Keypoint Intelligence bada wpływ sztucznej inteligencji na druk
19 Jun 2024 07:45

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Keypoint Intelligence, zajmująca się doradztwem biznesowym i informacją dla branży obrazowania cyfrowego, ujawniła, że przeprowadza badanie wpływu sztucznej inteligencji i robotyki na branże druku komercyjnego, bezpośredniego i zakładowego.

Firma Keypoint Intelligence, która niedawno uruchomiła usługę doradztwa w zakresie sztucznej inteligencji (AI) dla rynku przedsiębiorstw biurowych, poszukiwała firm do udziału w badaniu branży poligraficznej.

Zapraszając je do wzięcia udziału w godzinnych wywiadach jakościowych, Anne Valaitis, główny analityk Keypoint Intelligence, powiedziała: Badanie ma na celu dostarczenie cennych spostrzeżeń i mapy drogowej dla dostawców usług druku, sprzedawców i przestrzeni produkcyjnej, aby skutecznie przyjąć i wdrożyć rozwiązania AI, potencjalnie prowadzące do zwiększenia wydajności, produktywności i innowacji. Badanie sprawdzi również, w jaki sposób robotyka może wpłynąć na branżę poligraficzną.

Wywiady odbyły się w okresie od kwietnia do maja 2024 r., a raport końcowy zostanie opublikowany pod koniec sierpnia.

Analitycy Keypoint pod kierownictwem Grega Cholmondeleya, głównego analityka ds. przepływu pracy w produkcji, i Rileya McNulty'ego, dyrektora grupy ds. doradztwa, prowadzili rozmowy z firmami poligraficznymi, producentami maszyn i firmami z sektorów robotyki i sztucznej inteligencji, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak automatyzacja zmienia branżę.

Valaitis powiedziała: Sztuczna inteligencja już zaznacza swoją obecność w branży obrazowania cyfrowego, wraz z wejściem na rynek różnych produktów i rozwiązań. Dostawcy usług druku wykazują duże zainteresowanie badaniem i eksperymentowaniem z narzędziami AI, takimi jak Adobe Firefly, ChatGPT i Midjourney.

Ponieważ sztuczna inteligencja nadal ewoluuje, oczekuje się, że przyniesie znaczące zmiany i możliwości dla branży, usprawniając procesy, zwiększając wydajność i umożliwiając innowacyjne aplikacje.

Dodała, że choć wstępne wrażenia wydają się wskazywać, że amerykańskie firmy poligraficzne bardziej rozwinęły swoją automatyzację niż firmy z Wielkiej Brytanii, potrzebne są dalsze dowody.

Opierając się na niepotwierdzonych informacjach, wydaje się, że amerykańskie drukarnie aktywniej eksperymentują z narzędziami AI, podczas gdy ich brytyjskie odpowiedniki znajdują się obecnie w fazie obserwacji – powiedziała. – Specjalne badanie, o którym mowa powyżej, rzuci światło na tę kwestię. Należy jednak pamiętać, że cała branża wciąż znajduje się na wczesnym etapie wdrażania sztucznej inteligencji, a regionalne różnice w tempie eksperymentowania i wdrażania mogą się różnić.

Opracowano na podstawie informacji Keypoint Intelligence