Ambitne plany poprawy wydajności Koenig & Bauer
15 May 2024 08:00

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Koenig & Bauer zwiększa wysiłki w celu obniżenia kosztów i powstrzymania strat w dziale Digital & Webfed, przy czym wiele zależy od oczekiwanego pozytywnego impulsu związanego z wydatkami w wysokości 10 mln euro na nadchodzące targi drupa.

Przychody spadły we wszystkich trzech działach w pierwszym kwartale, w wyniku czego sprzedaż grupy spadła o 9,9 proc. do 253,2 mln euro, podczas gdy zysk brutto spadł o 13 proc. do 66,9 mln euro.

Straty na poziomie EBIT wzrosły z 3,2 mln euro do 10,2 mln euro.

Dyrektor generalny dr Andreas Pleßke powiedział, że obszary działalności, które obecnie przynoszą straty, zostaną zrestrukturyzowane, a on sam przejmie osobiste kierownictwo nad nowym projektem mającym na celu poprawę wyników operacji działu Digital & Webfed.

Zważywszy na wiele niepewności geoekonomicznych znajdujemy się w trudnym środowisku – stwierdził.

W ramach programu „Spotlight” Koenig & Bauer pracuje nad środkami mającymi na celu zwiększenie przychodów w dochodowych obszarach oraz nad restrukturyzacją obszarów, które obecnie nie przynoszą zysków.

Wiele zależy również od impulsu wygenerowanego podczas i po wiodących na świecie targach drupa, które odbywają się po raz pierwszy po ośmioletniej przerwie.

Dr Pleßke powiedział, że K&B jest zwinna, szybka i elastyczna w dostosowywaniu się do zmieniających się warunków. Udowodniliśmy to w przeszłości, a ta niezwykła zdolność jest mocno zakorzeniona w DNA naszej firmy od ponad 200 lat.

Nowy projekt „D&W 2.0” ma na celu zaradzenie ciągłym stratom w dziale Digital & Webfed, który w ciągu trzech miesięcy do 31 marca odnotował stratę EBIT w wysokości 6,4 mln euro.

W ostatnim pełnym roku obrotowym dział odnotował wzrost sprzedaży o 23,2 proc. do 172,3 mln euro, ale straty EBIT wzrosły do 23,9 mln euro.

Pleßke będzie nadzorował działania D&W 2.0, podczas gdy Christoph Müller, członek zarządu odpowiedzialny za dywizję, skoncentruje się w większym stopniu na sprzedaży, usługach i partnerstwach strategicznych.

K&B informuje, że przyjmowanie zamówień w dziale odzwierciedlało obecny tymczasowy zastój na rynku tektury falistej, a także fuzję Smurfit Kappa i WestRock.

W dziale maszyn specjalnych nowy projekt „BNSx” ma na celu optymalizację struktur tworzenia wartości operacyjnej w zakładach w Austrii i Szwajcarii. Projekt ten będzie nadzorowany przez dyrektora finansowego dr Stephena Kimmicha.

W Sheetfed, największym oddziale grupy, Koenig & Bauer odnotował „zachęcającą” poprawę w zakresie przyjmowania zamówień do 171,7 mln euro po spadku zamówień pod koniec ubiegłego roku.

Przychody z offsetowego druku arkuszowego wyniosły 141,2 mln euro, w porównaniu do 157,3 mln euro rok wcześniej, a dział odnotował niewielką stratę EBIT w wysokości 300 000 euro.

Dalsze cięcia kosztów w ramach programu „Spotlight” i środki poprawy wydajności zostaną podjęte w całej grupie, a program zostanie odpowiednio skalowany na podstawie rzeczywistych efektów potargowych.

Opracowano na podstawie informacji firmy Koenig & Bauer