Fujifilm Graphic Comms stanie się częścią BI
18 Apr 2024 14:45

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Fujifilm zintegruje swój dział komunikacji graficznej (Graphic Communications) z Fujifilm Business Innovation, wynika z zapisów w najnowszym średnioterminowym planie zarządzania przedsiębiorstwem. Informacja została podana do publicznej wiadomości tuż po tym, jak Fujifilm oraz Konica Minolta poinformowały o decyzji ustanowienia spółki joint venture zajmującej się zaopatrzeniem, rozwojem technologii tonerowej oraz podnoszeniem wydajności procesów produkcji urządzeń drukujących dla wysokiej klasy rynków produkcyjnych i biurowych.

W dniu 17 kwietnia br. Fujifilm ogłosiła swój nowy średnioterminowy plan zarządzania „Vision 2030” wraz ze skorygowanymi prognozami na bieżący rok finansowy. Można w nim przeczytać, że sprzedaż za rok finansowy zakończony w dniu 31 marca będzie nieco wyższa niż oczekiwano i wyniesie 2,960 mld jenów (17,96 mld euro), co oznacza wzrost o 0,3 proc. w stosunku do roku poprzedzającego. Zysk operacyjny będzie niższy o 4,5 proc. i wyniesie 277 mld jenów, głównie z powodu spadku kwoty opłat anulacyjnych, które zostały uzgodnione w związku z zaprzestaniem produkcji substancji do szczepień przeciwko Covid-19 w dziale opieki zdrowotnej Fujifilm.

Firma poinformowała również o osiągnięciu celów poprzedniego planu „Vision 2023” w zakresie  przychodów i zysku operacyjnego na rok przed oczekiwanym terminem.

W nowym planie „Vision 2030” grupa opisała swoje nowe ambicje w następujący sposób: Zwiększenie wartości korporacyjnej poprzez koncentrowanie się na rentowności i efektywności kapitałowej. Jako zbiór globalnych przedsiębiorstw z najwyższej półki, będziemy krok po kroku zmieniać świat i tworzyć wartość (więcej uśmiechów) dla różnych interesariuszy.

Inwestycje firmy koncentrują się na obszarach wzrostu, a celem jest osiągnięcie marży operacyjnej powyżej 10 proc. we wszystkich obszarach działalności.

Jednostka Graphic Communications zostanie zreorganizowana w segment Fujifilm Business Innovation, a nacisk zostanie przeniesiony z „odbudowy wartości” na „bazę zysków” w celu poprawy rentowności. Celem jest rozwój firmy w roli jedynego 'partnera dostarczającego rozwiązania', który może objąć wszystkie obszary, od biurowego po komercyjny i przemysłowy - stwierdziła firma Fujifilm.

W nawiązaniu do wiadomości o joint-venture z Konica Minolta, Fujifilm w swoich planach na przyszłość wymieniło również sojusze biznesowe z innymi firmami w celu dalszego wzmocnienia infrastruktury biznesowej poprzez wspólne zakupy surowców i komponentów oraz budowanie systemów rozwoju i produkcji tonerów.

Dział Business Innovation, dawniej Fuji Xerox, będzie obejmował Business Solutions, Office Solutions i Graphic Communications. Oczekuje się, że rozszerzona działalność działu Business Innovation zwiększy sprzedaż z 1157 mld jenów do 1275 mld jenów do roku finansowego 2026.

Odnosząc się do swojej wizji oferty druku cyfrowego, Fujifilm wyjaśniła: W obszarze druku cyfrowego [Fujifilm Business Innovation] będzie inwestować w cyfrową transformację (DX) druku komercyjnego, który jest rynkiem wzrostowym, oraz przeznaczać zasoby na rozwój urządzeń i rozwiązań DX, które spełniają potrzeby klientów w zakresie cyfrowej transformacji.

Producent spodziewa się spadku popytu na wielkonakładowy druk analogowy i druk monochromatyczny w druku komercyjnym, przy jednoczesnym wzroście zapotrzebowania na wysoce zróżnicowany, niskonakładowy druk cyfrowy i druk kolorowy, co doprowadzi do zwyżki popytu na szybki druk cyfrowy i DX. Wzrasta również zapotrzebowanie na druk komercyjny, np. na głowice do drukarek atramentowych do drukowania opakowań (...) oraz atramenty pigmentowe na bazie wody i barwniki bezpieczne dla żywności.

Opracowano na podstawie informacji serwisu Printweek