Znaczenie sztucznej inteligencji dla branży druku i obrazowania
2 May 2024 11:00

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Podczas tegorocznych targów drupa (28 maja – 7 czerwca) Messe Düsseldorf po raz pierwszy zaprezentuje drupa Imaging Summit w ramach serii wydarzeń „drupa next age”: prelegenci z renomowanych firm wygłoszą 20-minutowe przemówienia i przedstawią prezentacje dotyczące najważniejszych tematów na styku technologii obrazowania i druku. Obejmuje to w szczególności potencjał oferowany przez wykorzystanie sztucznej inteligencji.

Branża obrazowania przeszła długą drogę w ciągu ostatnich kilku dekad. Przejście na fotografię cyfrową i przepływy pracy, a teraz nowe wyzwanie, jakim jest sztuczna inteligencja, przekształcają tworzenie wartości przez twórców, firmy i branżę. Wraz z wieloma wyzwaniami nowe narzędzia tworzą również nowe możliwości i obszary biznesowe.

Podczas drupa Imaging Summit jednym z głównych tematów będzie trend sztucznej inteligencji w obrazowaniu. Zostaną omówione aktualny stan i narzędzia, a także nowe pomysły na produkty i sposoby ulepszania obrazów w celu uzyskania lepszych wydruków. Temat ten zostanie poruszony podczas prelekcji:

– Jak sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje kreowanie wizerunku (prezentacja Dennisa Oberfelda, Google Cloud/Customer Engineer). Dowiemy się, jak AI usprawnia proces tworzenia obrazów. Uczestnicy zagłębią się w rozwiązania AI Google podczas demonstracji, w jaki sposób usprawniają one przepływy pracy oraz będą mogli dowiedzieć się więcej m.in. o znakowaniu wodnym i praktycznych narzędziach (i nie tylko) dla firm poligraficznych czy kreatywnych.

Dennis Oberfeld jest pasjonatem transformacji cyfrowej, ściśle współpracuje z klientami, aby zrozumieć ich unikalne potrzeby i wdrożyć dostosowane strategie chmurowe w celu uzyskania optymalnych wyników biznesowych. Przed rozpoczęciem pracy w Google Cloud spędził prawie dekadę w SAP, zajmując się wdrażaniem rozwiązań opartych na chmurze dla klientów korporacyjnych.

– Generowanie obrazów przez sztuczną inteligencję: Narzędzia i Workflows (prezentacja Andreasa Jürgensena, założyciela AI Imagelab) daje przegląd aktualnego statusu obrazów generowanych przez sztuczną inteligencję. Andreas Jürgensen zapewni nam krótki wgląd w to, które programy są obecnie istotne i na które należy zwrócić uwagę, w jakich procesach obrazy generowane przez sztuczną inteligencję są obecnie wykorzystywane i w jakich obszarach zastosowań stają się istotne. Prezentacja zostanie zilustrowana przykładami zastosowań i obrazów.

Andreas Jürgensen jest inżynierem fotografii i pracuje w branży fotograficznej od 1993 r. Jego firma juergensen.net obsługuje w Niemczech sieć społeczności fotograficznych. Pod koniec 2022 r. rozpoczął pracę ze sztuczną inteligencją i jej wykorzystaniem do generowania obrazów. Wraz z Adrianem Rohnfelderem założył AI Imagelab, blog informacyjny o wszystkim, co dotyczy obrazów i filmów generowanych przez sztuczną inteligencję.

– AI Odkryte: Nawigacja w przeszłości, teraźniejszości i przyszłości w innowacjach druku fotograficznego (prezentacja Sarah Lefebvre, dyrektor marketingu w EyeQ Imaging Inc). Twórcy oprogramowania do obrazowania, Perfectly Clear, pokażą postępy, jakie sztuczna inteligencja poczyniła w ostatnich latach, a Sarah  Lefebvre połączy dzisiejsze zastosowania sztucznej inteligencji z rzeczywistymi przypadkami użycia i ich wpływem na branżę poligraficzną.

Sarah Lefebvre ma misję pomagania firmom w osiąganiu optymalnej jakości zdjęć. Jako dyrektor ds. marketingu w EyeQ, koncentruje się na głównym przesłaniu firmy dotyczącym zwrotu z inwestycji, jaki firmy mogą osiągnąć za pomocą Perfectly Clear, zautomatyzowanej technologii edycji zdjęć i wideo.

– Wpływ sztucznej inteligencji na przyszłe produkty drukowane (prezentacja Adriana Rohnfeldera, założyciela AI Imagelab). W tej ilustrowanej i krótkiej prezentacji Adrian Rohnfelder przedstawia możliwe produkty drukowane w wyniku nowych generatywnych możliwości AI:

  • zmiany dzięki wsparciu AI istniejących produktów,
  • kluczowe czynniki napędzające media społecznościowe, takie jak zwierzęta domowe i selfie, dla zalewu obrazów generowanych przez sztuczną inteligencję,
  • możliwe pragnienia konsumentów dotyczące druku 2D, 3D i 4D.

Adrian Rohnfelder studiował administrację biznesową, przez długi czas pracował jako niezależny konsultant ds. zarządzania, a w 2017 r. zajął się fotografią. Zdobył już kilka nagród, publikował w renomowanych wydawnictwach i występował jako prelegent na znanych wydarzeniach. Pod koniec 2022 r. Adrian Rohnfelder odkrył sztuczną inteligencję jako fantastyczne narzędzie twórcze. Publikował na ten temat w czasopismach i pracuje jako trener od początku 2023 r. W połowie 2023 r. wraz z Andreasem Jürgensenem założył AI Imagelab jako platformę dla obrazów i filmów generowanych przez sztuczną inteligencję.

– Viesus: Wydruki ulepszane w mgnieniu oka dzięki sztucznej inteligencji (prezentacja Servi Pieters, CEO Viesus). Ta prelekcja pokaże, w jaki sposób algorytmy AI poprawiają produkcję wydruków, zapewniając jakość bez konieczności interwencji operatora maszyny.

Jako CEO, Servi Pieters prowadzi Viesus w kierunku dalszego rozwoju AI i udostępnianiu jej na różnych platformach. W październiku 2022 r. założył MyPrint.ai AG, napędzany innowacjami dzięki zastosowaniu technologii generatywnej sztucznej inteligencji w aplikacji internetowej do drukowania spersonalizowanych i unikalnych dzieł sztuki generowanych przez sztuczną inteligencję.

Wszystkie te prezentacje i wiele innych odbędą się na scenie drupa dna w czwartek, 30 maja, i w piątek, 31 maja.

Opracowano na podstawie informacji organizatora drupa