Xerox kończy produkcję iGen i Nuvera
2 May 2024 14:00

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Xerox ogłosiła, że latem br. przestanie produkować swoje maszyny cyfrowe iGen5 i Nuvera oraz nawiąże nowe partnerstwo w zakresie szybkich atramentowych urządzeń drukujących z ciągłym podawaniem.

W wynikach za pierwszy kwartał Xerox odnotował saldo w wysokości 36 mln USD (33,60 mln EUR) związane z „zakończeniem niektórych operacji produkcyjnych Production Print”.

Maszyny są produkowane w zakładzie Xerox w Webster, w stanie Nowy Jork.

Przedstawiciel Xerox powiedział: Decyzja o zaprzestaniu produkcji maszyn drukujących w Webster jest zgodna z naszym (styczniowym) ogłoszeniem reinwencji i naszym priorytetem, jakim jest uproszczenie naszych podstawowych produktów w celu dostosowania ich do potrzeb naszych klientów.

Oczekuje się, że realizacja zamówień na iGen i Nuvera będzie kontynuowana do 2024 r. lub do wyczerpania zapasów. Xerox zapewni wsparcie dla tych platform przez cały okres obowiązywania umów.

Przedstawiciel firmy opisał iGen i Nuvera jako dwie starsze platformy, które pomogły stworzyć branżę druku produkcyjnego.

Produkcja urządzeń drukujących zakończy się 30 czerwca. Fabryka w Webster będzie nadal produkować tonery i fotoreceptory Xerox, a także będzie działać jako zakład części zamiennych. Liczba miejsc pracy w zakładzie, który zatrudnia obecnie łącznie ok. 1500 osób, nie została ujawniona.

Przemawiając do analityków podczas briefingu dla inwestorów w pierwszym kwartale, John Bruno, prezes i dyrektor operacyjny, powiedział: W tym kwartale zdecydowaliśmy się zbadać strategiczne opcje dla naszej działalności w zakresie produkcji urządzeń do druku produkcyjnego, w tym wycofanie się z produkcji niektórych artykułów.

Dzięki ściślejszemu dostosowaniu asortymentu produktów i usług produkcyjnych do potrzeb naszych klientów, będziemy mieli większe możliwości oferowania usług o wartości dodanej, takich jak automatyzacja, pomoc w zakresie inteligencji i personalizacja.

Nasze zaangażowanie w rynek druku produkcyjnego pozostaje niezmienione i oczekujemy, że racjonalizacja oferty poprawi nasze zróżnicowanie i wyróżni nas na tym ważnym rynku.

W związku z tym niedawno podpisaliśmy umowę z zewnętrznym dostawcą szybkich maszyn atramentowych z ciągłym podawaniem, aby zaoferować naszym klientom ich linię urządzeń atramentowych dla branż poligraficznej i graficznej.

Podczas wydarzenia Xerox „Production Print Week” w Uxbridge klienci i partnerzy zostali poinformowani, że nowym partnerem w zakresie druku atramentowego została firma Screen.

Xerox wprowadził swoją technologię „FutureColor” na rynek w 2002 r. wraz z premierą iGen3.

Obecny model iGen5 został wprowadzony na rynek w 2015 r. Urządzenie B3-plus drukuje z prędkością do 150 stron/min w CMYK z opcjonalnym piątym kolorem i możliwością drukowania na bardzo długich arkuszach.

Linia maszyn tonerowych A3-plus Nuvera drukuje z prędkością do 127 stron/min. Po raz pierwszy została wprowadzona na rynek w 2004 r.

Nowsze urządzenia z tonerem Iridesse i Versant są produkowane dla Xerox przez byłego partnera joint venture Fujifilm, który produkuje również toner EA.

Oferta Xerox w zakresie druku produkcyjnego obejmuje także własną markę atramentowej maszyny arkuszowej B3, Baltoro.

W pierwszym kwartale Xerox nie osiągnął zakładanej sprzedaży i zysków. Obroty spadły o 12,4 proc. lub 13,2 proc. przy stałym kursie i wyniosły 1,72 mld USD (1,61 mld EUR). Skorygowane marże operacyjne spadły z 6,9 proc. do 2,2 proc. Sprzedaż sprzętu spadła o 25,8 proc. (26,3 proc. przy stałym kursie) do 290 mln USD.

Dane z poprzedniego roku zostały również wzmocnione przez część opłaty licencyjnej w wysokości 100 mln USD (93,32 mln EUR) od Fujifilm, zapłaconej z góry za używanie nazwy Xerox przez dwuletni okres przejściowy, który dobiegł końca w kwietniu 2023 r.

CEO Steve Bandrowczak skomentował: W tym kwartale Xerox zaaranżował jeden z najbardziej intensywnych okresów zmian strukturalnych w najnowszej historii, kontynuując ciężką pracę wymaganą do repozycjonowania naszej działalności na długoterminowy, zrównoważony wzrost. Wdrożyliśmy kompleksowe i strategiczne zmiany modelu operacyjnego, aby lepiej dostosować naszą organizację do potrzeb naszych klientów i poprawić wydajność.

Dodał również, że pomimo wyników poniżej oczekiwań ma pełne przekonanie, że mamy odpowiedni zespół i właściwą strategię, aby przeprowadzić rewolucję Xerox i zrealizować nasze skorygowane cele w zakresie zysku operacyjnego.

W styczniu Xerox ogłosił, że zmniejszy 15 proc. swojej siły roboczej na całym świecie – ok. 3000 stanowisk – dzięki nowemu modelowi operacyjnemu skoncentrowanemu na jednostkach biznesowych, a nie na regionach geograficznych.

Opracowano na podstawie informacji firmy Xerox