Firma Fujifilm zintegruje swój dział komunikacji graficznej (Graphic Communications) z Fujifilm Business Innovation, wynika z zapisów w najnowszym średnioterminowym planie zarządzania przedsiębiorstwem. Informacja została podana do publicznej wiadomości tuż po tym, jak Fujifilm oraz Konica Minolta poinformowały o decyzji ustanowienia spółki joint venture zajmującej się zaopatrzeniem, rozwojem technologii tonerowej oraz podnoszeniem wydajności procesów produkcji urządzeń drukujących dla wysokiej klasy rynków produkcyjnych i biurowych.
W dniu 17 kwietnia br. Fujifilm ogłosiła swój nowy średnioterminowy plan zarządzania „Vision 2030” wraz ze skorygowanymi prognozami na bieżący rok finansowy. Można w nim przeczytać, że sprzedaż za rok finansowy zakończony w dniu 31 marca będzie nieco wyższa niż oczekiwano i wyniesie 2,960 mld jenów (17,96 mld euro), co oznacza wzrost o 0,3 proc. w stosunku do roku poprzedzającego. Zysk operacyjny będzie niższy o 4,5 proc. i wyniesie 277 mld jenów, głównie z powodu spadku kwoty opłat anulacyjnych, które zostały uzgodnione w związku z zaprzestaniem produkcji substancji do szczepień przeciwko Covid-19 w dziale opieki zdrowotnej Fujifilm.
Firma poinformowała również o osiągnięciu celów poprzedniego planu „Vision 2023” w zakresie przychodów i zysku operacyjnego na rok przed oczekiwanym terminem.
W nowym planie „Vision 2030” grupa opisała swoje nowe ambicje w następujący sposób: Zwiększenie wartości korporacyjnej poprzez koncentrowanie się na rentowności i efektywności kapitałowej. Jako zbiór globalnych przedsiębiorstw z najwyższej półki, będziemy krok po kroku zmieniać świat i tworzyć wartość (więcej uśmiechów) dla różnych interesariuszy.
Inwestycje firmy koncentrują się na obszarach wzrostu, a celem jest osiągnięcie marży operacyjnej powyżej 10 proc. we wszystkich obszarach działalności.
Jednostka Graphic Communications zostanie zreorganizowana w segment Fujifilm Business Innovation, a nacisk zostanie przeniesiony z „odbudowy wartości” na „bazę zysków” w celu poprawy rentowności. Celem jest rozwój firmy w roli jedynego 'partnera dostarczającego rozwiązania', który może objąć wszystkie obszary, od biurowego po komercyjny i przemysłowy - stwierdziła firma Fujifilm.
W nawiązaniu do wiadomości o joint-venture z Konica Minolta, Fujifilm w swoich planach na przyszłość wymieniło również sojusze biznesowe z innymi firmami w celu dalszego wzmocnienia infrastruktury biznesowej poprzez wspólne zakupy surowców i komponentów oraz budowanie systemów rozwoju i produkcji tonerów.
Dział Business Innovation, dawniej Fuji Xerox, będzie obejmował Business Solutions, Office Solutions i Graphic Communications. Oczekuje się, że rozszerzona działalność działu Business Innovation zwiększy sprzedaż z 1157 mld jenów do 1275 mld jenów do roku finansowego 2026.
Odnosząc się do swojej wizji oferty druku cyfrowego, Fujifilm wyjaśniła: W obszarze druku cyfrowego [Fujifilm Business Innovation] będzie inwestować w cyfrową transformację (DX) druku komercyjnego, który jest rynkiem wzrostowym, oraz przeznaczać zasoby na rozwój urządzeń i rozwiązań DX, które spełniają potrzeby klientów w zakresie cyfrowej transformacji.
Producent spodziewa się spadku popytu na wielkonakładowy druk analogowy i druk monochromatyczny w druku komercyjnym, przy jednoczesnym wzroście zapotrzebowania na wysoce zróżnicowany, niskonakładowy druk cyfrowy i druk kolorowy, co doprowadzi do zwyżki popytu na szybki druk cyfrowy i DX. Wzrasta również zapotrzebowanie na druk komercyjny, np. na głowice do drukarek atramentowych do drukowania opakowań (...) oraz atramenty pigmentowe na bazie wody i barwniki bezpieczne dla żywności.
Opracowano na podstawie informacji serwisu Printweek