Targi drupa – święto branży poligraficznej
31 Mar 2024 23:00

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Najważniejsze wydarzenie dla światowego przemysłu poligraficznego i opakowaniowego odbędzie się w Düsseldorfie w dniach od 28 maja do 7 czerwca 2024 r.  

W ciągu 11 dni targów ponad 1 600 wystawców z 52 krajów zaprezentuje innowacyjne technologie, rozwiązania i tematy, które mają wpływ na branżę teraz i w przyszłości. Bogata oferta wydarzeń specjalnych zapewni cenne know-how. Wiele prezentowanych rozwiązań koncentrować się będzie na cyfryzacji i zrównoważonym rozwoju.

Obecnie w branży poligraficznej na całym świecie emocje sięgają zenitu, ponieważ niebawem, już na przełomie maja i czerwca, nareszcie wszyscy będą mogli spotkać się osobiście i wymienić doświadczeniami i wiedzą na targach drupa, najważniejszym na świecie wydarzeniu dla branży poligraficznej, odbywającym się w dniach 28 maja – 7 czerwca w Düsseldorfie. W tych skomplikowanych czasach, charakteryzujących się dużymi zmianami społecznymi, szybkimi zmianami technologicznymi i globalnymi megatrendami, firmy muszą reagować: Ci, którzy nie przewidzą ważnych wydarzeń i nie przygotują się odpowiednio, staną do konfrontacji z  ich przewagą konkurencyjną i mogą bezpowrotnie zmarnować szansę na przyszłość.

Targi drupa odbywają się w idealnym ku temu momencie. W porównaniu do innych międzynarodowych targów branży poligraficznej, drupa – wiodące na świecie targi technologii druku pokazują zarówno najnowszy stan wiedzy o branży i dla branży, jak i szerokie spektrum innowacji, które będą kształtować przyszłość. Co więcej oferują wiele możliwości wymiany wiedzy na wysokim poziomie, dyskusji i nawiązywania kontaktów ze światowej sławy ekspertami z branży.

Wystawcy – kto jest kim?

Na 140 000 m² powierzchni wystawienniczej w 18 halach pokazowych ponad 1 600 wystawców z 52 krajów zaprezentuje całe spektrum aktualnych trendów i wizjonerskich pomysłów w zakresie technologii druku. Produkcja opakowań i opakowania z nadrukiem to dwa obszary, które również znacząco zyskały na znaczeniu. Od znanych światowych graczy po aspirujących nowicjuszy i start-upy. Lista zarejestrowanych wystawców to niemal pełny przegląd tego kto-jest-kim w branży poligraficznej i opakowaniowej.

Oto mała próbka wystawców: Bobst, Canon, Comexi, Duplo, EFI, Epson, ESKO, Fujifilm, Heidelberg, Horizon, HP, Kodak, Koenig & Bauer, Kolbus, Komori, Konica Minolta, KURZ, Landa, Müller Martini, Ricoh, Screen, Windmöller & Hölscher, Xeikon.

Pełna  lista wystawców: www.drupa.com-lista-wystawców

Interaktywny plan hal:  https://www.drupa.com/en/Interactive_hall_plan

drupa 2024 najważniejsze tematy

Ograniczone zasoby kopalin i emisje gazów cieplarnianych sprawiły, że zrównoważony rozwój stał się istotną częścią długoterminowych strategii firm. Już dziś, w zależności od wykorzystania zasobów branża poligraficzna i opakowaniowa stosuje procedury produkcyjne, które oszczędzają energię i zasoby. Na targach drupa uświadamiane i wyjaśniane będą ważne fakty dla zrównoważonej produkcji rozwiązań do druku i opakowań oraz to, jakie trendy ewoluują w branży, aby osiągnąć cel, jakim jest gospodarka o obiegu zamkniętym. Cyfryzacja zmienia procesy analogowe, a sztuczna inteligencja przejmuje coraz więcej zadań w Przemyśle 4.0.

Na najbliższej edycji targów drupa zaprezentowane będą najlepsze technologie w całym łańcuchu wartości dodanej w branży poligraficznej, ze szczególnym uwzględnieniem technologii przyszłości. Mając na uwadze ten scenariusz, tematy takie jak gospodarka o obiegu zamkniętym, automatyzacja, drukowanie/wykańczanie 4.0, sztuczna inteligencja i łączność będą zajmować centralne miejsce w programie konferencji i na forach eksperckich prezentowanych na scenach w różnych halach wystawienniczych.

Specjalne fora tematyczne

W czasach ciągłych zmian, przełomowych procesów i wynikających z nich nowych modeli biznesowych, specjalne fora tematyczne na targach drupa są ważną dla firm pomocą w procesie podejmowania decyzji. Dają impuls i pokazują najlepsze praktyki, bez których branża poligraficzna nie może się obejść. Targi drupa wraz ze swoimi partnerami branżowymi skupiają się na imponującym zakresie wiedzy i kompetencji w całej branży i tematach, które dotyczą przyszłości jej grup docelowych.

Program forów tematycznych:  https://www.drupa.com/en/Program

drupa cube

Dlaczego w epoce cyfrowej drukowanie jest ważniejsze niż kiedykolwiek? Dlaczego klienci nie zawsze postrzegają produkty drukowane jako zrównoważone? A jak obliczyć swój ślad węglowy? To tylko niektóre z zagadnień, które będą omawiane w sektorze „drupa cube” na targach drupa 2024. Podczas ponad 50 sesji, konferencja dostarczy inspiracji i wiedzę. Program obejmuje pięć głównych wykładów prowadzonych przez międzynarodowej sławy specjalistów branżowych oraz prezentacje na tematy takie jak: zwiększanie sukcesu biznesowego, gospodarka o obiegu zamkniętym i zrównoważony rozwój, przyszłość druku i opakowań, a także sesje i przykłady najlepszych praktyk w obszarze nowych modeli biznesowych i trendów w branży.

Zapraszamy do hali nr 6 / stoisko F03.

drupa touchpoint packaging

W sektorze „drupa touchpoint packaging” uczestnicy koncentrować się będą na wizjonerskich, inteligentnych rozwiązaniach dla opakowań i łączyć właścicieli marek z projektantami, dostawcami usług poligraficznych i konwerterami. Zaangażowanie studentów i młodych talentów w partnerskie projekty z wystawcami gwarantuje wypracowanie unikalnych rozwiązań w zakresie opakowań do formatu pudeł składanych, etykiet, opakowań giętkich i tektury falistej. Oprócz tego omawiane będą ważne kwestie dotyczące światowych mega-trendów i ich wpływu na produkcję opakowań, na przykład zrównoważony rozwój czy e-commerce.
Pięć kluczowych tematów drupa touchpoint packaging to neo-ekologia, łączność, glokalizacja, świadomość konsumenta i przyszłe regulacje.
Zapraszamy do hali nr 3 / stoisko B31.

drupa dna

Wielkie pomysły, niewielki budżet – dla wielu młodych firm nie jest łatwo nawiązać odpowiednie kontakty i ugruntować na rynku swoje fascynujące i innowacyjne rozwiązania. Dla tej grupy docelowej na targach drupa stworzono  specjalną platformę: „drupa next age (dna)”. Nowicjusze, młode talenty, start-upy i firmy o ugruntowanej pozycji mogą tu nawiązywać kontakty na równych zasadach, znajdować odpowiednich partnerów do współpracy i wymieniać innowacyjne pomysły biznesowe. Dla niektórych uczestników jest to pierwsza szansa na zaprezentowanie swoich firm międzynarodowej publiczności ekspertów.

Zapraszamy do sektora drupa next age (dna) – hala 7/stoisko 09.

drupa touchpoint textile

W sektorze „drupa touchpoint textile” przedstawiona zostanie pierwsza na świecie cyfrowa mikro-fabryka tekstyliów. To w pełni połączony, zintegrowany łańcuch procesów – od symulacji cyfrowej, przez projektowanie, animację i wirtualne renderowanie, aż po produkcję. Jedno jest pewne: branża stale zyskuje nowe pola zastosowań, a technologia atramentowa otwiera drzwi nie tylko do sektorów takich jak odzież i moda, ale także do architektury wnętrz, architektury, motoryzacji i wielu innych rynków pionowych.

Zapraszamy do hali nr 4 / stoisko B30.

Szczegóły dotyczące programu, partnerów i prelegentów każdego specjalnego forum tematycznego można znaleźć na stronie: https://www.drupa.de/de/Programm 

Wstęp na targi

Wstęp na targi drupa 2024 będzie możliwy dla odwiedzających profesjonalistów od wtorku 28 maja do piątku 07 czerwca 2024 r., od poniedziałku do czwartku w godzinach 10:00–18:00, sobota i niedziela w godzinach 10:00–17:00.
Ceny biletów wstępu na targi kształtują się następująco:
- bilet 1-dniowy - 60 EUR,
- bilet 3-dniowy - 165 EUR,
- bilet 5-dniowy -  255 EUR.
Informacje na temat dostępności biletów parkingowych i biletów komunikacji miejskiej w Dusseldorfie:   http://www.drupa.de/1130

Informacje są dostępne również na miejscu w kasach biletowych i punktach informacyjnych.  

Więcej informacji na oficjalnej stronie targów drupa:  
http://www.drupa.com

BLOG dot. targów drupa dostępny pod linkiem: 
http://www.drupa.de/de/Media_News/drupa_blog

www.drupa.com -  Tu się wszystko zaczyna! 

Kontakt z polskim przedstawicielstwem Messe Duesseldorf GmbH – organizatorem targów drupa:

tel. 22 664 63 14   /   promocja@as-messe.pl