Upadek Zaikio rodzi dynamiczny duet
9 May 2024 14:00

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

New Crispy Mountain i Cococo wyłoniły się z upadku Zaikio jako niezależne firmy programistyczne, które mają coś do zaoferowania branży poligraficznej.

Likwidacja należącej do Heidelberga firmy Zaikio dała początek dwóm nowym firmom programistycznym, których celem jest przejęcie roli Zaikio. Żadna z nich nie zamierza jednak powielać tego, co robiła nieistniejąca już firma.

Cococo to firma, która zajmuje się aspektami strategii związanymi z łącznością, wykorzystując łącza API do przenoszenia plików do i z podstawowej platformy między aplikacjami, które w przeciwnym razie wymagałyby rozległej inżynierii w celu stworzenia niestandardowych interfejsów. Dyrektor Karl Ciz wraz z Andreasem Aplienem i Johnem Maxwellem mówią, że Cococo zamierza skupić się na łączności.

Drugą firmą jest New Crispy Mountain, nawiązująca do biznesu, który przekształcił się w Zaikio. Firma zabezpieczyła własność intelektualną i prawa do technologii Keyline MIS, która poprzedzała koncepcję Zaikio. Firma jest prowadzona przez Christiana Weyera i będzie koncentrować się na rozwiązaniach MIS i łączności, która jest niezbędna do skutecznego MIS.

Żadna z nich nie ma obecnie zewnętrznych inwestorów ani udziałowców, choć może się to zmienić. Nie chcąc przyciągać dużego inwestora wielkości Heidelberga, Ciz mówi, że mniejsi inwestorzy byliby mile widziani. Istnieje zbyt wiele zagrożeń związanych z posiadaniem jednego dużego sugar daddy. Heidelberg okazał się przeszkodą w osiągnięciu sukcesu, ponieważ niektóre firmy niechętnie otwierały swoje systemy z Heidelbergiem w tle, ponieważ stanowiło to podstawę rozwoju.

Ciz kontynuuje: Wszystko stało się nieco zagmatwane. Odeszliśmy więc od zamówień i chcemy skupić się na łączności, aby pozbyć się zamieszania. Wierzymy, że potrzeba otwartej łączności jest dziś ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Łączność nie powinna być ograniczona, chcemy, aby można ją było skonfigurować.

Ostatecznie będzie to model samodzielnej instalacji. Początkowo Cococo będzie zaangażowane we wdrożenie. Według Karla Ciza każde łącze będzie kosztować 100 dolarów miesięcznie, co umożliwi drukarni handlowej zbieranie zamówień z różnych źródeł po przystępnych cenach lub przekazywanie zleconych prac do połączonej sieci.

Jesteśmy całkowicie niezależni od dostawców. To zupełnie coś innego niż Zaikio. Jesteśmy realistami. Skalowanie zajmie trochę czasu, ale mocno wierzymy, że branża potrzebuje agnostycznej łączności.

W New Crispy Mountain Weyer jest równie optymistycznie nastawiony do Keyline MIS. Nie zniknął on w ciągu ostatnich pięciu lat, ale został przyćmiony przez rozwój Zaikio. Heidelberg wspierał nas przez pięć lat, więc Keyline jest lepszy niż był. To rozczarowujące, ale Heidelberg chciał skoncentrować się na produkcji maszyn. To była strategiczna decyzja. Jeśli jest jeden inwestor, to on decyduje, co chce zrobić, aby znaleźć najlepsze rozwiązanie – mówi.

W międzyczasie zmieniły się wymagania. Kiedy firma Keyline pojawiła się na rynku osiem lat temu, drukarnie były zadowolone z samodzielnego szacowania kosztów, a teraz istnieje zapotrzebowanie na zautomatyzowane systemy obliczeniowe, wyjaśnia. System MIS będzie bardziej otwarty niż wtedy. MIS to nasza podstawowa działalność, będziemy ją rozwijać. Zastanawiamy się, w jaki sposób użytkownicy Keyline mogą ze sobą współpracować, ponieważ wielu z nich już teraz wysyła do siebie zamówienia.

Keyline będzie koncentrować się na rynku niemieckim, a następnie na szerszym rynku DACH. Możliwa będzie szersza dystrybucja tej aplikacji, jako aplikacja opartej na chmurze. Po uruchomieniu Keyline firma zebrała kilka zamówień z Wielkiej Brytanii. Pozostaje to przeciwwagą dla takich gigantów jak EPS – mówi Weyer. – Dziś cenimy sobie naszą niezależność. Branża poligraficzna jest bardzo dynamiczna, więc używane oprogramowanie musi się zmieniać i rozwijać. Oznacza to, że Keyline ma ku temu duże możliwości.

Mówi on również, że New Crispy Mountain nie będzie miało swojego stanowiska na targach drupa, choć zespół będzie tam obecny. Jednakże Cococo negocjuje zapewnienie sobie obecności w hali, w której znajduje się drupa next age, koncentrująca się na start-upach.

Opracowano na podstawie informacji opublikowanej na printbusiness.co.uk