Wartość rynku druku atramentowego wyniesie 117,7 mld dolarów
26 Apr 2024 08:12

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Według najnowszych danych Smithers opakowania, etykiety, książki i grafika zapewniają duże możliwości rozwoju komercyjnego druku atramentowego. Nowoczesne technologie druku atramentowego zostaną zaprezentowane podczas targów drupa 2024, które rozpoczną się 28 maja, a nowa sprzedaż przyspieszy przejście branży na druk cyfrowy w wielu sektorach.

Szczegółowe dane w najnowszym raporcie rynkowym Smithers – The Future of Inkjet Printing to 2029 – pokazują, że w 2024 r. globalna sprzedaż druku atramentowego osiągnie 117,7 mld dolarów (110,10 mld euro). Pozytywne warunki rynkowe są prognozą zwiększenia średniej rocznej stopy wzrostu (CAGR), która wyniesie +6,6% do 2029 r. Spowoduje to wzrost ogólnej wartości rynku do 162,1 mld dol. (151,63 mld euro) w 2029 r. przy stałych cenach.

W tym samym okresie nakład publikacji, nośników graficznych, opakowań i etykiet drukowanych na maszynach atramentowych wzrośnie z 1,61 bln ekwiwalentów druku A4 do 2,29 bln.

Wzrosty te kontrastują z szerszymi perspektywami dla druku, gdzie produkcja będzie zasadniczo na tym samym poziomie przez pozostałą część dekady. Analiza ekspertów Smithers bada rozwój biznesowy i technologiczny, który będzie napędzał ekspansję druku atramentowego w 21 różnych segmentach rozwiązań końcowych i sześciu formatach maszyn.

Zapotrzebowanie na druk zmienia się w coraz bardziej „połączonym świecie”, w którym konsumenci mogą wybierać preferowane kanały mediów. Powoduje to zmniejszenie wielkości nakładów w wielu sektorach branży, w których druk atramentowy jest znacznie bardziej opłacalny niż konwencjonalny druk analogowy.

Jako technologia cyfrowa, druk atramentowy może szybciej łączyć się z zasobami internetowymi, takimi jak portale typu web-to-print. Co więcej, druk atramentowy może być łatwiej zintegrowany z procesami konwersji niż konkurencyjne systemy.

Wraz z rozwojem technologii i nowych zastosowań przepływy pracy w produkcji druku są coraz bardziej optymalizowane pod kątem druku atramentowego, dzięki czemu proces ten staje się jeszcze bardziej konkurencyjny cenowo. Dzieje się tak np. w produkcji książek, gdzie maszyny zwojowe dostarczają bloki książek w jednym przejściu, z elastycznym wykończeniem umożliwiającym zmianę formatów i paginacji przy pełnej prędkości urządzenia.

Liczne innowacje maszynowe pozwalają na wydajniejsze dostarczanie gotowych produktów drukowanych, etykiet i opakowań – a druk atramentowy stale zwiększa swój udział we wszystkich obszarach druku i drukowanych opakowań. Proces ten ma już widoczny wpływ w druku reklamowym, szczególnie w przypadku wyświetlaczy i oznakowań, ale udział ten będzie się zmniejszał, ponieważ znaczna część tej pracy przenosi się do kanałów elektronicznych. Najszybszy wzrost w latach 2024-2029 będzie dotyczył opakowań, etykiet i książek.

Korzyści płynące z szybszej realizacji zleceń, sprzedaży na żądanie i wyższej jakości oznaczają, że udział atramentów w rynku pod względem wartości pozostanie znacznie wyższy niż ich udział ilościowy w prawie wszystkich sektorach w branży.

Pojawiają się urządzenia o wyższej wydajności, a prędkość druku i rozdzielczość głowic drukujących mają się podwoić w ciągu najbliższych pięciu lat, przy czym przewaga ekonomiczna druku atramentowego nad analogowym rośnie i będzie rosła. A wraz z poprawą jakości druk atramentowy stał się bardziej opłacalny w szerszym zakresie zastosowań druku premium.

Opracowano na podstawie informacji Smithers