Koenig & Bauer pozytywnie ocenia targi drupa
12 Jun 2024 14:00

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

W dniach od 28 maja do 7 czerwca firma Koenig & Bauer zaprezentowała swoje szerokie portfolio produktów i liczne innowacje cyfrowe na drupie, największych na świecie targach technologii druku w Düsseldorfie. Dyrektor generalny firmy, dr Andreas Pleßke, który jest również przewodniczącym komitetu targów drupa, wyjaśnia: Po upływie ośmiu lat zarówno wystawiające się firmy, jak i odwiedzający, pojawili się w Düsseldorfie z ogromnym zaangażowaniem i entuzjazmem. Widać, jak głęboko zmieniła się cała branża w ostatnich latach. Tematy takie jak zrównoważony rozwój i cyfryzacja są kluczowymi kwestiami, o których chcą rozmawiać i którymi chcą zajmować się zwiedzający.

Cyfrowe innowacje przyciągają tłumy

Stoisko Koenig & Bauer zajmowało powierzchnię ponad 4 tys. m2.

Pionierskie innowacje cyfrowe, prezentowane podczas ekscytujących pokazów na żywo, zapełniały stoisko Koenig & Bauer. Inteligencja cyfrowa Kyana ożyła na oczach odwiedzających i osobiście zaprezentowała się zainteresowanej publiczności jako wirtualny współgospodarz. Portal myKyana, centralny element świata produktów cyfrowych, w imponujący sposób pokazał, jak cyfryzacja może zwiększyć wydajność oraz produktywność i przyspieszyć zrównoważony rozwój firm. Kyana Assist wywołała spore poruszenie wśród odwiedzających targi; pierwszy chatbot AI w branży poligraficznej umożliwia klientom Koenig & Bauer bezpośrednią interakcję z Kyana i otrzymywanie bezpośredniego wsparcia bez czasu oczekiwania.

W trakcie indywidualnych demonstracji na żywo odwiedzający zyskali szczegółowy wgląd w zalety kompleksowego ekosystemu myKyana bezpośrednio na stoisku. Na targach drupa pokazaliśmy, jak połączenie tradycyjnego druku z najnowocześniejszą sztuczną inteligencją i technologiami opartymi na danych kształtuje przyszłość branży poligraficznej. Niezliczone dyskusje z klientami potwierdziły, że cyfrowe narzędzia zwiększające produktywność stają się decydującym czynnikiem przy inwestowaniu w nasze technologie druku i wykańczania - podkreśla Sandra Wagner, wiceprezes ds. cyfryzacji w Koenig & Bauer.

Rapida 106 X drukuje z prędkością maksymalną 22 tys. ark./godz.

Duże zainteresowanie właścicieli marek i producentów opakowań przyciągnęło nowe rozwiązanie FOLLOW. Innowacyjna platforma przekształca opakowania w kompleksowe, multimedialne kanały komunikacji i przenosi całe doświadczenie konsumenta na nowy poziom. Dzięki funkcjom rozszerzonej rzeczywistości i elementom grywalizacji FOLLOW zapewnia zapierające dech w piersiach doświadczenia związane z użytkowaniem produktu. Ponadto platforma spełnia przyszłe przepisy, takie jak cyfrowy paszport produktu, a tym samym przyczynia się do zrównoważonego rozwoju i zapewnia identyfikowalność produktów.

Globalne zainteresowanie offsetem arkuszowym

Dzięki dużemu napływowi zamówień Koenig & Bauer przekroczył swoje własne cele, zwłaszcza w dziale offsetu arkuszowego. Większość zamówień pochodzi z Chin, Hiszpanii i Brazylii. Otrzymano również zamówienia z regionu DACH, wielu innych krajów Europy Środkowej, Azji oraz Ameryki Północnej i Południowej. Zamówienia dotyczą wszystkich klas formatów, a także obszaru post-press, który był prezentowany na targach drupa jako część kompleksowego przepływu pracy związanej z pakowaniem. Dużym zainteresowaniem cieszyły się innowacyjne wycinarki rotacyjne z serii CutPRO X 106, sztance płaskie i składarko-sklejarki.

Zaprezentowana na stoisku siedmiokolorowa Rapida 106 X z sekcją powlekania i wydłużonym wykładaniem, drukująca z prędkością do 22 tys. arkuszy na godzinę, jest najszybszą na świecie średnioformatową arkuszową maszyną offsetową. Została ona sprzedana firmie poligraficznej I.G.B. - Innovative Graphic Boxes - z północnych Włoszech już w trakcie targów drupa. Po zainstalowaniu w Viggiù maszyna będzie produkować głównie opakowania farmaceutyczne.

Wszystkie prezentowane systemy postpress zostały również sprzedane bezpośrednio na stoisku. Na przykład do drukarni Qualvis Print & Packaging trafi składarko-sklejarka Omega Alius 90, którą firma z brytyjskiego Leicester zamówiła w połączeniu z maszyną Rapida 106 wyposażoną w unikalne funkcje. Kolejna maszyna Rapida 106 z siedmioma zespołami farbowymi i podwójnym powlekaniem już teraz pracuje w Qualvis Print & Packaging.

Sztanca płaska CutPRO Q 106 trafi do AM-PG Group, firmy zajmującej się drukiem komercyjnym i zabezpieczającym z armeńskiego Erywania. Firma jest klientem Koenig & Bauer od ponad 15 lat i obsługuje średnioformatową maszynę Rapida. Wycinarka rotacyjna CutPRO X 106, która może pracować z prędkością do 16 tys. arkuszy na godzinę, również cieszyła się dużym zainteresowaniem międzynarodowych gości targów. Została ona sprzedana w różnych wersjach, w tym jako sztanca do etykiet.

Pokazy na żywo przyciągnęły wielu odwiedzających. W części poświęconej pudełkom składanym firma zaprezentowała kompletny proces pakowania.

Koenig & Bauer Durst zaimponował jakością i wszechstronnością w druku cyfrowym

Na targach drupa premierę miała cyfrowa maszyna do druku pudełek składanych VariJET 106, produkt spółki joint venture Koenig & Bauer Durst, której demonstracja zaimponowała zwiedzającym wysoką jakością druku i elastycznością całej konfiguracji. Entuzjazm wywołała zwłaszcza możliwość dodania kilku jednostek powlekających i konwencjonalnych jednostek drukujących. Koenig & Bauer Durst wraz z Highcon zademonstrowały możliwości w pełni cyfrowego przepływu pracy od druku do wykańczania. Spółka joint venture potwierdziła również pozyskanie dwóch klientów beta dla VariJET 106 oraz planowaną instalację VariJET u jednego z europejskich klientów w lipcu. Kolejną nowością był druk cyfrowy białymi atramentami wodnymi na podłożach z tektury falistej dla jednostkowych opakowań żywności. Testy terenowe Delta SPC 130 planowane są na drugą połowę roku, a instalacje komercyjne na początku 2025 roku.

Codziennie na stoisku pojawiały się duże grupy zwiedzających.

Technologiczne i zrównoważone innowacje z segmentu Digital & Webfed

Dekoracja o długości 18 metrów, która rozciągała się na stoisku Koenig & Bauer, natychmiast przyciągała uwagę gości targowych. Każdy centymetr dekoracji wygenerowanej przez sztuczną inteligencję był wyjątkowy i podkreślał innowacyjność oraz wiodącą pozycję technologiczną Koenig & Bauer RotaJET w dziedzinie cyfrowego druku dekoracyjnego. W centrum prezentacji RotaJET znalazły się również pudełka składane i kartony z warstwą pokryciową top-liner. Na szczególne zainteresowanie zasługiwały produkty, które łączą wysokonakładowy cyfrowy druk opakowań z rozwiązaniem AR FOLLOW i rozwiązaniem zabezpieczającym markę ValiPACK. Specjalnie na targi drupa firma Koenig & Bauer wydrukowała na maszynie RotaJET 15 tys. opakowań TetraPak, które były dostępne dla odwiedzających stoisko. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również strefy informacyjne dotyczące tektury falistej i druku fleksograficznego CI. Firma skupiła się na druku na podłożach pochodzenia naturalnego i biodegradowalnych, a także na wysoce wydajnych maszynach ChromaCUT X Pro i Chroma HighTech 2S do dwustronnego druku na tekturze falistej.

Wysoki poziom zamówień na targach drupa potwierdza prognozy finansowe

Ogromne zainteresowanie i niezwykłe sukcesy sprzedażowe pokazują, że Koenig & Bauer po raz kolejny spełnił swoje zobowiązanie, obowiązujące od ponad 200 lat, że będzie tworzył pionierskie technologie dla przemysłu poligraficznego - podkreśla dyrektor finansowy dr Stephen Kimmich. Od końca maja 2024 r. firma zyskała nowe zamówienia o wartości 250 mln euro, w tym około 200 mln euro w prawnie wiążących zamówieniach, które dotyczą wszystkich segmentów. Firma potwierdza swoją prognozę utrzymania w bieżącym roku obrotowym marży EBIT i poziomu sprzedaży na stabilnym, ubiegłorocznym poziomie. Ścieżka do osiągnięcia marży EBIT w wysokości od 6 do 7 procent, przy skonsolidowanej sprzedaży w wysokości 1,5 miliarda euro najpóźniej do roku obrotowego 2026, została również zabezpieczona w programie „Spotlight”.

Opracowano na podstawie informacji firmy Koenig & Bauer