 28 maja do 7 czerwca 2024 r., gdzie Konica Minolta będzie miała jedno z największych stoisk (hala 8b).

Zgodnie z głównym przesłaniem „See the Potential in the Future of Print”, Konica Minolta ustawi stoisko wystawowe o powierzchni 2400 m2, aby zademonstrować, w jaki sposób wzmacnia i rozszerza działalność klientów z branży druku komercyjnego i przemysłowego oraz sposoby zrównoważonej produkcji zgodnie z filozofią Przemysłu 5.0. Obejmie to nie tylko procesy drukowania, ale także procesy postpress i poprawę całkowitej przepustowości całych procesów.

Przemysł 5.0 to koncepcja Komisji Europejskiej dotycząca wizji, w której ludzie znajdują się w centrum współpracy z maszynami, co dla Konica Minolta oznacza opracowanie unikalnych systemów i rozwiązań druku cyfrowego w celu realizacji bogatszej i bardziej wydajnej produkcji poprzez umożliwienie ludziom i maszynom pracy ramię w ramię.

Zapowiedź przyszłego modelu z rodziny KM-1: AccurioJet 60000 – szybkie urządzenie atramentowe UV nowej generacji

Konica Minolta ogłosiła szczegóły dotyczące nowej generacji drukarek atramentowych HS-UV, AccurioJet 60000, wysokiej klasy modelu, który kontynuuje standardy jakości i dobrze znaną technologię z serii AccurioJet KM-1/KM-1e.

Zaprojektowana z myślą o wiodącej w branży wydajności, drukarka ta została stworzona, aby zoptymalizować procesy, zapewniając niezawodną obsługę i ciągłe monitorowanie stanu urządzenia w celu uzyskania optymalnej wydajności. Oprócz niezawodności operacyjnej, AccurioJet 60000 gwarantuje wyjątkową jakość obrazu i stabilność reprodukcji, wykorzystując wbudowane czujniki i spektrofotometr do automatycznego monitorowania warunków drukowania.

AccurioJet 60000 jest maszyną atramentową HS-UV o niezwykłej wydajności 6000 arkuszy na godzinę (sph) i oferuje możliwość drukowania dwustronnego, zapewniając wszechstronność i wydajność operacji drukowania.

Aplikacje przypadną do gustu właścicielom marek i agencjom reklamowym

Podczas innych pokazów Konica Minolta zaprezentuje nowatorskie konfiguracje ustawień i nowe zastosowania swojej technologii, które będą miały daleko idące implikacje nie tylko dla komercyjnych drukarni, ale także dla właścicieli marek oraz agencji projektowych i reklamowych. Jako jeden z przykładów, Konica Minolta i partner MGI (MGI Digital Printing Systems) pokażą, w jaki sposób oddzielne procesy, takie jak foliowanie, lakierowanie, drukowanie, składanie i suszenie, można połączyć w jeden w pełni zintegrowany cykl produkcyjny, w którym AlphaJet MGI będzie w centrum uwagi i pokaże korzyści płynące z kompletnej fabryki jednoprzebiegowej. Dla klientów będzie to oznaczać znaczne oszczędności w zakresie wymagań przestrzennych, zużycia energii i kosztów personelu. Ręczne konfiguracje z różnych silników produkcyjnych zostaną połączone w jeden całkowicie zautomatyzowany system, w tym wykorzystanie oprogramowania do formatu B1+.

Podejście partnerskie w celu maksymalizacji możliwości

Na targach lider technologiczny będzie również współpracował z wieloma partnerami, aby zmaksymalizować możliwości swoich wiodących na świecie technologii. Oprócz ścisłej współpracy ze strategicznym partnerem MGI Digital Technology (MGI), na stoisku pojawią się też takie firmy, jak Industrial Inkjet Ltd (IIJ), światowy lider w dziedzinie maszyn projektowanych na indywidualne potrzeby klienta do druku atramentowego, który decyduje się na wyłączne stosowanie głowic drukujących Konica Minolta w swoich produktach; a także Plockmatic, globalny dostawca rozwiązań wykończeniowych, który zaprezentuje nowe produkty na stoisku Konica Minolta. Ponadto partnerzy, tacy jak Konica Minolta Sensing, Acco, Fiery i wielu innych, będą współpracować z Konica Minolta na targach drupa, aby zwiększyć potencjał przyszłości druku.

Najważniejsze wydarzenia na targach obejmują 20 europejskich premier

Wśród produktów pokazywanych publicznie po raz pierwszy znajdzie się Konica Minolta AccurioPress C84hc, który wykorzystuje toner o wysokiej chromatyczności, który drukuje jasne, żywe kolory. Jest to jedyna na świecie platforma wykorzystująca nowy toner wolny od ograniczeń narzucanych przez gamę kolorów zwykłych tonerów.

Inne premiery obejmą ramię robotyczne Cobot, nowe opcje dla MGI JetVarnish 3DWeb 400, takie jak JetSeal i wykrawarka liniowa oraz wprowadzenie bardziej zaawansowanej wersji pakietu oprogramowania AccurioPro Colour Manager. Dział Sensing Business Unit firmy Konica Minolta zaprezentuje narzędzia MYIRO do zarządzania kolorami w zastosowaniach graficznych. Obejmują one spektrofotometry do zaawansowanego zarządzania kolorami i szybkiego automatycznego skanowania.

Kreatywność i zrównoważony rozwój

Zorientowanie na człowieka i zrównoważony rozwój są bardzo ważnymi tematami dla Konica Minolta. Nowatorskie sposoby pokazania korzyści płynących z druku cyfrowego i zachęcania ludzi do skoncentrowania się na kreatywnych zadaniach, dzięki technologii wspomagającej, która wyręcza ich w wielu przyziemnych czynnościach. Konica Minolta pokaże, w jaki sposób druk cyfrowy umożliwia drukowanie na żądanie zamiast „drukowania na półkę”. Przykładem zrównoważonego rozwoju Konica Minolta będzie wykorzystanie papieru z recyklingu do wszystkich broszur drukowanych na żądanie i innych materiałów marketingowych produkowanych na żądanie podczas targów drupa.

W centrum prezentacji na targach drupa znajdą się nowe możliwości biznesowe firmy Konica Minolta, zaprojektowane tak, aby umożliwić klientom nawigację i rozwój w stale zmieniających się warunkach rynkowych. Etykiety, opakowania i zdobienia zostaną wyeksponowane jako część zaangażowania Konica Minolta w dostarczanie rozwiązań, które współgrają ze zmieniającymi się potrzebami klientów.

Konica Minolta nie zabierze na targi drupa materiałów drukowanych. Zamiast tego, każdy arkusz produktu Konica Minolta lub inne materiały marketingowe można zamówić na dużym wyświetlaczu (pomyśl, jak to się robi w McDonalds!) i zostaną one wydrukowane w ciągu kilku sekund od żądania na zautomatyzowanych liniach działających na żywo.

Droga do zrównoważonej skalowalności: Automatyzacja, Przemysł 5.0

Konica Minolta zaprezentuje swoją wizję cyfrowej transformacji w drukarni przyszłości. Istotnym aspektem demonstracji jest efektywne wykorzystanie sprzętu cyfrowego, a w szczególności automatyzacja druku.

W ramach „usługi rzeczywistości mieszanej” zostaną zaprezentowane zdalne operacje serwisowe Konica Minolta, w których operatorzy korzystający z zestawów słuchawkowych lub smartfonów z kamerami mogą łączyć się za pośrednictwem chmury z działem serwisowym Konica Minolta, aby pomóc w zdalnym wsparciu wizualnym w czasie rzeczywistym w rzadkich przypadkach wystąpienia problemu.

Prezentowana na targach drupa aplikacja na smartfony AIReLink to specjalistyczne narzędzie dla techników serwisowych opracowane przez firmę Konica Minolta na podstawie wieloletnich doświadczeń ponad 4000 techników. Od momentu uruchomienia aplikacji udało się zaoszczędzić prawie 10 000 wizyt u klientów, ponad 300 000 kilometrów podróży i zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych o 140 ton.

Rozległa powierzchnia wystawiennicza Konica Minolta jest dowodem ogromnego znaczenia, jakie firma przywiązuje do rynków druku profesjonalnego i przemysłowego, a także targów drupa, które będą doskonałym punktem kontaktowym dla docelowych klientów. Na sześciu połączonych ze sobą obszarach i dwóch piętrach Konica Minolta będzie miała ponad 30 działających maszyn, praktycznie taką samą liczbę wyświetlaczy oprogramowania i zademonstruje, w jaki sposób technologie tonerowe i atramentowe płynnie się uzupełniają w drukarni przyszłości.

Wieloletnie doświadczenie i dążenie do doskonałości

Jako główny gracz w cyfrowym druku produkcyjnym na tak wielu rynkach, będziemy demonstrować postępy, które są kulminacją wieloletniej wiedzy i nieustannego dążenia do doskonałości – mówi Olaf Lorenz, General Manager International Marketing, Konica Minolta Business Solutions Europe. – Drukarkom komercyjnym pomagamy dostrzec potencjał w możliwościach rozwoju i ekspansji biznesowej, które są dostosowane do obecnej dynamiki.

Artykuł sponsorowany