FESPA Global Print Expo 2024, European Sign Expo, Personalisation Experience i inauguracyjne targi Sportswear Pro (19-22 marca 2024 r., RAI Amsterdam) przyciągnęły globalną publiczność decydentów wyższego szczebla, którzy priorytetowo traktują inwestycje w rozwój biznesu. Cztery zlokalizowane imprezy oraz bogaty program wydarzeń i konferencji ujawniły nowe możliwości, podkreślając wiele innowacji i trendów, a także nowe perspektywy dla rynków wertykalnych.
Potwierdzenie planów inwestycyjnych znalazło się wysoko na liście priorytetów odwiedzających te cztery wydarzenia, a 92 proc. publiczności wyraziło chęć inwestycji w sprzęt w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Łączna mediana budżetu wyniosła ponad 2,7 mld euro.
W związku z tym impreza przyciągnęła międzynarodową publiczność złożoną z decydentów wyższego szczebla. 76 proc. uczestników stanowili właściciele firm, dyrektorzy, partnerzy lub menedżerowie, a 85 proc. odwiedzających przyznało, że są zaangażowani w proces decyzyjny w swojej firmie.
W ciągu czterech dni w wydarzeniach wzięło udział 12 706 odwiedzających, a 45 proc. z nich uczestniczyło w nich przez więcej niż jeden dzień. Odwiedzający pochodzili ze 120 krajów, z których największą część stanowili goście z Holandii, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Włoch, Belgii, Francji, Polski, Hiszpanii, Szwajcarii i Szwecji.
Odwiedzający komentowali szereg rozwiązań na targach, a także możliwość porozmawiania z ekspertami z branży.
Michael Ryan, szef FESPA Global Print Expo, powiedział: Z rozmów z wystawcami i odwiedzającymi podczas wydarzeń wynika, że szum kreatywności i chęć uczenia się oraz odkrywania nowych rozwiązań i pomysłów stanowiły inspirację do dostrzeżenia nowych możliwości dla wszystkich. Informacje zwrotne od naszych gości były niezwykle pozytywne. Doceniono jakość naszej międzynarodowej społeczności wystawców prezentujących rozwiązania dedykowane specjalistycznemu drukowi i oznakowaniu. To naprawdę wyjątkowe uczucie spotkać się z tak wieloma podobnie myślącymi firmami i połączyć ludzi z całego świata, aby rozwijać naszą branżę i tę niesamowitą społeczność. Z niecierpliwością czekam na to, co przyniesie rok po tych wydarzeniach i nie mogę się doczekać, aż wiele pomysłów i inwestycji z targów zostanie zrealizowanych.
Rigte Groenbroek, General Manager, EMEA, Onyx Graphics, dodał: FESPA to ważne wydarzenie, które buduje międzynarodową świadomość marki, zbiera opinie rynkowe i łączy się z naszymi międzynarodowymi partnerami handlowymi. FESPA oferuje nam idealne połączenie użytkowników końcowych i dystrybutorów z każdej części regionu EMEA, a także jest idealnym środowiskiem do budowania naszych relacji z producentami technologii druku i wykańczania, których sprzęt jest napędzany przez nasze RIP-y. Już teraz myślimy o naszej obecności na targach FESPA 2025 w Berlinie.
Bernado Lourenco, Business Development Manager, Apametal, oznajmił: Dla nas FESPA to świetne wydarzenie dla druku i oznakowania. Gdy rozpoczęliśmy proces rozszerzania naszej działalności na arenie międzynarodowej, wystawianie się na FESPA było dla nas oczywiste. Wiedzieliśmy, że bierzemy udział w konkurencyjnych targach, a FESPA wspierała nas od samego początku.
Laura Thompson, specjalista ds. marketingu cyfrowego w Kit Builder, skomentowała: Bardzo podobało nam się uczestnictwo w FESPA. Nie tylko zapoznaliśmy się z nową branżą i klientami, lecz także mogliśmy zagłębić się w to, co dzieje się w sektorze. Każde wydarzenie było pełne innowacji i kreatywności, a bycie ich częścią to czysta przyjemność.
Mike Horsten, Global PR and Press Manager w firmie Agfa, dodał: Wszyscy wiemy, że FESPA to miejsce, w którym warto być. To świetne targi do promowania produktów. To prawdziwie międzynarodowa impreza, a globalna publiczność to odzwierciedla.
Dzięki największej jak dotąd liczbie wystawców na European Sign Expo 2024, drugiej iteracji Personalisation Experience z zupełnie nową funkcją Personalise Make Wear, a także inauguracyjnemu Sportswear Pro, te wydarzenia i program merytoryczny zapewniły odwiedzającym możliwość zbadania rynków wertykalnych, rozwoju działalności i poszerzenia oferty.
Grono ekspertów branżowych na konferencjach Personalisation Experience i Sportswear Pro zapewniło bogaty w treści program, który przyciągnął gości z całego świata, stymulując ożywione debaty i rozmowy, a także nowe możliwości współpracy.
Targi FESPA Global Print Expo i European Sign Expo powrócą do Messe Berlin w Niemczech od 6 do 9 maja 2025 r.
Opracowano na podstawie informacji organizatora targów FESPA